Ga naar inhoud


Een 4poorts of 8poorts diseqc switch met het laagste verlies(dB)


powersofts

Aanbevolen berichten

Tot voor kort werkte ik zonder diseqc switch en zag dat mijn signalen echt wel sterker waren dan nu mét diseqc switch, dit natuurlijk door het verlies v/d spaun.
Als ik sommige verkopers mag geloven zou de spaun sar411 een switch zijn met relatief weinig verlies omdat vele anderen veel meer verlies opleveren.
Zijn er diseqc switches die duidelijke beter zijn dan de spaun sar411 als het gaat over verlies in dB?

Ik hoor het heel graag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verlies van signaalsterkte is doorgaans helemaal niet erg. Een LNB levert normaliter een signaalsterkte die ruim boven de benodigde onderdrempel van de tuner uitkomt.

 

Verlies van signaalkwaliteit van switches is meestal minimaal. En signaalkwaliteit is nou juist de belangrijkste....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier het overzicht wat ik in 2012 al gegeven heb:

 

Nog even een opmerking over de verliezen:
Het is normaal dat de verliezen bij hogere frequenties hoger zijn dan bij lagere frequenties.
Als een diseqc-fabrikant alleen het verlies aan geeft zonder verdere vermelding, dan zegt dat weinig.
Gaat het om het gemiddelde verlies of om het maximale verlies? Daar kun je dus niks mee.
Gerennommeerde merken geven dat wel aan en pas dan kun je vergelijken.
Schrijven fabrikanten er niets bij, dan kun je er van uit gaan dat het om het verlies gaat bij de laagste frequentie, in het beste geval het gemiddelde verlies.

Dat de signaalsterkte bij gebruik van een diseqc-switch iets terug loopt is normaal maar de signaalkwaliteit zou nauwelijks niet mogen terug lopen.
De signaalkwaliteit wordt bepaald door de schotel en de lnb, d.w.z. de grootte van de schotel, het perfect uitrichten ervan en het perfect afstellen van de lnb.
De verliezen die daarna optreden door diseqc-verlies en coaxkabelverlies, doen niet zo veel af aan de signaalkwaliteit.

Wat zeker wel mee speelt is hoe makkelijk een diseqc-switch met zijn commando's om gaat. Daar zit wel een flink verschil in. Als je testberichten op de Duitse sites leest bij de beoordeling van diseqc-switches, dan wordt daar zeker aandacht aan besteedt.
Triax en Spaun scoren daar zeer goed in. Dat wil niet zeggen dat Spaun altijd als beste uit de bus komt. Bij een enkele satellietontvanger werken Spaun- diseqc-switches niet goed maar dat komt sporadisch voor. Het heeft dus puur met schakelcommando's te maken en niet met verliezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...