Ga naar inhoud


ERT ontvangst via Bulgariasat


Dreeke

Aanbevolen berichten

Zo nu en dan probeer ik wat meer onbekende satellieten te ontvangen, zo heb ik sinds maandag de schotel richting 1.9 graden oost gedraaid. Als bijvangst ontvang ik ook wat zenders van de 3 graden oost (Eutelsat 3B). Tot mijn grote verbazing heb ik goede ontvangst (zelfs op de regenachtige woensdag 7 november 2018) op de ERT zenders 12734 verticaal. Ik haal met de Gigablue X3 slechts 2.6 dB en hebt geen last van storende ontvangst zoals artefacten of freezes.

 

Misschien trap ik een open deur in, maar wilde het toch met jullie delen.

screenshot.308.jpg

screenshot.309.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is al jaren zo. Wordt door Digea gebruikt om de griekse zenders door het hele land te sturen. Op plaatsen waar er geen DVB-T ontvangst is, wordt er hier ook van deze ontvangst gebruik gemaakt. Gecodeerd in Biss, maar met een simpele decoder met wat sleutels erin werkt het prima.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Frans B:

Dit is al jaren zo. Wordt door Digea gebruikt om de griekse zenders door het hele land te sturen. Op plaatsen waar er geen DVB-T ontvangst is, wordt er hier ook van deze ontvangst gebruik gemaakt. Gecodeerd in Biss, maar met een simpele decoder met wat sleutels erin werkt het prima.

 

Waarop geef je nu antwoord? Wat is al jaren zo? Ik heb het over de lage dB en jij begint over DVB-T?

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mojo:

Dat je met 2.6dB geen storing hebt komt omdat de C/N 2.2 is. Zie Lyngsat.

https://www.lyngsat.com/Eutelsat-3B.html

 

 

Ik moest even zoeken, maar jij spreek hier over een "carrier to noise ratio". Dat zou om de formule C/N = 10 log10(Pc/Pn)  gaan. Graag verdere uitleg hierover als dat mogelijk is.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dreeke:

 

Waarop geef je nu antwoord? Wat is al jaren zo? Ik heb het over de lage dB en jij begint over DVB-T?

Heb je het wel goed gelezen? Ik heb het over dat op een aantal plaatsen GEEN DVB-T ontvangst is en men daarom op de 3.1 east satelliet overgaat.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Frans B:

Heb je het wel goed gelezen? Ik heb het over dat op een aantal plaatsen GEEN DVB-T ontvangst is en men daarom op de 3.1 east satelliet overgaat.

Nu snap ik het niet meer. Lijkt mij dat als er geen DVB-t ontvangst is dat men overschakelt naar 13 oost.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft het nu weer over 13 oost? Op de 3.1 oost zitten een aantal griekse zenders die men dus op een aantal plaatsen graag wilt ontvangen aangezien er geen of te slecht dvb-t signaal is. En dit is met een simpel setje te doen (kosten rond de 100 euro).

 

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over 13 oost. De zenders op 3.1oost zitten ook op 13 oost. Ik denk dat, mede doordat er BISS codering wordt gebruikt, deze feeds juist voor de aanvoer naar DVB-t worden gebruikt

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...