Ga naar inhoud


Geen gigabit met S/FTP kabel


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Na het ophangen van een nieuwe router op een andere plek (Nighthawk X8) lukt het mij niet om gigabit ethernet tot aan de router te krijgen. Vanaf de modem naar het patchpanel ligt al FTP kabel. Vanuit het patchpanel terug naar de router en de Nighthawk ligt SFTP kabel. Vandaag heb ik verschillende malen opnieuw de verbindingen gemaakt op de strips en van ellende zelfs een stekker er aan geknepen, maar ik krijg geen gigabit verbinding, slechts 100mbit vanaf de switch naar de router. Als ik de modem en nighthawk ompatch blijft het probleem in het stuk SFTP kabel zitten. De FTP kabel geeft mooi gigabit met de bijbehorende snelheden over het netwerk. De dozen en het patchpanel zijn op T568A aangesloten.

 

Iemand enig idee ? Over een paar dagen heb ik een netwerktester, echter ik verwacht dat daar het probleem niet in zit. Ik had nog een andere SFTP kabel op dezelfde route liggen en die geeft ook maar 100 mbit. Zou het een aarding probleem kunnen zijn of heeft iemand anders een idee ? Onderstaand een schema van mijn netwerk. De SFTP (en FTP) kabel zal circa 20 a 25 meter lang zijn.

 

tiVIad.jpg

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zodra ik de tester heb zal ik meer zekerheid hebben. Het zou wel erg toevallig zijn dat ik twee kabels heb met een breuk.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want als je T568A gebruikt krijg je 100mbit?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan wat er tussen zit anders creëer je een cross verbinding ipv een straight, doe je het 2x dan maakt het niets uit en draai je weer terug.

voor een 1 GB verbinding kom je dan wel in de knoop omdat een cross verbinding het blauwe en bruine paar ook in de draai moeten.

 

Voor een 10/100 verbindingen hoeven maar 4 draadjes goed te zitten ( oranje en groene paar ) voor een  1 Gb verbinding moeten alle 8 draden goed zitten.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat er voor FTP en sFTP aparte kabels bestonden, dacht dat het allemaal UTP kabels waren en afhankelijk van de category-classificatie wordt de snelheid bepaald (cat 5; cat 5E; ...) en dat FTP en sFTP protocollen zijn.

 

Nou, weer wat wijzer dankzij dit forum.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt een paar dingen door elkaar. FTP staat voor File Transfer Protocol maar ook voor Foiled Twisted Pair.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

What is FTP - FTP stands for "File Transfer Protocol".
What is SFTP - SFTP stands for "Secure File Transfer Protocol"

 

En dan heb je verder nog de gegevens die over de gebruikte kabel op zich gaan dus getwiste-, getwiste beschermde- en getwiste beschermde en totaal nog omwikkelde (shielded twisted pair) kabel, zodat je door de bomen het bos nog wel kunt zien.

 

 

sftp-cable_c8.jpg

sftp-SL1500_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-5-2018 om 22:45 zei mr|repel:

Hoi allemaal,

 

Na het ophangen van een nieuwe router op een andere plek (Nighthawk X8) lukt het mij niet om gigabit ethernet tot aan de router te krijgen. Vanaf de modem naar het patchpanel ligt al FTP kabel. Vanuit het patchpanel terug naar de router en de Nighthawk ligt SFTP kabel. Vandaag heb ik verschillende malen opnieuw de verbindingen gemaakt op de strips en van ellende zelfs een stekker er aan geknepen, maar ik krijg geen gigabit verbinding, slechts 100mbit vanaf de switch naar de router. Als ik de modem en nighthawk ompatch blijft het probleem in het stuk SFTP kabel zitten. De FTP kabel geeft mooi gigabit met de bijbehorende snelheden over het netwerk. De dozen en het patchpanel zijn op T568A aangesloten.

 

Iemand enig idee ? Over een paar dagen heb ik een netwerktester, echter ik verwacht dat daar het probleem niet in zit. Ik had nog een andere SFTP kabel op dezelfde route liggen en die geeft ook maar 100 mbit. Zou het een aarding probleem kunnen zijn of heeft iemand anders een idee ? Onderstaand een schema van mijn netwerk. De SFTP (en FTP) kabel zal circa 20 a 25 meter lang zijn.

 

tiVIad.jpg

Vreemd dat je een vpn server tussen de lan zet die moet tussen wan en lan of werk je met vlan ?

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De server zit tussen mijn WAN en LAN. Wat betreft de A en B aansluiting, beide kabels zijn op A aangesloten waarbij een gigabit geeft en de ander niet.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nergens een A en B in jou tekening

Als een kabel geen gig activeert controleer de stekkers evt

een nieuwe stekker er aan knijpen.

Kan zijn dat een aderpaar verkeerd aangesloten is.

Anders zet de modem op de 100mb werkende kant denk

dat jou modem sowieso geen 1gig activeert omdat het

een 100mb lan heeft.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

De dozen en het patchpanel zijn op T568A aangesloten.

 

Mijn modem heeft een gigabit aansluiting die ook werkt op de FTP kabel. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid een gigabit verbinding met de modem of het accespoint met de S/FTP kabel. Nieuwe doosjes gemonteerd, andere kabel etc. etc. gedaan. Ik twijfel nu aan de LSA strips in de CAT6 doos en het patchpanel omdat de S/FTP kabel op het oog iets dunner lijkt te zijn. Ik hoop dat de netwerktester snel binnen is zodat ik kan zien of de verbindingen in ieder geval in orde zijn.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...