Ga naar inhoud


Mogelijkheden replay/restart tv op een E2 box/Openpli


Codx

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een tijd naast mijn dreambox een KPN IPTV box die ik gratis bij mijn internet abonnement kreeg.  Nu kijk ik hoofdzakelijk via de Dreambox maar  een handige feature die ik graag op mijn linux box zou terug zien is de mogelijkheid om programma's die al bezig zijn opnieuw te starten vanaf het begin of iets later terug te kijken.  Nu vraag ik me af in hoeverre het mogelijk is om zoiets te maken op een linux box met openpli. Uiteraard ken ik uitzending gemist maar dat is allemaal gelimiteerd en niet helemaal wat ik bedoel.

 

Stel voor dat je de eerste 10 zenders doorlopend wilt opnemen, voor mensen die via een schotel kijken zal dit lastiger zijn dan als je via de kabel kijkt. Er moet genoeg tuner capaciteit beschikbaar zijn dus  minstens 3-4 tuners of beter een FBC tuner.  (full band capture)   Verder een grote met name stille harddisk van 2 of 4+ TB naar gelang hoe lang je de programma's wilt bewaren (bijv. 4-5 dagen)  en de box moet het aankunnen om zoveel opnames te gelijk weg te schrijven.  (CPU/RAM) Als de box enorm traag wordt heb je er niks aan..

 

Het belangrijkste is  dat men bijv. in openpli functionaliteit moet maken om. een groene knop in de programma balk te zetten waarmee je terug kunt naar het begin van het programma, en uiteraard moet bij een doorlopende opname metadata worden weggeschreven op basis van de DVB-EPG anders weet de box niet wanneer die moet starten/stoppen met afspelen. Verder zal de programma gids moeten worden aangepast om aan te geven welke programma's terug te kijken zijn.  En er zal een clean-up functie moeten  zijn die automatisch een deel van de opgenomen programma's verwijderd als de schijf te vol loopt. Kortom het is niet simpel, maar technisch gezien mogelijk.

 

Mijn vraag,  is iemand hier ooit mee bezig geweest? En wat voor oplossingen bestaan er ? Want ik kan er eigenlijk niks over terug vinden en zou er interesse zijn voor dit soort functionaliteit? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...