Ga naar inhoud


Schwaiger sf 9002


blazer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sprietje ,

Sorry ,

Dacht dat het 85 cm was ja , maar bij Triax spreken ze over een 78 en 88 en als je dan bij de schotelshop kijkt naar die afmetingen kan ik niet meer goed volgen

Kan het nu niet meten , is beetje ver om ff te gaan kijken .

 

Heb net hier thuis in Belgie ff gemeten en tot mijn verbazing is dit maar een 64 cm is ongeveer 68 cm hoog en 60 cm breed , met dan de duo lnb van tvv met de 19.2 in de klem .

 

Dus zal ik bij aankomst in Spanje al eerst even de schotel nameten , maar ben er zeer zeker van dat ik daar minstens een 78 cm ga hebben .

 

Groeten

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 64 is 60cm breed en 65cm hoog

Een Triax 78 is 70cm breed en 78cm hoog

Een Triax 88 is 85cm breed en 95cm hoog

 

Je kunt het ook aan de schotel zien met hoeveel bouten de schotel aan de steun vast zit.

Een Triax 64 met 4

Een Triax 78 met 5

Een Triax 88 met 6

TD64.jpg

TD78.jpg

 

TD88.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje ,

 

Had ik ook net gevonden , ik ga in Spanje de Triax 78 hebben , ben er zo goed als zeker van .

Dus bij Jurgen lukt dat perfect met die inverto , zal dat bij mij ook wel lukken hoop ik .

Is een werkje voor Mei aanstaande :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb daarnet hier in Belgie  mijn lnb in plaats van aan de 19.2 aan de 23.5 bevestigd , terug de schotel uitgericht , maar zie weinig of geen verschil qua kwaliteit .

even afwachten , vroeger bij veel regen viel het beeld soms uit , misschien heb ik hier wat beterschap .

 

aangepast door blazer
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Sprietje:

OK, die duo-lnb met 4 aansluitingen past prima op een Triax 88.
Je moet wel de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten. De duo-lnb moet 27 graden schuin staan, zie bijgevoegde hoek. De elevatie moet iets lager ingesteld worden van voor de Astra 19,2 namelijk 39 graden.

 

hoek van 27 graden.PNG

Sprietjes is dit de hoek dat ik mijn lnb moet naar beneden draaien( met klok mee ) om de 19.2 te ontvangen ? hier bij ons was dat 11°

Dus de 23.5 in de klem en dan met de klok mee draaien tot ik 27° heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei blazer:

Heb daarnet hier in Belgie  mijn lnb in plaats van aan de 19.2 aan de 23.5 bevestigd , terug de schotel uitgericht , maar zie weinig of geen verschil qua kwaliteit .

even afwachten , vroeger bij veel regen viel het beeld soms uit , misschien heb ik hier wat beterschap .

 

 

In België zal je bij normaal weer nauwelijks kwaliteitsverschil opmerken omdat bij een optimaal afgestelde schotel het signaal al sterk genoeg is.

 

5 minuten geleden zei blazer:

Sprietjes is dit de hoek dat ik mijn lnb moet naar beneden draaien( met klok mee ) om de 19.2 te ontvangen ? hier bij ons was dat 11°

Dus de 23.5 in de klem en dan met de klok mee draaien tot ik 27° heb.

 

Deze hoek is niet voor België bedoeld maar voor de locatie in Rojales..

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen ,

 

Heb op mijn Schwaiger gemeten met singnaaldemping op standaard dus -10db , branden nu alle leds , ga ik naar -5db heb ik er wel een pakje minder , maar krijgt het niet zo direct beter .

Stel mij dus de vraag als je een satfinder gebruikt waar je die optie niet hebt , op hoeveel db die eigenlijk meten , ik bedoel moest ik het gemeten hebben met een sf 9000 kon ik niet switchen tussen de signaal demping , jij hebt ze dacht ik allebei gehad , misschien weet jij hier een antwoord op .

 

Zou het hier in Belgie veel nut hebben moest ik de 64 cm vervangen door een 78 cm en dan ook met een inverto lnb ?

 

Groeten

Marc

aangepast door blazer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een vochtige zeem over de LNB dempt ook prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Spanje een Triax 78 heb, dan past de duo-lnb die je gekocht hebt niet goed. Er bestaan er wel die goed passen maar die hebben maar 1 aansluiting. Is dat een bezwaar?


Hoe schuin je duo-lnb in België moet staan is afhankelijk van de plaats waar je woont. Verder krijg je het beste signaal als je de duo-lnb zo ver mogelijk naar voren zet, dus zo dicht mogelijk naar de schotel. Heb je dat gedaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje ,

 

Jurgen gebruikt in Spanje toch ook een Triax 78 met dezelfde invertor duo lnb , en werkt perfect :huh:

Ik kom met één aansluiting toe , dus dat zou geen bezwaar zijn , maar heb ondertussen wel de invertor duo al aangekocht .

 

Mijn duo lnb hier thuis staat zo ver mogelijk naar voren met de 23.5 in de hals  , en heb hem op 11° gezet , heb even geprobeerd van iets meer of iets minder maar dat veranderde niets aan de uitlezing van de 19.2 .

Heb momenteel perfect beeld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Jurgen deze duo-lnb gebruikt? http://www.inverto.tv/lnb/99/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish
De afstand tussen de twee koppen is 10mm verkeerd voor jou op een Triax 78.

 

Dit is de duo-lnb die wel prima past op een Triax 78: http://www.inverto.tv/lnb/100/single-monoblock-23mm-lnb-40-for-80cm-dish

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgend de site van inverto zijn ze hetzelfde , uitgezonder de aansluiting 1 of 2 en inderdaad dat de kijkhoek van de twee koppen iets verschilt 4° tegen 4,3°

bij beide staat dat ze voor schotels van 80 cm zijn

 

weet nu niet dat die 0,3° overeen komt met 10 mm , maar ga het toch proberen .

 

aangepast door blazer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...