Ga naar inhoud


H en V C-band ontvangst op ABS 3A 3grd West


powersofts

Aanbevolen berichten

Afgelopen dagen druk bezig geweest om ontvangst van mijn andere C band lnbf(circulair) werkend te krijgen, met goed resultaat uiteindelijk.

Nu wil ik mijn Lineare C band lnbf werkend zien te krijgen via mijn 4poorts diseqc switch, afgestemd op satelliet: ABS 3a op 3graden West.
Hier zouden wat zenders moeten zitten op Horizontaal en Vertikaal.
Met geen mogelijkheid krijg ik ontvangst.
Volgens mijn gegevens zou ontvangst op 3Grd West in C band moeten lukken met een schotel vanaf 115cm-150cm 39dB volgens lyngsat).

Heeft iemand ontvangst in nederland van deze zenders?

Mijn ontvanger is volgens mij goed ingesteld: 
configuration mode:  Advanced
satellite: abs-3a 3W

LNB:   lnb3
Priority: auto

LOF:   C-band

Voltage mode:  polarization

increased voltage : no

tone mode:   band

diseqc mode:  1.0

fast diseqc :  no

Toneburst:  none

diseqc 1.0 command:  port C

sequence repeat:  no

 

Ik heb mijn draaibare schotel eerst afgesteld op de amos 4grd west, en vervolgens 1grd (4-5 pulsjes ) naar het oosten gegaan met mij actuator.

Ik heb meerdere transponders geprobeerd, telkens helemaal geen signaal.

Mijn gebruikte C band lnbf Linear is van het merk  PSI , type X-2 . Deze is geschikt voor H en V.

Veel vragen, hoop dat iemand tips heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


net de TP van Revival Channel ingevoerd en gezocht  , 3895 V  1033 komt hier binnen met 6.7 dB

Blindscan loopt .

staat je lnb zoals rechtsboven op de foto ?

screen.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit , BS vond alleen ORTB  slaat hem op als SCOPUS_TECH-NET met 4156   2981 echter zowel H als V met 7.9 dB

Draai ik de C-circ. lnb ervoor ( handig hé zo'n lnb revolver ) ontvang ik hem alleen met H (links circ) maar dan met 9.1 dB.

Op Lyngsat , Flysat en Kingofsat staat hij overal listed als Vertikaal , maar lijkt meer een LC te zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei December10:

Ortb komt hier beduiden sterker binnen . Als ik de schotel uitricht op Revival channel  en ik ga naar kanaal Ortb dan moet ik de schotel een klein beetje naar links draaien voor maximaal signaal .

waarde ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik naar de foto kijk van trust, 'rechtsboven' , dan staat volgens mij mijn lnb toch anders.(volgens mij staan jouw uitgangen v/d coax aan top (bovenkant) v/d lnb.

ik ben benieuwd hoe die schaalverdeling op mijn foto behoort te staan.
Zoals op mijn foto staat de aansluiting v/d coax bij mij eerder op een hoek van 45graden ipv aan de top van de lnb.

Wat is juist, hoe hoort het te zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de 180º markering beneden moet zetten , dan staat hij hetzelfde als bij mij .

Vergeet niet dat je er de "platte" scalaring voor een Primefocus schotel op heb zitten i.p.v. de trechter feedhoorn , dat scheelt nogal wat in signaalsterkte .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

jemig mijn pa zei daarnet exact hetzelfde 90grd draaien zodat 180grd naar beneden staat.

klopt dat signaal veel beter kan.ik verwacht de trechter over 5dgn.

straks ff verzetten.resultaat laat ik weten.

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal blij, het werkt nu!

Ik kan alleen nergens zien hoeveel dB mijn signaal is, ik zie alleen maar snr en agc.
zou niet weten of ik dit ergens moet instellen, kan instellen in de openpli.

hier de foto's, met de zender op Vertikaal én de kennis dat ik nog de 'verkeerde' scalarrings erop heb zitten.De blauwe trechter zal het signaal nog een stuk sterker maken weten wij he Trust!.

gaat vast goedkomen hier in Breda.

 

ortb1.jpg

ortb2.jpg

aangepast door powersofts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel. Is er een bepaalde formule/berekening om uit mijn signaalwaarden een dB te verkrijgen, ben gewoon benieuwd hoe goed of slecht mijn signaal is met dat wat jullie vandaag hadden bij bovengenoemde zender.

Heb het idee dat mijn laminas 1800 aardig goed uitgericht is.Zodra de blauwe trechers aankomen ga ik die monteren, benieuwd wat dan mijn uiteindelijke signaal gaat doen op bovenstaande zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat de ontvangst beter kan . Als je de blauwe trechters heb dan is het zeker beter . Ik denk dat je nog wel moet fine tuning dan is er net iets meer te ontvangen . Iets naar links of rechts draaien . De lnb naar binnen of naar buiten te plaatsen . Db is niet zo belangrijk om te vergelijken , ik heb al een andere tuner dan die u heeft . Dus dat is moeilijk om te vergelijken .

De Laminas 1800 en de revolver zijn top . Een vraag ontvang je nog meer op 3 west ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei powersofts:

Ik kan alleen nergens zien hoeveel dB mijn signaal is, ik zie alleen maar snr en agc.

menu -->instellingen-->bediening/GUI-->instellingen, naar beneden scrollen (2e pagina), Wissel SNR en dB en % op ja zetten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...