Ga naar inhoud


aankoopadvies ontvanger


Johan728

Aanbevolen berichten

Mijn vu duo's hebben de geest gegeven, wat kunnen jullie mij adviseren tot ca 200 / 250 euro. Hoeft niet perse een twin tuner te zijn, want het lukt me niet 2 antennekabels beneden te krijgen zonder hakwerk en daar heb ik op dit moment niet zo'n trek in.

 

Heb zitten kijken naar de vu solo2 twin en naar de dreambox dm 520 en de dm 525. Wat het verschil is tussen die laatste twee, behalve de prijs, heb ik niet kunnen ontdekken.

 

O ja ik heb dus een schotel, wil een Linux, ben geen expert. pvr is leuk, misschien toch maar een twin tuner, heb een oude tv (geen full hd), tja en wat is er verder nog belangrijk? Liefst iets wat goed stabiel is, dat vond ik bij de vu's eerlijk gezegd wat tegenvallen. Maar die zijn inmiddels ook al best oud.

 

Wie zou mij willen adviseren?

 

alvast dank!

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Toni,

 

Dank voor je reactie! Unicable is misschien wel iets voor mij.  Wat voor LNB heb ik dan nodig? Een Inverto Pro UniCable Twin? Kan deze asta 1 en 3 ontvangen? Of zijn er ook andere en of betere lnb's die bijvoorbeeld 4 satellieten kunnen ontvangen? Ik kom niet goed wijs ui de diverse websites van winkels. En welke vu is geschikt voor unicable en vergelijkbaar met de zero 4K?

 

Een boel vragen, maar via google kom ik niet echt verder, het zijn nogal technische verhalen die ik vind....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 4 satellieten wilt oppikken is unicable wat ingewikkelder en duur. Je kunt dan ook een Johansson 9645 Stacker overwegen.

 

Je installeert dan bijvoorbeeld 4 twin lnbs, die gaan naar twee switches, de twee uitgangen gaan naar de stacker en die combineert ze naar 1 coax.

 

Bij je ontvanger komt een de-stacker, die je weer twee coax-en geeft die dan de twee tuners kunnen aansturen. 

 

Ik heb er zelf erg goede ervaringen mee. 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch met een lange boor (zo'n setje is regelmatig voor weinig geld te krijgen) een extra gat boren cq. het originele vergroten; een fluitje van een cent, ook bij een spouwmuur.

Dan kun je genieten van de vele extra mogelijkheden met een twintuner want die is echt heel veel leuker, vooral met de nieuwe FBC-tuners.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎-‎12‎-‎2018 om 16:20 zei minplus:

Ik zou toch met een lange boor (zo'n setje is regelmatig voor weinig geld te krijgen) een extra gat boren cq. het originele vergroten; een fluitje van een cent, ook bij een spouwmuur.

Dan kun je genieten van de vele extra mogelijkheden met een twintuner want die is echt heel veel leuker, vooral met de nieuwe FBC-tuners.

 

Dat wordt een beetje lastig  want de pvc zit ingestuct. Dan zou ik een boor van 2,5 meter nodig hebben om verticaal door de muur te boren. Maar ja, ik zou wel graag 2 kabels hebben. Uitbreiding naar 4 satellieten laat ik even voor wat het is, ik had gehoopt dat dat eenvoudiger zou kunnen via een unicable of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de coax door een gladde 5/8 elektrobuis loopt, krijg je er inderdaad geen 2 normale coaxkabels door. Een gladde 5/8 elektrobuis is 16mm buitenmaat en 13,2mm binnenmaat.
Een gangbare coax zoals een Koka 799 heeft een diameter van 6,9mm.
Daar kunnen er dus geen 2 van in. Je kunt wel coax nemen van 5,4mm diameter maar die geeft meer verlies.
Je moet dan of de gehele lengte dunne coax nemen of alleen het gedeelte wat door die ene buis moet met een F-connectorverbinder en twee F-connectors van verschillende diameter.
Als het echter een buis binnenshuis is waarvan je weet dat die echt goed droog is, kun je het ook als volgt oplossen:


Bijv. Koka 700 heeft een buitendiameter van 6,9mm maar als je de buitenmantel er van af snijdt, is die nog maar 5,45mm. De buitenmantel van een coax is van een zachte pvc soort die toch makkelijk plakt in een elektrobuis vooral in bochten. Als je de buitenmantel er van af snijdt, is de buitenzijde een koperen (vertinde) vlechtmantel. Die glijdt als een tierelier voor een elektrobuis, ook in de bochten.
Twee gestripte coaxkabels zijn 2x5,45=10,9mm, laten we zeggen 11mm. Dan heb je ruim 3mm ruimte over. Het stuk coax wat in de kamer uit de buis steekt, daar vouw je gewoon de opengesneden vlechtmantel weer overheen en plak je met tape om de 10cm vast. Dan kun je er ook weer gewoon een F-connector op draaien.

Als je zorgt dat de punt van het Stanleymes niet verder uitsteekt dan de dikte van de pvc-mantel, dan snij je niet in de vlechtmantel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...