Ga naar inhoud


Duo of Triple lnb's enkel in de Benelux regio bruikbaar?


hanky-panky
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


losse lnb's nemen is beter denk ik 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hanky-panky

Duo-lnb's en triple-lnb's zijn overal in Europa te gebruiken maar niet voor de satellieten en schotel diameters als waar ze in Nederland voor verkocht worden.
Wat dacht je van een triple-lnb voor de ontvangst van de Astra 23,5, 26 en 28,2e?
En bijv. de 13, 16 en 19,2e?
Met duo-lnb's heb je nog veel meer mogelijkheden. Gewoon een kwestie van uitrekenen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hanky-panky

 

Duo-lnb's en triple-lnb's zijn overal in Europa te gebruiken maar niet voor de satellieten en schotel diameters als waar ze in Nederland voor verkocht worden.

Wat dacht je van een triple-lnb voor de ontvangst van de Astra 23,5, 26 en 28,2e?

En bijv. de 13, 16 en 19,2e?

Met duo-lnb's heb je nog veel meer mogelijkheden. Gewoon een kwestie van uitrekenen.

 

 

Beste hanky-panky

 

Duo-lnb's en triple-lnb's zijn overal in Europa te gebruiken maar niet voor de satellieten en schotel diameters als waar ze in Nederland voor verkocht worden.

Wat dacht je van een triple-lnb voor de ontvangst van de Astra 23,5, 26 en 28,2e?

En bijv. de 13, 16 en 19,2e?

Met duo-lnb's heb je nog veel meer mogelijkheden. Gewoon een kwestie van uitrekenen.

 

 

Dag Sprietje,

 

Bedankt voor uw reactie.

 

Ik heb al meer dan 15 jaar een camper, maar voorlopig nog steeds zonder TV. In het buitenland zie je dan al die campers met hun schotels op hun dak 's avonds rustig tv-kijken in de zetel... :cool:

 

Dus als ik het goed begrijp dan zijn onze lnb's specifiek voor hier gemaakt.

 

Dus ik zal mijn Belgische of Nederlandse duo (of triple lnb) (ik zou een standaardschotel van maximum 70 cm hoog meenemen) in het buitenland overal perfect op de Astra 3 kunnen uitrichten. Maar ik zal afhankelijk van het land en de plaats waar ik verblijf steeds andere bijkomende satellieten ontvangen...

 

Indien dit zo is, weet u (of een lezer) een website om dit zelf op te zoeken? M.a.w. op welke plaats zal ik welke satellieten ontvangen voor onze lnb's?

Dit op voorhand kunnen opzoeken aan de hand van bv. het adres of de GPS-gegevens van de plaats (of camping) waar ik zal verblijven zou leuk zijn.

 

Nogmaals dank voor uw moeite.

 

Met vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Nou hanky-panky, zo erg is het nu ook weer niet dat je met bijv. een duo-lnb in Zuid-Europa ineens een andere satelliet op de tweede kopt gaat ontvangen. Daarvoor staan de satellieten aan de Clarkebelt wat te ver uit elkaar maar het is wel zo, dat de ontvangsthoek tussen de twee satellieten in bijv. Zuid-Italië flink wat groter is dan in Nederland en dat de afstand van de twee koppen dan niet meer klopt. Dan kun je natuurlijk gaan middelen zodat de ontvangst van beide wat minder wordt of je blijft bijv. optimaal uitgericht op de Astra 23,5 en dan wordt de Astra 19,2 flink wat slechter. Misschien kun je die wel helemaal niet meer tegelijk ontvangen zonder de schotel te verdraaien.

Een triple-lnb is zeker specifiek voor Nederland gemaakt want in bijv. Duitsland of zuidelijke delen van Frankrijk is het signaal van de Astra 28,2 gewoon te zwak om daar de BBC te kunnen ontvangen met een 60cm-schotel omdat ze op de spotbeam zitten. En zo'n triple-lnb is voor een 60cm-schotel ontworpen en die kun je zeker niet zomaar op een veel grotere schotel zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

Ik heb de volgende vraag: ik heb sinds gisteren een triple lnb geplaatst waar ( volgens mij) ook de Engelse zenders vrij mee te ontvangen moeten zijn. Volgens de monteur ( welke de schotel opnieuw voor mij heeft uitgericht) kan ik de 28.2 satelliet echter niet ontvangen vanwege de schoorsteen van de buurman. Kan dit werkelijk het geval zijn? Ik kan overigens de 19.2 en de 23.5 prima bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je morgen een foto plaatsen van de opstelling 

ook afstand  erbij zetten indien mogelijk

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een duo-LNB (die van CDS) op m'n Triax 54 cm schotel zitten. Tot nu toe heeft die overal gewerkt waar ik hem heb gebruikt: midden Italië (Toscane, Umbrië), Duitsland (omgeving Trier) en Nederland (omgeving Nijmegen, omgeving Dordrecht). De signaalwaarden zijn misschien niet optimaal, maar in de vakantieperiode is het meestal goed weer :D

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste cheapwatcher

Dat verbaast me niets dat die in de zuidelijke landen ook goed werkt. Je moet je bedenken dat de ontvangsthoek tussen de satellieten alleen maar toeneemt als je richting Italië gaat en dan komen de signaalbundels van de drie satellieten ook verder uit elkaar te liggen. De afstand tussen de drie bundels op een Triax 54 in Italië zal dan ongeveer hetzelfde zijn als in Nederland op een Triax 64. Tja alleen de schotelmaat wordt er natuurlijk niet groter mee en het blijft dus een 50cm-schotel die met de Astra 23,5 ook in Italië natuurlijk geen erg sterk signaal zal afgeven maar voor mooi weer voldoende.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ leonsandra, je kan dat gerust zelf uittesten of die schoorsteen van de buurman inderdaad in de weg zit. Ga naar website dishpointer.com en geef bovenaan je adres in, daarna geef je in de lijst van satellieten de Astra28.2E in en zoom dan in op de foto. een groene lijn toont exact de richting van de satelliet aan.  Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...