Ga naar inhoud


Astra 1 2 hotbird


Pikkachu

Aanbevolen berichten

Ik heb flink signaal verlies na de storm van paar weken geleden ik heb het probeerd opnieuw aftestellen positie is ongeveer zelfde als het oude voor de storm alleen ik krijg ze astra 1 en 2 op 68% en hotbird op 48% hierdoor mis ik nu ongeveer 160 fta zenders astra 1 was voor de storm 73% astra 2 85% hotbird 62% kan iemand me hierbij helpen ik ben nou week bezig maar krijg het signaal niet hoger 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als ik het aansluit met de orginele lnb houder van triax dan krijg ik astra 2 zo 90% ontvangst en astra 1 op 70% ontvangst  ik weet niet waar het probleem ligt maar de ontvangst krijg ik niet met de 3 lnbs heb astra 2 nu op 73% gekregen astra 1 oop 68% en hotbird 48% 

 

hierbij foto voor de storm ik weet niet welk satelite punt gericht is maar ik had op deze foto 85% astra 2 73% astra 1 en hotbird 62% van huidige status heb nog geen foto kunnen maken maar ik gok dat dit eutelsat 16 is of heb het fout? schotel staat in tilburg 

IMG_1123.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is het de onderste schotel waar je over schrijft. De middelste LNB is voor de astra1. daarmee moet je de schotel afstellen op maximale sterket/kwaliteit. Daarna de andere LNB's op dezelfde manier afstellen, hotbird en astra 2

En vergeet niet om de kabels even netjes af te werken.......is een zooitje

aangepast door Frans B
typefout

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pikkachu

 

Zo te zien gaat het om een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog.
De rail staat 9° schuin. Hij moet 11° schuin staan.
Verder staat de Hotbird-lnb veel te ver uit het midden en dat terwijl de sterke Astra 28,2 bijna in het midden staat. Dit is een verkeerde verdeling. Ook de onderlinge afstanden van de drie lnb's kloppen niet.
Gaat het inderdaad om een Triax 88?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 2 staat links astra 1 is in midden en hotbird is naast astra 1 rechts dit is de verdeling signaal ontvangst was goed zoals op de foto ziet maar nu zelfde positie slecht ontvangst ik weet dat het astra 1 goed ingesteld moet worden maar ik krijg het niet verder dan 68% als ik het zo op 73% kan krijgen dan is alles weer normaal ontvangst zoals ik had astra 2 85% astra 1 73% hotbird 62% maar nu is het dus astra 2 73% astra 1 68% hotbird 48% ik weet niet waar de probleem ligt als ik met single lnb houder zoek krijg ik astra 1 max op 70% astra 2 90% hotbird heb ik nog niet gekeken als single lnb 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat niet om de signaal sterkte, maar om de s/n of kwaliteit van het signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je de lnb's nu hebt afgesteld, krijg je nooit fatsoenlijk signaal voor de Hotbird. Dit is de zwakste satelliet van de drie en die heb je helemaal op het einde van de rail staan. Dat moet anders.
De klem van de Astra 19,2 moet je aan de andere zijde van de lnb-arm zetten zodat de lnb een beetje boven de arm komt te staan.
Zoals ik al schreef moet de arm schuiner gezet worden dan hij nu staat namelijk 11 graden i.p.v. 9 graden. Hiertoe moet de rail omgedraaid worden zodat het gat in het midden in de onderste groef zit.
De afstanden van de lnb's moeten in Tilburg voor een Triax 88 als volgt zijn:
- tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13 is 78mm
- tussen de Astra 19,2 en Astra 28,35 is 114mm
gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap.
Nu kun je de schuinte van de rail controleren. De kop van de Hotbird-lnb moet 36mm lager staan dan de kop van de Astra 28,35. Plaats hiertoe een vulling van 36mm op de kop van de Hotbird en dan een waterpas er over die je op de kop van de Astra 28,35 legt.
De skew moet als volgt staan:
Hotbird 13 op -3 graden
Astra 19,2 op -3,5 graden
Astra 28,35 op -10 graden
d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.
Nu de schotel uitrichten op maximale signaalkwaliteit van de Astra 19,2, dan staan de andere twee ook goed.

 

TRIAX-Multiblock 13-19-28.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag even test gedaan met single lnb arm van triax 88 ik kom op astra 2 op 93 singaal uit astra 1 71% signaal hotbird 60%  ben heel dag bezig geweest maar krijg dus dit signaal ontvangsten niet behalve astra 2 is naar 77% geworden astra 1 nog steeds 68% hotbird rond 47 48%  snap er niks van als het met single lnb arm wel goed ontvangst is waarom met 3 lnbs niet? skew heb bij alle 3 ingesteld als schuin 11 zet krijg ik heel weinig ontvangst op astra 1 en geen ontvangst op astra 2 en hotbird als ik zo rond 8 9 schuin zet dan heb ik dit resultaat ik heb paar fotos gemaakt vanuit de schotel naar de lucht bij spiegelbeeld ik denk dat het tegen een boom komt en dat de probleem is hoe kan ik dit beste oplossen? op een stalen buis monteren met beugels zoals bij turksat? heb ik dan wel goed ontvangst ? zie foto wat ik bedoel met de boom bij een lnb arm houder komt het net naast de grote boom vandaar ook goed ontvangst

IMG_1174.jpg

IMG_1172.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaf aan bij een vorig topic dat je dishpointer.com hebt gebruikt.

Post eens wat kaartjes van die site, waarop te zien is hoe de zichtlijnen naar de door jou gewenste satellieten lopen?

Daar zal die boom dan ook op te zien zijn....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...