Ga naar inhoud


Bestaat er een lnb houder voor Astra 1en 3?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een LNB houder voor Astra 1 en 3. Ik heb een 64cm triax schotel (ik weet dat dit klein is).

Ik heb al een monoblock voor Astra 1, 2 en 3 en dit werkt goed maar wil graag overschakelen op wideband LNB's.

 

Ik wil graag  mijn huidige schotel igebruiken en ben op de hoogte van Visiosat Bisat met multi lnb kop en wavefrontier etc...  Ik woon in Ierland.

 

 

Alvast bedankt voor de info

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het ligt er aan hoe ver de satellieten uit elkaar staan die je wilt ontvangen of het kan maar zonder meer wordt het geen fijne ontvangst.
Je zult smalle lnb's moeten gebruiken van Inverto en het probleem met die lnb's is dat ze heel weinig signaal geven als er regendruppels op de kop zitten. Ik raad het zeker niet aan maar dit is de enige mogelijkheid, zie bijlage.

 

Inverto multiconnectbeugel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus niet doen!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uur geleden zei stefanvl:

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een LNB houder voor Astra 1 en 3. Ik heb een 64cm triax schotel (ik weet dat dit klein is).

Ik heb al een monoblock voor Astra 1, 2 en 3 en dit werkt goed maar wil graag overschakelen op wideband LNB's.

Astra 1 en 3 volgens de openingspost.

 

Maar wat nu wideband lnbs zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei stefanvl:

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een LNB houder voor Astra 1 en 3. Ik heb een 64cm triax schotel (ik weet dat dit klein is).

Ik heb al een monoblock voor Astra 1, 2 en 3 en dit werkt goed maar wil graag overschakelen op wideband LNB's.

 

Ik wil graag  mijn huidige schotel igebruiken en ben op de hoogte van Visiosat Bisat met multi lnb kop en wavefrontier etc...  Ik woon in Ierland.

 

 

Alvast bedankt voor de info

 

Wat is voor jou de meerwaarde van wideband LNB's; zijn dat niet gewoon 60mm lnb's ? Kun je dit uitleggen.

Je zegt, dat alles goed werkt , wil je alleen  de Hotbird erbij ? Misschien een grotere Triaxschotel 78 of 88 cm, want dan heb je meer ruimte voor 60mm lnb's.

Mijn voorkeur zou een Triax 88 cm zijn; met de huidige Triax 64 cm, die je wilt behouden zijn er m.b.t. signaalkwaliteit in een nieuwe opzet problemen te verwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

SCO 2-00 :: Wideband-LNB

 

  • Algemeen
    • Type
    • LNB
    • Uitvoering
    • Wideband
    • Kleur
    • Beige
  • Aansluiting / interface
    • Aansluiting
    • For Unicable II multi-switch
  • Uitvoering
    • Feedopname
    • 40 mm
  • Geschikt voor Ultra HD en 3D
  • vergulde F-contacten
  • uittrekbare weerbeschermingskap
  • voor de aansluiting op Unicable II multischakelaar


LET OP geen Twin LNB! Alleen te gebruiken op Unicable II multischakelaar

LNB voor gebruik in combinatie met geschikte Unicable II multischakelaars voor de ontvangst van digitale televisie. Door het gebruik van 2 Wideband LNB’s en een Unicable II multischakelaar kunnen 2 satellieten met een coaxkabel worden verdeeld over maximaal 32 deelnemers.
 
Fabrikant : AXING
Artikelnummer van de fabrikant : SCO00200
Verpakkingsgewicht : 0.22 kg
RoHS : conform

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wideband LNB 

ASTRA Universal Wideband LNB met een oscillatorfrequentie van 10.40 of 10.41 GHz komt op de markt. De middenfrequentieband is veel breder dan in een conventionele LNB, omdat de hoge en lage band niet worden opgesplitst.

Wideband LNB-signalen kunnen worden geaccepteerd door nieuwe breedband-tuners en door nieuwe SCR-systemen (bijv. Inverto / Fuba, [10] Unitron, [11] Optel, [12]GT-Sat / Astro), met of zonder optische transmissie. Breedbandsignalen kunnen worden geconverteerd naar conventionele quattro-signalen [13] en vice versa. [14]

In februari 2016 lanceerde BSkyB een nieuwe LNB die alleen compatibel is met hun nieuwe breedband-tuner. [15] Deze LNB heeft één poort voor alle verticaal gepolariseerde kanalen, zowel lage als hoge band, en een andere poort voor alle lage en hoge band horizontale kanalen. Het basismodel heeft slechts 2 aansluitingen en heeft vermoedelijk een lokale oscillator van 10,41 GHz met een middenfrequentie van 290-2340 MHz vanaf een input van 10.7-12.75 GHz. Deze LNB lijkt hetzelfde te zijn als Unitrons ASTRA Universal Wideband LNB. [16]Er zijn minimaal twee kabels nodig om toegang te krijgen tot alle kanalen. In het vak Sky Q kunnen meerdere tuners meerdere kanalen selecteren, meer dan de gebruikelijke twee voor dubbele coax-systemen. Dit type LNB is niet compatibel met de meer gebruikelijke Astra Universal LNB die in het VK wordt gebruikt, wat betekent dat de LNB tijdens de upgrade wordt gewijzigd. Er is een model van de LNB met 6 aansluitingen, 2 voor Sky Q en 4 Astra Universal LNB voor gebruikers met meerdere legacy-systemen zoals Freesat naast Sky Q. In gevallen waarbij slechts één kabel mogelijk is, zoals flatblokken, Sky Q-compatibele multischakelaars kunnen worden gebruikt, die in plaats daarvan BSkyB SCR gebruiken. [17]

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duidelijk, je wilt dus unicable lnbs gaan gebruiken in combinatie met de daarvoor geschikte switches.

Dat doe je wanneer je veel aansluitingen met beeld wilt gaan voorzien.

In dat geval zou ik voor een grotere schotel kiezen voor de slecht weer reserve.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breedband-lnb's hebben allemaal een kopdiameter van 60mm.
Deze passen niet op een schotel van 60cm om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te ontvangen.
De hart op hart afstand van de twee koppen moet dan 38mm zijn en dat gaat dus niet lukken als de koppen 60mm zijn.
Dat gaat wel als de schotel 80cm breed is. Een grotere schotel is dus de enige oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga een nieuwe ontvanger kopen met een FBC tuner en dit in combinatie met een unicable 2 switch en twee wideband lnb's. Ik zou dan via deze FBC tuner 8 opnames tegelijk kunnen maken. Dan kan ik live kijken en opnemen via de ontvanger, eventueel meerdere opnames.De ontvanger boven voorzien van beeld via WiFi en nog een tuner linken met Plex. Ik weet dat de M7 kaartjes maar max vier kanalen kunnen decoderen. Ik kijk vooral Engelse en Duitse televisie dus dit is niet zo van belang.  

 

Ik heb hier Sky Q wat een gelijkaardig systeem is en dit werkt echt heel goed. Ik kan altijd alles opnemen en series linken zonder foutmeldingen. Het bovenstaande systeem zou dus eerder voor HD+ worden, ik heb ook een HD+ versie 02 kaartje dat gewoon via oscam werkt. 

 

Ik twijfel nog tussen de DM920UHD en de VU+ UNO 4K SE. Iemand advies? 

 

Hier in Ierland is het moeilijk om aan satelliet spullen te komen, ik moet alles online bestellen. Het is hier ook niet gebruikelijk een schotel te plaatsen die veel groter is dan een Sky schoteltje. 

 

@dreka1 Ik ga uw advies volgen 'Triax multiblock lnb 4 x multiholder'.  Hopelijk werkt dit.

 

@paaltjens De inverto wideband lnb die ik gevonden heb heeft een input feed van 40mm als dit is wat je bedoelt.

 

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het even niet.
De vraag was: Bestaat er een lnb houder voor Astra 1en 3?
Nu schrijf je dat je bij Canal Digitaal maar 4 kanalen kunt decoderen en dat je hoofdzakelijk Engelse en Duitse zenders kijkt. Je hebt het dus over 3 satellieten.
Gaat het nu alleen maar om de Astra 19,2 en 23,5 of ook de 28,2 er bij?

Een Triax Multiblock gaat niet werken op een schotel van 60cm voor de Astra 19,2 en 23,5. Ook de kop van de Inverto Wideband lnb heeft een diameter van 60mm.

 

Inverto Wideband lnb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En is 9°E Ka-sat ook niet interessant aangezien je je in Ierland bevindt?

https://www.lyngsat.com/Eutelsat-Ka-Sat-9A.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...