Ga naar inhoud


Kabel naar schotel vernieuwd


peper

Aanbevolen berichten

In dat geval staat hij op de Astra 23,5 uitgericht en pakt hij met de vrij hangende kop de Astra 28,2. Maar ook voor deze twee satellieten staat het block veel te schuin. Dat moet 15° zijn in Leeuwarden en geen 23°. Nu staan de hoogtes van de twee lnb's niet alleen verkeerd, ook de antennes in de lnb's staan 8° verkeerd wat tot een mindere ontvangst leidt. Zie de bijgevoegde hoek van 15°.

 

hoek van 15 graden.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2-9-2018 om 11:43 zei Ventura:

Bij elke bouwmarkt kan men f connectoren setje kopen. Helaas zijn deze wat duurder vergelijken met de online webwinkels. 

Ja, die zijn dan 6mm. Dan wordt het wel lastig om die op een 7mm kabel te draaien.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja iets minder, zo wel tevreden, bedankt. In ander draadjes lees ik dat twee aparte lnbs beter zijn. Maar zou er ruimte voor zijn om die op een flexirail te zetten.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2018 om 11:24 zei peper:

IMG_20180902_112812.jpg

 

Ik zie de rest van de situatie niet, maar zelf zou ik de beugel een stuk lager geplaatst hebben. Ik zie dat dit geen schoorsteen is (daktrim aanwezig), lager geplaatste stenen zijn steviger en de schotel vangt minder wind wanneer hij in de luwte zit.

 

Twee muurbeugels/mastbeugels met een pijp ertussen zit nog steviger, en dan liever bevestigen met chemische ankers dan met pluggen of keilbouten want deze kraken de steen.

Muur mastbeugel.jpg

aangepast door SimonLeBon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel, inderdaad kwamen er scheuren in de stenen toen ik de gaten boorde. Ze zitten inderdaad met pluggen vast. Was niet zo handig.  Had het kunnen weten, want de zonnewering wilden ze daar ook niet bevestigen, omdat er geen stenen genoeg boven zaten.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic:

Zonwering (zonnescherm/knikarmscherm) kunnen ze vaak wel bevestigen met verlengde kapsteunen (zijkanten lopen dan lager door zodat de bevestigingspunten lager zitten), of door een gegalvaniseerde of Aluminium verticale balk te plaatsen waarop het zonnescherm gemonteerd wordt (minder fraai om te zien).

 

IMG_1066-400x400.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...