Ga naar inhoud


Originele DM800 HD verkeerd geflashed en Dream up verbindt niet


Timelezzz

Aanbevolen berichten

Citaat

Hmmmmmm.... Een originele DM800 is altijd benaderbaar via RS-232 verbinding i.c.m. DreamUp...

Ik ben al heel wat keer "gebeten" door mensen die bezworen dat ze een originele hadden. Puntje bij paaltje waren het echt allemaal clonen... Dit gezegd hebbende:

 

PC of laptop met een echte seriële poort is schaars, dus er moet eerst een USB2Serial bridge komen (volledig bedraad). Deze moet eerst worden geïnstalleerd. Daarna de ontstane virtuele COM poort instellen als 115200,8,n,1 en de hardware flow-control op CTS/RTS. Voor de zekerheid de PC/Laptop even laten herstarten.

 

De gewenste firmware downloaden voor de DM800HD-PVR (waarschijnlijk moet je deze ook even uitpakken zodat je een .NFI bestand overhoud.

 

Start nu DreamUp op de PC/Laptop

Zorg dat de DM800HD-PVR volledig uit staat!

Verbind nu de seriële kabel aan de DM800HD-PVR en de PC/Laptop

Kies bij DreamUp de correcte COM poort (die met VCP is gemaakt) en druk op "Connect".

DreamUp prepareert de loader en geeft zelf de melding dat de Dreambox moet worden aangezet.

Zet nu pas de DM800HD-PVR aan!

DreamUp verbind nu via seriële modus met de DM800HD-PVR en zal dit ook aangeven in het statusscherm. Ook zal de "Flash" knop nu geactiveerd zijn..

Druk op "Flash" en kies het bestand wat je gedownload/uitgepakt hebt.

Druk daarna op "Ok" om het flashen te starten...

Als alles goed verloopt meld DreamUp "Flash succesfull, please reboot the box"

 

 

Hier ook een probleem met een DM800 HD . Voor alle zekerheid is aangekocht in Duitsland en is zeker origineel. Nu heb ik een verkeerde image geflasht  ( waarschijnlijk voor een clone en zit ik nu met een dik probleem , box start niet meer op en blijft hangen bij NO-CA  en is bijgevolg niet meer toegankelijk via het netwerk.

Ik heb een USB2Serial bridge (volledig bedraad) , bij gebrek aan een RS-232 verbinding op mijn PC's en deze is geïnstalleerd met de drivers. Nu mijn vraag aan Mimisiku , hoe stel ik deze juist in bij eigenschappen ? Ik slaag er niet om met verschillende versies van Dreamup verbinding te maken. Kan je even wat advies meegeven . Ik geef je enkele screenshots mee van de instellingen die ik ter beschikking heb.

 

ScreenShot007.jpg

ScreenShot008.jpg

ScreenShot009.jpg

ScreenShot010.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De poort (in dit geval COM3) instellen op 115200,n,8,1. De 'n, staat voor 'Geen' parity.. De Hardware Flow Control op RTS/CTS... Wellicht de PC hierna even herstarten... Na opstarten zou DreamUp moeten reageren op COM3... Uiteraard voor het opstarten van DreamUp zorgen dat de DM800 volledig uit is!! Zorg ervoor dat je het originele firmwarebestand bij Dream vandaan haalt (ook al is het sterk verouderd). Hierin staat namelijk óók de SSL die hoogstwaarschijnlijk door je flashactie is veranderd.... De laatste voor de DM800HD-PVR is SSL #84 voor de DM800se V1 is deze #88 of #89... Let dus goed op welke box je daadwerkelijk bezit..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze ontvanger doet het toch terug dacht ik 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei smetje limb.BE:

deze ontvanger doet het toch terug dacht ik 

Nee, dat was die van Timelezzzz

Deze is van Crazy Sat.... Alhoewel je jezelf langzaam moet gaan afvragen of je een DM800HD-PVR nog moet gaan 'repareren'... voor €100 koop je een DM520 die hetzelfde kan en moderner/sneller is en ook niet zo heet wordt... Maar uiteraard een geheel persoonlijke beslissing...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat

probeer deze dreamup eens  

ook even je netwerk aanvinken  en com port

DreamUP 1.3.3.3.rar

ssl84_dm800hdpvr.nfi

DreamUP_1_3_3_8.zip

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...