Ga naar inhoud


disecq instelling 2e ontvanger


Jetje

Aanbevolen berichten

Beste Jetje

 

Als je de duo-lnb nu al op 21 graden hebt staan, zou ik maar geen moeite doen om hem nog iets verder te krijgen. Die 2 graden lost het probleem niet op.

 

Interessant dat alias haha hetzelfde probleem heeft meegemaakt met dezelfde duo-lnb. Het lijkt me dan ook verstandig eens een lnb van een ander merk te nemen want de Canal Digitaal duo-lnb's zijn van Inverto. Het klopt wel dat de Canal Digitaal duo-lnb's regelmatig kapot gaan maar toch 2 die problemen geven is toch wel erg onwaarschijnlijk. Mogelijk heeft Inverto een diseqc-schakeling die met bepaalde ontvangers problemen geven. Ik zou dan ook maar eens een ander merk duo-lnb nemen.

Ik adviseer je de Maximum XO-32 Twin. Hiervan staan de antennes ook in de juiste stand. Ik zie deze al voor €29,95 te koop in Nederland.

 

Maximum XO-32 Twin.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 1-1-2019 om 00:51 zei Jetje:

Hallo Sprietje

Het is de duo-lnb Astra 19,2 en 23,5 met 4 aansluitingen merk week ik niet uit mijn hoofd was van cd zit nu in Amsterdam

en kan het niet nakijken

Gebeurt het ook als beide ontvangers op dezelfde zender staan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verschijnselen zoals deze denk ik vooraleerst aan bromstoringen, met onbedoelde overschakeling naar de hoge band.

Zie dat op duitse fora regelmatig langskomen.

Maar... dan zou die beeldbevriezing niet bij alle zenders moeten optreden, maar alleen bij zenders in de lage band.

 

Weet je zeker dat het bij ALLE zenders, dus hoge én lage band, voorkomt?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo 

Sprietje Ceesv en anderen die hebben meegedacht

Heb de LNB welke Sprietje heeft geadviseerd besteld en meegenomen naar Cambrils

Vandaag geplaatst en nog even een fijn afstelling gedaan alles werkt perfect 

Dus probleem opgelost

Bedankt voor het mee denken

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...