Ga naar inhoud


office problemen op tablet


joker55

Aanbevolen berichten

het gaat over een samsung tablet, de A 10.1 met Android..  hierop is office geplaatst 365.

Op een extern Sd kaartje heb  ik een aantal files staan, die allemaal niet te bewerken zijn.

Ik probeer ze te openen, en na de keuze "externe SD card" komt de vraag of deze files te bewerken zijn of niet.

Antwoord nee, en ik kan ze openen, maar alleen lezen, bewerken is onmogelijk.

Antwoord ja, dan kan ik op de files klikken, maar er gebeurt helemaal niets!

 

Om ff wat te proberen, heb ik alle files gecopieerd in het interne geheugen.

Ik probeer ze te openen, en na de keuze "documents" kan ik ze zonder meer openen, bewerken en weer saven.

De mini-SD kaart is toch niet beveiligd tegen älleen lezen", want ik heb er die files eerst mbv de PC erop gezet.

Dus het zal wel een soort rechtenprobleem zijn, maar hoe omzeil ik dat?

 

Misschien handig om te weten.

De tablet komt terug van een garantie-reparatie (beeld bleef donker) en ervoor bewerkte ik altijd die files op de SD kaart zonder problemen.

En zolang de files nog intern passen, is dit ook een werkbare situatie, maar toch........

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je ze niet in 'Alleen lezen' modus openen; bewerken; en dan via 'Opslaan als...' onder een nieuwe naam opslaan?

Zo kan je normaal wel al verder werken, maar dient het probleem aan de basis nog even verder uitgevlooid te worden.

 

Beste dat je kan doen is de tablet terug even aan de PC hangen, en navigeren via de windows explorer naar de locatie.

En dan via rechtermuisklik de Eigenschappen van de bestanden eens bekijken.

Mogelijk staan die toch op enkel lezen - en is het eenvoudig een vinkje uitzetten.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tablet aan de pc gehangen, en de files eigenschappen bekijken op de sd kaart.....niet enkel lezen, beide vinkjes staan al uit. (alleen lezen, en verborgen)

 

ik kan de documenten openen in "alleen lezen", maar bewerken is onmogelijk, ook "save as" is licht grijs, dus niet te kiezen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog wegschrijven naar die SD kaart?
Eventueel via door er een foto op weg te schrijven (via camera of bewerken in een app zoals pixlr).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eerst, nadat de tablet terugkwam van reparatie, de complete inhoud van de externe Sd kaart weer terug gezet op de SD kaart......dus hij is niet read only oid.

Ja, ik kan ook wegschrijven naar de externe SD kaart.  Ik heb de tablet aangesloten via usb kabel aan mijn desktop, en kan dan wel (maar dan via word en excell op de desktop) wel de files lezen, bewerken en terugzetten.

Via het office pakket op de tablet blijven ze gewoon "read only".

 

Wel kon ik ook eerst files (terwijl de tablet heel ergens anders lag, bijv in de auto) benaderen via het progje "AirDroid Web samsung" op mijn desktop pc, en zo files vanaf de externe Sd kaart copieëren naar mijn desktop. Dat gaat nu ook niet meer, er komt een melding

 

"u apparaat draait android 5, voor het bewerken van bestanden op externe kaart.

staan, verwijst u Airdroid naar het pad van de externe sd kaart"

zie plaatje

 

AnirDroid draait altijd op de tablet, anders krijg ik geen verbinding met mijn desktop.

Hmmmmm.......ik heb zitten klooien met AirDroid Web op de tablet, maar daar wordt ik niet echt wijzer van, ik zie dit niet zitten wat het plaatje weergeeft......iemand kan me een tipje geven?  Iets zegt me dat dit ermee te maken kan hebben.

 

Heel maf.

tablet.jpg

aangepast door joker55
plaatje bijgevoegd

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...