Ga naar inhoud


Kabel naar schotel vernieuwd


peper

Aanbevolen berichten

Gisteren de kabel naar de schotel vernieuwd met een Koka 9 Eca kabel, was de beste volgens Sprietje.  Het was wel nodig, de oude kabel , van de Gamma denk ik, was helemaal afgebladerd.

Wat een verschil tussen de oude en nieuwe kabel, de Koka is veel minder buigzaam en voelt een stuk beter aan.

 

 

IMG_20180901_185930.jpg

IMG_20180901_185940.jpg

IMG_20180901_190205.jpg

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


De koper mantel van de Gamma kabel ziet aardig groen geslagen. Een mooie praktijk vergelijking van prijs bewuste huismerk coax kabel en een kwaliteit coax kabel. Kreeg u geen vreemde storing met Gamma coax kabel naarmate deze verouderd?

 

58 minuten geleden zei ketupa:

Zie je een verschil in signaalkwaliteit of sterkte ?

 

 

25 minuten geleden zei peper:

Nee dat niet, maar het is ook maar 5 meter.

 

Wel vreemd dat er geen verbetering is waargenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo slecht heb ik nog nooit een coaxkabel gezien, het lijkt wel of er plakband omheen gedraaid zit. Tja deze kabel heeft nagenoeg geen uv-bestendigheid. En dan moet je op de eerste foto ook eens naar de vlechtmantel kijken. Hele dunne draadje en een lage bedekkingsgraad. Dat is bij de Koka 9 Eca heel anders. En dan ook geen folie-afscherming. Hier kunnen stoorsignalen van buitenaf zo naar binnen.
Er moet toch al heel wat water in de coax zijn gelopen en dat zou het signaal toch best wel moeten dempen.


En ja edbe, als je beeld van je tv wat groener is dan normaal, is het door schimmel aangetast maar het zullen wel groene algen zijn. :sick:

 

slechte coax 1 detail.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het signaal nog hetzelfde is kan twee oorzaken hebben. Ik heb aan kant een tijdelijke las gemaakt aan de kant van de box, omdat ik nog geen 2e F-connecter kon vinden. Heb dus van de oude kabel de F-connecter genomen door de kabel te strippen en aan nieuwe te te plakken. De F-connecter zit nl vast op de oude kabelvanuit de fabriek. Kan ook zijn door het kabel trekken in de schotel arm, dat een en ander wat is verschoven. Want hij kon er maar net doorheen., moest de lnb houder doorvoor verwijderen. Hopelijk krijg ik morgen of overmorgen F-connecters binnen met de post.

 

IMG_20180902_112907.jpg

IMG_20180902_112812.jpg

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Sprietje:

Er zit flink wat alg op de lnb. Als dat ook aan de voorzijde het geval is, kan dat bij vochtig weer demping geven.

Beter is ook de andere kop in de klem te zetten en je schotel op de Astra 23,5 uit te richten.

Ja, maar op de voorkant niet, maar ik zal hem wel even schoonmaken,  is wel zo netjes. Zag het later pas ook.

Zal het eens proberen in de andere klem.

 

57 minuten geleden zei Ventura:

Bij elke bouwmarkt kan men f connectoren setje kopen. Helaas zijn deze wat duurder vergelijken met de online webwinkels. 

Ja maar hier in het dorp hadden ze het niet, en had ook niet zoveel haast.

Zal je straks zien dat ik volgende week de anderen vind die ik al een keer eerder had gekocht, maar nergens meer kan vinden.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kabel doorvoer in de lnb arm beter dat rechthoekig stukje onderaan naar binnen plooien (ipv via de lnb houder) .... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Marc-Sim:

Voor kabel doorvoer in de lnb arm beter dat rechthoekig stukje onderaan naar binnen plooien (ipv via de lnb houder) .... 

 

Waarom is dat beter volgens jou? Grote kans dat je de kabel schaaft met het daardoorheen halen. Is bij mij tenminste weleens gebeurd. Hij zit nu hoogstwaarschijnlijk in het gat wat in de LNB-houder zit. Die is van plastic dus schaaft niet. 

image.png.f86b5f803ff49fb47b426be0afd64704.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 7 mm. Het is een dikke kabel inderdaad. Ik heb vergeten te melden dat hij africht staat op 28.2, Astra 2 en 23.5 en Astra 3. Woon in de buurt van Vliegbasis Leeuwarden.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...