Ga naar inhoud


Inverto Quadblock LNB - 80 cm


VORENUS

Aanbevolen berichten


Ik neem aan dat je deze lnb bedoeld: http://www.inverto.tv/lnb/206/twin-4-feed-lnb-for-90e-130e-1920e-and-2350e-for-80cm-dish

 

Deze is inderdaad gemaakt voor bijv. een Triax 78, een SAB 80 of een Inverto 80.
Diverse mensen hebben deze quad-lnb al in gebruik en die werkt prima. Het is wel zo dat iemand die een abonnement heeft op Joyne niet veel doet met de Astra 23,5. Het nut van die lnb-kop is dus niet erg aanwezig maar overigens een prima monoblock om naast de Eutelsat 9 oost ook de Hotbird 13 en de Astra 19,2 te ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Diksmuide moet die lnb 10° schuin gezet worden.
Je kunt hem met een verloopring van 23-40mm  vastklemmen op de kop van de 13e of 19,2e.

Zeker als je de kop van de 23,5 niet gebruikt zou ik hem vastzetten op de 13e.
Je kunt met ook met de meegeleverde klem vastzetten op de 13e samen met de 19,2e, zie bijlage.

 

Inverto quad-feed-lnb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet zit die houder bij de lnb.

De houder bestaat uit twee delen. De bijlage die ik je laat zien is het bovenste deel. Daar zie je ook de streepjes op staan voor de skew-instelling. In het onderste deel zitten slobgaten waarin je de bouten voor de skew-instelling kunt verschuiven.

monoblock centrale klem.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog niet helemaal hoe je dan deze houder op een Triax 78 cm monteerde. Alternatief zou je de originele houder van Triax ook kunnen gebruiken? En dan bijv. de feedhorn van de Astra 1 in de klem zetten? Uitrichten op Astra 1 en dan hopen dat er nog wat signaal op de 9 gr. overblijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hagees:

Ik zie nog niet helemaal hoe je dan deze houder op een Triax 78 cm monteerde. Alternatief zou je de originele houder van Triax ook kunnen gebruiken? En dan bijv. de feedhorn van de Astra 1 in de klem zetten? Uitrichten op Astra 1 en dan hopen dat er nog wat signaal op de 9 gr. overblijf?

misschien ziet het onderstuk er zo uit .

triax kantelhouder.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Tijdens het paasweekend heb ik de schotel met quadblock LNB opgesteld. Hier geef ik nog eventjes de problemen die ik heb voorgehad.

- Toen  de schotel werd geleverd was er een deuk in. De leverancier heeft een andere opgestuurd en deze was gelukkig deuk vrij.

-  Sprietje bedankt voor het opgeven van de instelling voor Diksmuide (10°) Ik was er wel ingeslaagd de LNB in de verkeerde zin 10° in te stellen. Had ik vlug door.

-  Wat ik minder snel doorhad was een probleem met mijn SATLINK (WS-6930) Ik had de Diseqc voor de satellieten gewijzigd maar had niet door dat de instelling niet wijzigde voor de voorgeprogrammeerde kanalen. Bij mijn eerste afstelling ging ik op zoek naar Astra 1 door te kijken naar een beeld van een station. Hierdoor stelde ik ASTRA 1 in op een verkeerd feedhorn. Had ik pas door nadat ik de verschillende hoorns één voor afdekte met een metalen plaatje.

- de LNB heb ik opgesteld met het meegeleverde hulpstuk. Gaat prima. Echter weinig nuttige informatie meegeleverd met schotel en LNB. Ik vrees dat deze configuratie niet voor beginners is weggelegd.

gn, Marc

(zal eerstdaags eens een foto toevoegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vorenus

 

Tja, een schotel uitrichten is veel moeilijker dan een harkantenne uitrichten die de mensen vroeger op het dak hadden staan om tv te kunnen kijken. Daar verkijken veel mensen zich op. Een schotel uitrichten met een enkele lnb is al weer kinderspel vergeleken met een schotel met vier lnb's op een rail.
Een duo-lnb voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 afstellen is moeilijker dan een enkele lnb afstellen en een monoblock met 4 lnb's is weer lastiger. Met name de combinatie met de schotelafmetingen luistert veel nauwkeuriger.
Tja, maar zo is het tegenwoordig met internet. Alles is te koop tot de kleinste onderdeeltjes aan toe en je kunt ook precies zien welk onderdeel je nodig hebt maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee een apparaat weer aan de praat krijgt. Zo zie ik het gros van de mensen ook nog geen nieuw lager in de trommel van hun wasmachine zetten als het versleten is. Ieder z'n vak.

 

Ik ben wel benieuwd naar je foto's en natuurlijk ook de ontvangstwaardes van de vier satellieten.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...