Ga naar inhoud


Op zoek naar een nieuwe satellietontvanger, maar welke?


Elwin

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Na een aantal jaar zonder schotelantenne heb ik sinds dit weekend weer een werkende schotelantenne! Voor een leuk bedrag kon ik een Multytenne op de kop tikken. Nu heb ik deze getest via m'n Samsung TV waar een digitale satelliettuner is ingebouwd. Dat werkt allemaal aardig, al is de ontvangst van Astra 3 wat minder.

 

Nu ben ik op zoek naar een satellietontvanger. Er zijn nogal wat merken, types en soorten, dus ben ik nogal zoekende naar wat er allemaal te vinden is op satellietontvanger-gebied. 

 

In eerste instantie gaat het om een ontvanger voor de FTA (HD en 4K)-zenders op Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Voor de Nederlandse zenders heb ik een abonnement bij Ziggo. Evt. zou ik in de toekomst de ontvanger willen kunnen gebruiken voor TV Vlaanderen (of CanalDigitaal), maar FTA is het belangrijkste. Opnamemogelijkheid zou prettig zijn, evt. via USB. Het zou ook fijn zijn als ik zelf kan bepalen waar ik welke zender neerzet, ongeacht via welke satelliet deze te ontvangen is. 

 

Welke ontvanger adviseren jullie? Ik ben zelf al een beetje aan het rondkijken geweest, en kom terecht bij bv. een VU+ Solo 4K ontvanger. Voldoet deze aan de wensen, of zijn er andere ontvangers die beter voldoen? Ik hoor graag jullie advies! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gelet op de wens om ook 4K zenders te willen ontvangen maakt de keuze wat gemakkelijker want dan kom je uitsluitend bij de Enigma2 4K ontvangers terecht en dan is de VU+ SOLO 4K een uitstekende keuze en dat niet alleen omdat ik er zelf heel enthousiast over ben.

Deze ontvanger voldoet ruimschoots aan jouw wensen.

Omdat jij ook wilt opnemen, ik veronderstel tegelijkertijd naar één kanaal kijken en een ander opnemen heb jij 2 Tuners nodig.

Je zou ook een maatje kleiner kunnen en wel de VU+ UNO 4K SE, zie link, met nagenoeg dezelfde soecificaties en ook 2 Tuners. Het grootste verschil t.o.v. de SOLO4K is dat je b.v. geen DVB-S2 en DVB-C tuner tegelijkertijd kunt gebruiken.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_Uno_4K_SE

 

De ondersteuning van de diverse benodigde software zoals o.a. VTI als OpenPli is goed te noemen.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elwin,

ik zou de UNO4K SE of de Zero4K nemen waarbij je Multytenne natuurlijk dan ook zoals Jürgen terecht opmerkt de schotel ook eenTwin uitvoering moet zijn voor het kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kunnen kijken.

aangepast door Tonskidutch
zero heeft maar een tuner

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ook goed ingelezen over alle problemen met deze sat-schotel, ook bij een goede afstelling is deze schotel niet meer aan te bevelen in Nederland, bij een beetje regen valt ontvangst snel weg, helemaal bij de astra 3, dus voordat je behoorlijk wat geld uitgeeft aan een nieuwe ontvanger zal, als ik u was, eerst even blijven testen! met huidige setup!!!! en bij regen!!!

 

Bij mij werd hij enige jaren terug al verwisseld door CD met een Triax 64cm tripplesat na alle klachten

aangepast door Gelders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht de schotel voor een prikkie op internet en ben benieuwd wat ik ermee kan ontvangen. Astra 3 is een lastige, want de infokanalen van CDS en TVV geven blokjes, net als sommige HD-zenders op Hotbird. Astra 1 en 2 geven vooralsnog geen problemen. 

 

Dus evt. later nog een 'betere schotel' aanschaffen, maar het zenderaanbod is met Astra 1 en 2 al met veel moois uitgebreid naast Ziggo (BBC 3 en 4 in HD, ITV, Duitse publieke zenders in HD, commerciële Duitse zenders), dus dat is al zeer mooi meegenomen. De VU+ ga ik overwegen, maar testen met regenachtig weer is inderdaad ook geen gek idee! :)

aangepast door Elwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar overwegen moeten wij of je ons genoeg informatie op de weg meegeeft !!!

omdat je multytenne wel een twin uitvoering moet zijn

en jij ons dat nog niet bevestigde, want dan kun je zoals reeds gemeld opnemen en onafhankelijk iets anders kijken

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2018 om 18:15 zei Tonskidutch:

maar overwegen moeten wij of je ons genoeg informatie op de weg meegeeft !!!

omdat je multytenne wel een twin uitvoering moet zijn

en jij ons dat nog niet bevestigde, want dan kun je zoals reeds gemeld opnemen en onafhankelijk iets anders kijken

 

Sorry voor de late reactie! Het gaat om een single uitvoering, dus ik zou dan alleen 1 programma op kunnen nemen, het programma wat ik ook kijk. Maar met het oog op de toekomst is die PVR-mogelijkheid geen overbodige luxe. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...