Ga naar inhoud


15mtr coax kabel kopen, welke kopen met minale dB verlies


powersofts

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In een buis van 16mm buitenwerks en 1,5mm wanddikte, kun je geen 2 coaxkabels leggen. De buis is dan binnenwerks13mm, twee coaxkabels 2x7mm= 14mm.

Volgens mij is geen enkele geribbelde flexibele buis uv-bestendig. Binnen een paar jaar zo door de zon aangetast dat bij een hagelbui en honderden gaten in slaan. Ik weet het uit eigen ervaring.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben gelijk. Ben nog eens naar de website gegaan en ik lees het gewoon verkeerd.

Er staat “tyleen mantelbuis”. Ik dacht een mantelbuis van tyleen ze bedoelen waarschijnlijk een mantelbuis voor tyleen.

Bedankt!

😊

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een vraagje: Als ik zoek vind ik alleen Hirschmann 9 Eca uit Spanje, niets uit Duitsland.  Op de site van Belden (eigenaar van Hirschmann) vind je daarover niets terug. Weet iemand hier toevallig hoe die 9 Eca in Duitsland genoemd wordt (aannemend dat ze die daar hebben)?

 

 

aangepast door Michel
Bericht bewerkt tot de feitelijke vraag want je lokt daarmee plaatsen van links naar winkels uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid: ik ben NIET op zoek naar winkels, wil alleen weten onder welke naam de Hirschmann 9 Eca in Duitsland wordt verkocht zodat ik daar eventueel weet waarnaar ik vragen moet. Nu ben ik inmiddels een stukje verder, en kom erachter dat er voor zover ik kan vinden alleen een Hirschmann Koka 90, 99 en 110 kabel in Duitsland te vinden is, maar alleen een Wisi en een Fuba kabel met het toevoegsel Eca bestaat.

 

Maar... ik las ook ergens dat Eca een in de EU gebruikte norm in zou houden die aangeeft dat het brandwerend zou zijn, dus dat spreekt dan weer tegen dat het om dezelfde kabel zou gaan. Ik heb echt geen idee. Opvallend is overigens wel dat je die beide merken kabel niet vanuit Nederland mag bestellen. Of het een kwestie van afschermen van onze markt betreft? Ik geef hieronder ter informatie weer welke gegevens ik over de Fuba kabel vond in geval iemand daaraan kan zien of het dezelfde kabel is die wij als Hirschmann 9 Eca kennen en die voor zover ik begrijp zowel voor Ziggo doorgifte als voor DX-TV optimaal zou zijn:

 

Fuba KKE 350 W Brandschutz Koaxialkabel 110dB | 250m, 3-fach geschirmt, 1,02mm Kupfer, weiß, Brandschutzklasse Eca
   
    Bezeichnung: Brandschutz-Koaxialkabel, 3-fach geschirmt
    Brandschutzklasse: Eca
    Innenleiter ø: 1,02 mm CU
    Dielektrikum ø: 4,60 mm PEGJ
    Außenmantel ø: 6,80 mm PVC
    Außenleiter Folie 1: AL/PETP, Außenleiter Folie 2: AL/PET/AL
    Außenleiter Geflecht: ALMELEC Bedeckung 50%
    Kapazität: 52 ± 2 pF/m
    Schirmungsmaß: > 110 dB

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef eerder:


Koka 9 TS (wit) is uitstekende coaxkabel maar vanwege nieuwe regelgeving betreft brandveiligheid wordt die niet meer gemaakt (is nog wel te koop) en heet die nu vooraan Koka 9 Eca. Wat betreft de elektrische eigenschappen is deze precies gelijk.

 

298799801 KOKA 9 Eca 100 m white productsheet v17.1 v.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Sprietje:

Ik schreef eerder:


Koka 9 TS (wit) is uitstekende coaxkabel maar vanwege nieuwe regelgeving betreft brandveiligheid wordt die niet meer gemaakt (is nog wel te koop) en heet die nu vooraan Koka 9 Eca. Wat betreft de elektrische eigenschappen is deze precies gelijk.

 

298799801 KOKA 9 Eca 100 m white productsheet v17.1 v.pdf

 

Sorry maar ik denk niet dat je gelezen hebt wat ik vroeg. Ik zocht in Duitsland naar die kabel en kwam erachter dat die onder die naam niet bekend was. Onder de naam Hirschmann vond ik alleen Koka 90, 99 en 110 (plus meervoudige kabels) dus niets met de afkorting Eca maar die toevoeging Eca wel onder de namen Wisi en Fuba, beide bekend als o.a. antenne fabrikanten maar voorheen nooit als kabelmakers. Vandaar dat ik me afvroeg of hun spullen door Hirschmann (eigenaar Belden) worden gefabriceerd en dus hetzelfde zijn als die Hirschmann 9 Eca.

Overigens komt het adres van Belden in Venlo me heel bekend voor, is dat niet het vroegere adres van Sonim?

 

NB: ik zie wel op jouw link dat de afschermingswaarde van die Hirschmann 9 Eca kabel tussen de 95 en 110 dB ligt terwijl er in Duitsland bij sommige kabels afschermingswaarden van 135 dB aangegeven worden.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste T90user

 

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt wat ik schreef.
Allereerst de vraag waar je de meeste waarde aan hecht, aan de elektrische eigenschappen van de coaxkabel of aan de brandeigenschappen van de coaxkabel?
Het lijkt er op dat het om de brandeigenschappen gaat want blijkbaar til je zwaar aan de Eca-norm voor brandveiligheid.
Als je de elektrische eigenschappen vergelijkt, laten we dan de Fuba KKE 350 W die je als voorbeeld geeft eens even vergelijken met de Hirschmann 9 TS of Eca.

De vlechtmantel bij Hirschmann is van vertint koperdraad, die van Fuba van een aluminium legering. Almelec heeft een 2x zo hoge elektrische weerstand als koper.
En wat dacht je van de bedekkingsgraad? Bij Hischmann 80%, bij Fuba slechts 50%. Om bij de afscherming maar te zwijgen over de duidelijkheid: >110dB voor Fuba maar bij welke frequentie?

Afschermingswaardes van boven de 110dB zijn nergens goed voor. 110dB is al een afscherming van 100 miljard maal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...