Ga naar inhoud


TWIN LNB -> Wandcontactdoos -> Ontvanger -> TV


Martijns121

Aanbevolen berichten

Beste,

 

De vorige bewoners hadden een satelliet geplaatst en ik heb twee inkomende kabels. Deze hadden hun rechtstreeks op een receiver aangesloten en ik zat dus met een gat in de muur waar die uitkwamen. Ik wil dit eerst netjes afwerken in een inbouw wandcontactdoos en vanuit daar door naar de ontvanger en dan de tv. 

 

Is het nu simpelweg bijvoorbeeld één van onderstaande dozen installeren en klaar of moet er nog meer gebeuren? (behalve de kabels zelf)

 

FRACARRO type: PAS0042

Maximum Wandcontactdoos in- en opbouw 2 x SAT - RTV (onbekend type nummer)

Hirschmann type: EDS 322 F

 

Hirschmann staat overigens wel bekend om zijn kwaliteit, dus die heeft wel mijn voorkeur.

 

Ik ben een leek betreft satelliet aansluitingen dus ik hoop dat jullie voor mij de juiste doos selecteren.

 

Alvast bedankt!

 

 

 

aangepast door Martijns121
Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden zei Martijns121:

Deze hadden hun rechtstreeks op een receiver aangesloten en ik zat dus met een gat in de muur waar die uitkwamen.

dat vind ik zelf wel de mooiste oplossing van een 1 op 1 coax aan de tuner zonder extra koppelstukken die verlies geven

een kabeldoorvoer in zo'n blind plaatje als gps toont zou dan de mooiste oplossing zijn

coax kabeldoorvoer heb je al van 2 t/m7 mm boot-accessoires

 

Screenshot_151.jpg

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martijns121

 

Welkom op dit forum

 

Welke aansluitdoos het beste voor je is, is afhankelijk wat je met de aansluitingen van radio en tv je gaat doen.
Wil je alleen maar de 2 coaxkabels die van de lnb af komen gebruiken of ben je van plan er ook nog een tv- en fm-antenne bij te plaatsen en die op de coaxkabel te koppelen of misschien de kabel-tv aansluiting die je (misschien)hebt er aan te koppelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht je Unicable of JESS (gaan) gebruiken, dan moet je ook even kijken of je binnen jouw setup misschien beter een aansluitdoos met diode(s) kunt nemen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...