Ga naar inhoud


M9806 Transistor


timmerman_606

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een oude motorola voeding gekregen , maar deze blijkt overleden te zijn (logisch).

Het is een heel oud ding me achteraan een ronde multistekker en vooraan 12 schroefkontakten.

Nergens staat merk model of serienr . De zekering aan de primaire kant sprong altijd .

De ELCO van 10000MFD 40V stond in kortsluiting en heb ik vervangen door eentje van 50V.

Nu blijft de primaire goed maar ik kreeg geen uitgangs spanning. Op de M9806 met TO92 behuizing heb ik op het middelste pootje de basis 29V, en zowel de emitter of collector geven niets.

Heb geen schema en de M9806 zou een NPN . Verdere informatie ontbreekt en is onvindbaar. Wat is het en wat kan ik in de plaats gebruiken?

Tnx Max

Link naar reactie
Delen op andere sites


Intussen te weten gekomen  dat de vervanger de BD140 is: Na de transistor er uit te solderen en in de transistor tester te hebben gestoken  ben ik erachter gekomen dat deze nog goed was. Ook de 9571 transistor was nog ok  de rest zijn weerstanden en diodes die ook ok zijn. Rest dus enkel de motorola IC  mc1723 deze zal dus wel qrt zijn. Als iemand het schema of model nr weet van deze voeding mag je me het laten weten. Hierbij enkele fotos..

voeding1.jpg

voeding2.jpg

 

aangepast door timmerman_606
dubbele foto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...