Ga naar inhoud


Bestaat er een lnb houder voor Astra 1en 3?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb het gevoel dat @Sprietje niet goed kan lezen. Ik begrijp ook niet goed waarom je dit soort reacties plaatst, wat voor nut heeft het?!!?  Ik heb SKY Q zoals ik al aangaf in mijn post, SKY plaatst een aparte schotel met een speciale Sky LNB. Heeft dus niets met mijn eigen schoteltje te maken en via deze schotel kijk ik de engelse zenders. En in verband met de LNB zei ik toch 'als dit is wat je bedoelt', ik heb de LNB's nog niet en kan dus alleen maar afgaan op de gegevens die ik heb kunnen vinden. Ik denk niet dat ik de enige ben die niet alle afmetingen van alle LNB's kent.

 

 

@Alex1970  ? Zoals gezegd zoek een lnb houder voor 19,2 en 23,5  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je schreef gisteren dat je het Triax multiblock wilt gaan gebruiken. Dat heeft weinig zin op een schotel van 60cm want er bestaan geen breedband-lnb's in smalle uitvoering, alleen met een kop van 60mm en die krijg je niet op een hart op hart afstand van 38mm wat je op een 60cm schotel moet hebben.
Je kunt de breedband-lnb's wel op een Triax 88 of SAB 97 (beide dezelfde afmetingen) plaatsen om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen. Ik zie een SAB bij een satellietshop in Dublin te koop staan voor €55.01 inc VAT.
Ik denk dus dat jij niet goed kan lezen. Bovendien schrijf je: "Hier in Ierland is het moeilijk om aan satelliet spullen te komen" wat dus ook niet klopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje Jij hebt echt teveel vrije tijd geloof!!!

 

Wie kan er hier niet lezen? Het was toch duidelijk dat ik een oplossing zocht voor mijn huidige schotel en NIET een nieuwe schotel --> lnb houder 19.2 en 23.5 

Als dit niet mogelijk is dan heb ik daar ook vrede mee. 

 

Ierland is meer dan alleen maar Dublin. Het is een feit dat er waar ik woon geen winkels zijn met satelliet spullen, alleen Sky installateurs. En voor zover ik weet zijn er maar twee ofzo op het hele eiland die een website hebben en waar je online kan bestellen. Maar goed jij kent het hier beter dan ik blijkbaar!?! 

 

Topic kan gesloten worden trouwens. Ik heb mijn antwoord. Bedankt.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste posting in dit onderwerp:

2 uur geleden zei stefanvl:

Wie kan er hier niet lezen? Het was toch duidelijk dat ik een oplossing zocht voor mijn huidige schotel en NIET een nieuwe schotel

Het eerste antwoord in dit onderwerp:

Op 13-2-2018 om 23:17 zei Sprietje:

Je zult smalle lnb's moeten gebruiken van Inverto en het probleem met die lnb's is dat ze heel weinig signaal geven als er regendruppels op de kop zitten. Ik raad het zeker niet aan maar dit is de enige mogelijkheid, zie bijlage.

 

Volgens mij was Sprietje duidelijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit was echt weer een vragensteller die blij was met het feit dat er hier mensen zijn die vrijwillig hun best doen om antwoorden te geven. ;)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats gewoon een diseqc motor 

en je kan wat meer dan die lnb's op een kleine schotel 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33 Ik was inderdaad blij met sommige antwoorden zoals bijvoorbeeld van @dreka1 en @smetje limb.BE

Ik heb ook iedereen bedankt voor de reacties. 

 

Ik geloof niet dat er in mijn eerste posts ook maar een luchtje negativiteit hing. Als dit wel zo was mijn excuses, zeker niet mijn bedoeling. Dat kunnen @Sprietje en @ceesv niet zeggen.

 

Zoals eerder gezegd dit topic mag van mij gesloten worden maar het lijkt erop dat @ceesv van wat drama houdt. Maar goed, vreemde houding voor een moderator zou ik zeggen. 
Als sat4all mijn account sluit na dit te lezen dan kan ik daar mee leven, ik ben niet van plan hier nog vragen te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je neemt deze motor  en 

vb=deze lnb

als jou ontvanger diseqc 1.2  of 1.3 ondersteund 

of ussals

post-46802-0-22852800-1501062163.jpg

breedband lnb.png

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, stefanvl heeft al een Sky schoteltje staan en hij wil er nog een bij plaatsen.
Maar wat is nu een Sky-schoteltje? Niets bijzonders en gewoon te vervangen door elke andere schotel.
Tja en het is maar wat je wil, twee kleine schotels of één grotere. En wil je toch liever twee kleine schotels, dan kan het ook.
Op de ene schotel ontvang je de Astra 19,2 en 28,2 en op de andere de Astra 23,5. Dan heb je alle ruimte voor de lnb's met een kop van 60mm.
Zelfs voor Sky kun je een widebeam-lnb nemen. Die is iets anders dan voor het vaste land. Zie hier de verschillen:
UK: http://www.inverto.tv/lnb/355/wideband-40mm-lnb-with-horizontalvertical-ports-lo-1041-ghz-uk
EU: http://www.inverto.tv/lnb/213/wideband-40mm-lnb-with-horizontalvertical-ports-lo-1040-ghz-eu
maar je kunt als je een normale Universal-lnb wilt gebruiken ook elke willekeurige standaard lnb gebruiken.
Ik vind trouwens wel dat een schotel van 60cm in Ierland voor de Astra 23,5 aan de krappe kant is. Nederland ligt mooi midden in de footprint en hier heb je bij een flinke bui nog wel wat regenreserve maar in Ierland is deze reserve minimaal. Daar moet je niet staan te kijken dat bij een flinke regenbui de ontvangst van Canal Digitaal weg is of minimaal staat te blokken.

 

zichtbaarheid van geperforeerde en gewone schotels.jpg

geperforeerde schotels.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

 

Sprietje, ik ben en blijf altijd blij met je bijdrages hier, wat een kennis bezit jij en vele leren er van. Helaas wordt er door een enkeling verkeerd op gereageerd ondanks juiste informatie verkregen te hebben of aanmoedigen om beter spul te kopen voor meer plezier van deze mooie hobby.

 

Topicstarter, wees niet zo star en onwrikbaar want er zijn prima alternatieven voor optimaal ontvangst voor jouw systeem of geef aan dat je een gering budget hebt bijvoorbeeld. Had op zijn minst verteld wat voor situatie je je bevind wat betreft je opstelling enz. Dan kan er specifieker op de problematiek ingesprongen worden en worden  de voorstellen gerichter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn de beugels voor jou triax 64 cm schotel

 

triax-td-6-duoblock.jpg

lnb-houder-triax-felxiblock.jpg

lnb-houder-triax-multiblock.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...