Ga naar inhoud



HeinV

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei HeinV:

Dat is hier heel de clou, ik krijg geen ip adres. Als ik bij info kijk op de box, staat er bij ip adres niets. Alles is leeg daar.

DHCP kan ik niet aan of uit zetten.

Ik begin hier te vermoeden dat er iets mis is met de box.

Telkens hij opnieuw opstart zegt hij dat er iets van 80 updates klaar staan. Als ik die wil uitvoeren krijg ik een groen error scherm en start hij opnieuw op.

 

Dan mag je stoppen met 'pielen'. De box moet opnieuw geflashed worden omdat de software corrupt is. Dat kan dus ook de reden zijn waarom je de wazige IP klacht hebt. Nu hoop ik voor je dat je niet een retourgezonden defecte box hebt gekregen á la Amazon want dan wordt het een lijdensweg.

 

Dat de zenderlijst nog werkte waren er toen ook al 'rare' problemen? Vastlopers? Stilstaand beeld, maar wel geluid?

 

Als je terug gaat naar je verdeler, blijf er dan bij en verzoek om een fabrieks image

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al een deel van de problemen opgelost. 

Mijn netwerkkabel was stuk.

Maar had het niet meteen door daar de box zei dat hij wire connected was.  Niet dus.

 

Maar nu zou ik nog mijn root paswoord en name willen aanpassen.

Ik kon dat de eerste keer, maar kan er nu niet meer in. Maar als ik mijn DCC en mijn Dreamset wil koppelen moet ik dit wel weten.

Ik heb er nu enigma2 op staan.

 

Bedankt nog maals voor de support en het geduld.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

eerst een BLINDSCAN uitvoeren, astra 3 frequenties zitten niet in newnigma alleen astra 1 de duitse en de hotbird.

als je gewoon zoekt zul je geen kanaal vinden

Hallo,

 

eerst een BLINDSCAN uitvoeren, astra 3 frequenties zitten niet in newnigma alleen astra 1 de duitse en de hotbird.

als je gewoon zoekt zul je geen kanaal vinden

Hallo,

 

eerst een BLINDSCAN uitvoeren, astra 3 frequenties zitten niet in newnigma alleen astra 1 de duitse en de hotbird.

als je gewoon zoekt zul je geen kanaal vinden

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb al verschillende scans gedaan, maar weet niet goed wat een blindscan is.

Ik dacht al dat er een satellietkop stuk was.

Enig idee hoe ik een blindscan moet doen?

 

enig idee ook hoe ik dat rootpaswoord kan wijzigen?

 

bedankt voor de hulp.

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je nu met dcc in je ontvanger ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk werkt dat met newnigma uit de doos erop geflashed

en je pC in dezelfde workgroup

en de firewall ingesteld voor communicatie met thuis netwerk apparaten voor FTP en TELNET

en in de samba versie op het juiste protocol instellen ( eventueel de smb.conf herladen uit de feed )

sommigen gaan per SSH naar de receiver wat thuis krankjorum is

 

maar elke box kan contact maken met de pC en andersom indien men de rechten heeft die voor desbetreffend contact nodig is

 

dat smb 1.0 uitgeschakeld is op moderne Besturingssystemen kan niet bij iedereen bekend zijn maar FTP en TELNET werken ook voor Newnigma

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...