Ga naar inhoud


Astra 1 2 hotbird


Pikkachu

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

obstakel hm

een groene lijn is voor mij wel ok

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die afbeelding van Dishpointer is behoorlijk wazig. Daar kun je niet zo veel mee. Bovendien heb je de groene ballon bijna bij de voorgevel staan terwijl je schotel achter in de tuin staat. Je moet de ballon dus even op de juiste plaats zetten.

Je kunt beter even met de zon kijken of die grote boom signaal tegen houdt voor één van de satellieten.
Hoewel de zon zich vandaag niet erg laat zien, zou ik toch maar eens kijken op de volgende tijden als de zon precies in de richting van de satelliet staat.
De zon staat op dit jaargetijde nog wel een stuk lager dan de satelliet. Daarom geef ik behalve het tijdstip ook de elevatie even aan van de zon en de satelliet.
- Astra 28,5 - 11:02:13uur - zon elevatie 20,17° - satelliet elevatie 27,047°
- Astra 28,2 - 11:03:32uur - zon elevatie 20,27° - satelliet elevatie 27,192°
- Astra 19,2 - 11:46:17uur - zon elevatie 22,90° - satelliet elevatie 29,591°
- Hotbird 13 - 12:16:02uur - zon elevatie 24,02° - satelliet elevatie 30,611°
Deze tijden kun je voor de gehele week aanhouden voor het geval de zon vandaag niet te zien is.
Vanaf het weekeinde zijn de tijden ongeveer 1 minuut later.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat vandaag de zon zich niet heeft laten zien. Daarom heb ik toch nog maar eens even gekeken met Dishpointer.
De Hotbird gaat rakelings langs die grote boom en ik weet niet hoe recent die luchtfoto is want misschien is die boom inmiddels al wel wat breder geworden. Ook moet je rekening houden dat door de wind die boom flink wat opzij kan bewegen waardoor de signalen flink weg kunnen vallen.
Is er een mogelijkheid de schotel niet links achter in de tuin te zetten maar rechts achter? Dan ontwijk je die boom veel meer.

 

Naamloos1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de boom zodanig hoog, dat het signaal zeker niet over de boom komt. Wil je het helemaal zeker weten, dan zul je moeten wachten tot 1 maart. Dan staat de zon precies achter de satelliet en kun je zien of de boom echt te hoog is.

Maar ja, bomen blijven groeien dus wat dit jaar misschien nog net kan, kan volgend jaar niet meer, dus beter er naast gaan zitten want een boom groeit in de breedte veel minder snel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

om je wat te doen te geven luisteraar,

lees punt 7 op deze site

https://nl.wikihow.com/De-hoogte-van-een-boom-bepalen

 

en combineer je schatting met de foto uit dishpointer

 

dan zie ik meteen dat de schaduw val op dak betekend dat die boom 2 maal hoger is dan het huis

dat mag Pikkachu natuurlijk ook nog eens meten :grin:

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal proberen van de week naar rechts zijde van de schuur de schotel te monteren hopelijk dat ik dan wel goed ontvangst heb heb we over de zelfde boom die op de foto die ik heb gemaakt die op de verte staat? ik dacht het ook al dat het daar door komt want de signaal ontvangst was wel redelijk goed voor de storm als door de storm de takken zijn omgedraaid is kans groot dat het nu blokkeerd deel van het signaal er zit struik bij de andere kant dus moet eerst dat verwijderen en dan kan het geplaatst worden waarschijnlijk wordt het dinsdag pas ik laat het weten zodra ik heb verplaatst en betreft en betreft dat huis is niet mijn huis waarschijnlijk is het van buren ofzo want ik heb alleen coax kabels aan de schotel hangen 

hebben we over dit boom ? die het signaal blokkeerd ?

IMG_1174.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pikkachu

 

Is dat je huis niet met die stukken (coax)kabel?
Dan zijn het ook niet de coördinaten die je hebt aangegeven.
Op de foto die je 19uur geleden geplaatst hebt, is het volgende te zien:
Een hele lange rij van 15 huizen waarvan de laatste 4 een paar meter naar achteren staan.
Je hebt aangegeven het één na laatste huis van de lange rij die niet naar achteren staan, nr.30.
Ik heb de groene ballon achter in de tuin tegen de schuur aangezet i.p.v. op het dak nagenoeg aan de voorzijde van het huis zoals jij deed.
Gaat het dan niet om het huis wat je aangegeven hebt want daar hangt het vogelhuisje aan de voorgevel.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...