Ga naar inhoud


welke 4/1 diseq switch werkt goed met VU+ zero 4k ontvanger


powersofts

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik een diseq switch aanschaffen, het zal een 4ports worden wat mij betreft.

Nou heb ik gelezen dat sommige diseq switches niet lekker werken op de linux ontvangers, laat ik nou

een  VU+ Zero 4k ontvanger hebben :)

wie weet uit ervaringen, welke diseq switch aan te bevelen is?

het zou vervelend zijn als ik er eentje aanschaf die straks hapert met mijn linux doos.

 

alvast dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik gebruik Spaun schakelaars met mijn Solo 4k ontvangers.

De Zero zal daar geen problemen mee hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je dat gelezen dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor mij is het omdat het handig is te weten welke switches niet werken op een VU+ (Zero 4k) voordat ik die VU+ koop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ventura schreef op 17-2

 

Ik heb zowel de Spaun als Triax diseqc gebruikt. De Triax schakelt iets sneller vergeleken met de Spaun. Helaas heeft de Triax een demping verlies van 2,5dB vergeleken met 2dB van Spaun (bij een 4 port uitvoering). Ook is de Triax duurder vergeleken met de Spaun. Uit ervaring heb ik wel gemerkt dat sommige ontvangers (meestal Linux ontvangers) niet altijd lekker werken met Spaun diseqc. Men moet net geluk hebben. Terwijl Triax diseqc altijd feilloos werkt ongeacht welke ontvanger het is. Voordeel van de Triax is de led indicatie. Wat handig is met fouten zoeken. Persoonlijk vind ik de behuizing en montage band van de Triax degelijker aanvoelen vergeleken met de Spaun. Zowel Spaun als Triax zijn beide goede diseqc.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...