Spring naar bijdragen
aci

BBC2 en 4

Aanbevolen berichten

Op de dag heb ik de bbc zenders perfect in mijn visiosat schotel in de avond verdwijnen ze schotel staat goed uitgericht, BBC$ kan ik in de avond al een tijd niet ontvangen iemand misschien tips?

De schotel staat op balkon in het oosten van het land de beide andere astra's hebben geen last. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het de Bisat of de bigBisat?

Maak eens een foto van je schotel.

bewerkt door Sprietje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bisat en met 3x lnb ik zal van de week foto zetten op de dag met de technisat rond de 7db op al de drie de lnb's en in de avond alleen op astra2 geen signaal meer geprobeert rechtstreeks op de kabel dus geen switch al de tips die hier op forum staan geprobeerd .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

BBC 1 HD en eigenlijk heel de UK beam komen hier in midden België het sterkst aan : 17 dB ! Sterker dan ARD op Astra 1 bv...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opnieuw afstellen van de schotel... Hier aan de kust komt de UK beam met 18.2 dB binnen (78cm schotel)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zodra het weer wat beter wordt even heerlijk een ochtend stoeien jullie horen het van me

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo.

Voordat je morgen helemaal gefrustreerd raakt omdat je die waardes die hier genoemd worden (17 en 18.2 dB) niet kunt halen met je Technisat het volgende:

Een Technisat ontvanger geeft de signaalsterkte aan met een getal en de kwaliteit in dB. De schaal voor de kwaliteit gaat tot maximaal 12 dB. 

De waarde die jij meet (7 dB) is dus voor de kwaliteit en niet voor de signaalsterkte. Vandaar dat je met de Technisat nooit waardes van 17 of 18 dB gaat halen.

Desondanks is 7 dB te laag voor een stabiele ontvangst. Voor een stabiele ontvangst is een kwaliteit van minimaal zo'n 8 a 8,5 dB noodzakelijk. 

Goed afstellen van de schotel lijkt inderdaad nodig. Overigens merk ik ook, dat 's-avonds de kwaliteit op de BBC zenders enigszins terugloopt. 

Vanochtend kwam ik uit op 10,5 dB en zonet op 9,4 (zie foto).

Succes morgen.

BBC one.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo.

Nog een kleine aanvulling.

wat het niveau (signaalsterkte) betreft: als de niveaubalk groen is heb je voldoende signaal om een stabiel beeld te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de technisat tip kan helaas nog geen foto plaatsen ben nog beetje te ziek om echt naar buiten te gaan.

bewerkt door aci

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites