Ga naar inhoud


Duo LNB, of ontvangst op 19 of op 23, maar niet tegelijk?


leonbakker

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Sprietje:

Beste sattv4iedereen

 

Als topicstarter nu schrijft: "Hebben toen besloten een Ci + Module aan te schaffen." dan heeft hij toch niet een nieuwe ontvanger gekocht, alleen een Ci+ module.

 

Klopt. Maar in een m7 gaat geen ci+, dus moet er een andere ontvanger aan te pas komen. En te lezen is het een tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In een M7 past inderdaad geen CI-module maar topicstarter had het niet over een M7 maar over een Sat 7 en er zijn meer satellietontvangers met nummer 7 die niet van M7 zijn.

De bijgevoegde afbeelding zouden dus de aansluitingen moeten zijn.

 

LG32lS570S.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ligt het aan de tv. ik heb zelf een philips tv met een duo Lnb  bij gebruik van de CI module werkt hij niet.

In de gebruiksaanwijzing van Philips staat:  EEN LNB MET 2 KOPPEN KAN GEEN TWEEDE SATELLIET VINDEN.

Ik heb er toen een enkele Lnb opgezet en gericht op astra 3 perfect beeld.

Ik gebruik daarom een losse ontvanger'.

2 losse Lnb zou wel kunnen. 

aangepast door hendrik-j
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hendrik-j

 

Je verhaal klopt niet.
Als je twee losse lnb's zou gebruiken, heb je een diseqc-switch nodig om ze beide te kunnen gebruiken. In een duo-lnb zit ook een diseqc-switch. Dat is toch precies hetzelfde.
En een tv met satellietontvanger die niet beschikt over diseqc-1.0? Niet te geloven. Welk typenummer is dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hendrik-j:

Het is een Philips Can.Dig. gecertificeerd  22PFK4000/12 

Er staat duidelijk met hoofdletters BIJ PROBLEMEN MET SATELLIETEN  een Lnb met 2 koppen kan geen tweede satelliet vinden.

 

Tja, en wat staat er dan als oplossing?

 

Dit:

Een LNB met twee koppen kan geen tweede satelliet vinden
 
- Als de TV één satelliet vindt, maar geen tweede vindt, draait u
de schotel een paar graden. Lijn de schotel uit voor het sterkste
signaal voor de eerste satelliet. Controleer de signaalsterkte-
indicator van de eerste satelliet op het scherm. Als de eerste
satelliet is ingesteld op het sterkste signaal, selecteert u Opnieuw
zoeken om de tweede satelliet te zoeken.• Zorg ervoor dat in
de instellingen Twee satellieten is ingesteld.
 
Met andere woorden: de oplossing om het "probleem" op te lossen staat er gewoon bij.
En er staat niet: 'neem een single LNB', of 'gebruik een andere (losse) receiver'......
 
groet,
A33
aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu snap ik er helemaal niets meer van, ik heb een Inverto twin duo  in plaats van de  triple lnb gemonteerd  en nu kan ik  de zenders van astra 1 en 3 ontvangen. zonder bovenstaande

handeling.

Zou de de triple lnb niet goed meer zijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "oplossing" die hierboven staat betekent in feite dat je een satelliet wel ontvangt, maar met de verkeerde kop.

Dat kan bij een triple LNB natuurlijk ook.

Dus als je 28oost niet ontvangt, kun je eerst eens uitzoeken of dat misschien bij jou het geval is.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En beste leonbakker, besef overigens ook dat je in Bad Mitterndorf maar een beperkt deel van de Engelse zenders kunt ontvangen, d.w.z. alleen die op de Europa-beam worden uitgezonden, niet die op de UK spotbeam. D.w.z. dus niet de BBC, ITV, Channel4 enz. zenders maar toch wel meer dan 160 vrij te ontvangen Engelstalige of op Engeland gerichte zenders.
Bovendien kun je een triple-lnb alleen op een Triax 64 of 78 gebruiken of gelijkwaardige schotels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben er waarschijnlijk uit, moet naar mijn idee aan de tv in combinatie met de Ci+ module liggen.

Heb nu de Lnb (duo) gericht naar de 23,5 Astra Satteliet. Hierop zitten de programma´s die wij in ons prive huis bekijken. Dan heb ik de Lnb ook middels draaien gericht op de Astra 19,2 Satteliet, hierop zitten de zenders die in onze gastenverblijven bekeken worden. Heb verder niets vervangen alleen een sat finder gekocht om zo de sterkst mogelijke afstelling te bewerkstelligen.Vroeger met de Sat7 801 was het mogelijk om twee sattelieten te ontvangen waarschijnlijk ( blijf leek) omdat deze receiver zelf schakelde tussen de sattelieten en de tv dat niet doet. Afijn op de manier zoals het nu werkt ben ik tevreden.

 

Dank voor jullie hulp/adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is het een idee om dit nog even te onderzoeken:

 

Op 6-5-2018 om 10:58 zei a33:

Dan moeten we eerst eens kijken hoe de diseqc is ingesteld bij je twee satellieten.

Kun je aangeven hoe dat is ingesteld?

 

En dan kunnen we gaan controleren of je LNB inderdaad schakelt tussen de twee koppen bij het kiezen van een andere satelliet.

 

Wellicht is er een heel simpele oplossing, waardoor dat steeds verdraaien van de schotel niet hoeft.

 

En schakelen de TVs/ontvangers van de gastenverblijven, die naar ik begrijp ook deze duo-LNB zijn aangesloten, wel automatisch van satelliet?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leonbakker

 

Als je niet van plan bent antwoord op de vragen te geven die we je gesteld hebben, laat dan maar zitten. Haal er maar een schotelinstallateur bij. Dan zal het misschien wel goed komen. Op deze manier hoeft het van mij niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei leonbakker:

Ben er waarschijnlijk uit, moet naar mijn idee aan de tv in combinatie met de Ci+ module liggen.

Heb nu de Lnb (duo) gericht naar de 23,5 Astra Satteliet. Hierop zitten de programma´s die wij in ons prive huis bekijken. Dan heb ik de Lnb ook middels draaien gericht op de Astra 19,2 Satteliet, hierop zitten de zenders die in onze gastenverblijven bekeken worden. Heb verder niets vervangen alleen een sat finder gekocht om zo de sterkst mogelijke afstelling te bewerkstelligen.Vroeger met de Sat7 801 was het mogelijk om twee sattelieten te ontvangen waarschijnlijk ( blijf leek) omdat deze receiver zelf schakelde tussen de sattelieten en de tv dat niet doet. Afijn op de manier zoals het nu werkt ben ik tevreden.

 

Dank voor jullie hulp/adviezen.

Een m7 onvanger, neemt die instellingen zelf. Een andere ontvanger al of niet in een tv, moet je zelf instellen ( disecq).

wel vreemd, dat in je privè 23 binnenkomt en op gastenverblijf 19,2.

ik zou durven concluderen, dat de tv qau disecq instelling verkeerd is.

maar als je zo tevreden bent, geen probleem. Hopelijk voor u, kan de tv ook een fastscan doen op 23, anders kan je een probleem hebben als m7 weer een transponderwijziging doet.

in je gasten kwartier enkel 19,2 ontvangt, wordt er geen disecq signalen verstuurd. Welke ontvanger(s) gebruik je daar?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...