Ga naar inhoud


Wiite CI-module met Seca-3 (oranje)


Aanbevolen berichten

Beste Sat-vrienden,

 

wie heeft de witte CI-module met de oranje Mediaguard in de VU+ solo 4k icm OpenATV 6.0 werkend?

Begreep dat dit de enige mogelijkheid is om Nederlands UHD content te kunnen descrambelen.

 

Graag de vraag goed lezen en topic gericht te antwoorden, daar er veelal een heleboel voorbijkomt wat niet terzake doet.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


De witte CI gedraagt zich gewoon als een normale CI en moet dus gewoon werken in de VU+Solo 4K. Alleen niet vergeten met CIA de provider 1817 in te schakelen. Ik heb slechts een poor man's VU+ Zero 4K (maaar dam wel 4 stuks) en daar werkt het prima. Maar je bent wel redelijk laat. De WK is bijna voorbij.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor uw reactie. T gaat mij niet zozeer om het WK. Ik wil voorsorteren op UHD en dat blijkt met OScam nog niet mogelijk heb ik begrepen. 

Mits het werkt onder OpenATV moet ik maar eens gaan experimenteren met die witte CI.

BTW wat bedoelt u met CIA?

 

Groet

Daf_driver

 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De witte CI met kaart werkt in de solo 4k, bij mij met VTI.

 

Daarmee kan je de WK voetballen in UHD kijken, maar niet de overige Canaldigitaal 4k uitzendingen.

Daarvoor heb je het CI module nodig met de vast ingebouwde kaart.

 

In mijn Solo 4k werkt verder het CI+ module met de Duitse 4K zenders, F1 in UHD!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en dat wordt steeds verder doorgedrukt! De EU stipuleert dat ontvangers vrij gekozen moeten kunnen worden en m.u.v. M7 Seca3 lapt iedere provider dit lachend aan hun laars! Simpele constructie omdat de aanbieders hun content veelal buiten de EU betrekken. Saillant detail: hoe de KPN straks met DVB-T2 én gesloten kastjes daarmee wegkomt is mij een raadsel

 

CIA staat voor C ommon I nterface Assignment. Hiermee geef je aan welke CAID,zender of provider naar de CI gestuurd moet worden i.p.v. naar de softcam.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken daar maar niet op! Ik voorzie dat het sat gebruik qua PayTV een nationaal gebeuren wordt. Ieder met zijn eigen gesloten systeem en wellicht zelfs retourinfo via internet (wat nu bijna iedereen heeft)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden zei daf_driver:

Ok, duidelijk verhaal....mss dat de developpers van OScam nog met iets op de proppen komen.....Leve de EU en hun controle apparaat.

Dat helpt niet, wanneer er geen losse kaarten verkrijgbaar zijn.

 

Voor de CDS 4k zender is geen losse kaart beschikbaar, alleen een CI module met ingeprogrammeerde kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de nieuwe CAM-701 werkt gelukkig nog als normale CI en werkt dus ook in OpenATV. Wat dit aangaat mogen we ons nog gelukkig prijzen met M7 als provider. En als met het nieuwe vol & bomvol abo een beetje loopt is er zelfs hoop voor de losse Seca3 kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bar weinig keus in deze.. Nieuwe kanalen (en dus met name UHD) worden alleen in de nieuwe Viaccess ORCA aangeboden. Daar hoeft je abo op zich niet voor omhoog. Alleen de kosten voor die CI. Bij Mijn Canal Digitaal kun je je Seca3 laten overzetten op de nieuwe CI (als je dat wil). Of het wijsheid is moet je zelf bepalen. Je hebt dan geen losse kaart meer én de restrictie van de CI. Een pluspunt is wel dat al je abo kanalen openen onder de nieuwe codering, dus ook Mezzo, Motorsport TV en Fox Sport 2HD int. Maar de keuze blijft aan jou..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het nadeel is, dat je geen softcam meer kunt gebruiken, om meerdere zenders tegelijk te decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...