Ga naar inhoud


BBC2 en 4


aci

Aanbevolen berichten

Op de dag heb ik de bbc zenders perfect in mijn visiosat schotel in de avond verdwijnen ze schotel staat goed uitgericht, BBC$ kan ik in de avond al een tijd niet ontvangen iemand misschien tips?

De schotel staat op balkon in het oosten van het land de beide andere astra's hebben geen last. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraag

Hoeveel signaal heb je nu

En heb je deze dat al eens terug ingescand

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bisat en met 3x lnb ik zal van de week foto zetten op de dag met de technisat rond de 7db op al de drie de lnb's en in de avond alleen op astra2 geen signaal meer geprobeert rechtstreeks op de kabel dus geen switch al de tips die hier op forum staan geprobeerd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 DB is wel weinig hoor 

 

zet je ontvanger op deze frequentie 

bbc1hd..jpg

bbc1hd...jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een klein regenbuitje en noppes ontvangst

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw afstellen van de schotel... Hier aan de kust komt de UK beam met 18.2 dB binnen (78cm schotel)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en even een foto plaatsen van je opstelling indien het mogelijk is  aci 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Voordat je morgen helemaal gefrustreerd raakt omdat je die waardes die hier genoemd worden (17 en 18.2 dB) niet kunt halen met je Technisat het volgende:

Een Technisat ontvanger geeft de signaalsterkte aan met een getal en de kwaliteit in dB. De schaal voor de kwaliteit gaat tot maximaal 12 dB. 

De waarde die jij meet (7 dB) is dus voor de kwaliteit en niet voor de signaalsterkte. Vandaar dat je met de Technisat nooit waardes van 17 of 18 dB gaat halen.

 

Desondanks is 7 dB te laag voor een stabiele ontvangst. Voor een stabiele ontvangst is een kwaliteit van minimaal zo'n 8 a 8,5 dB noodzakelijk. 

Goed afstellen van de schotel lijkt inderdaad nodig. Overigens merk ik ook, dat 's-avonds de kwaliteit op de BBC zenders enigszins terugloopt. 

Vanochtend kwam ik uit op 10,5 dB en zonet op 9,4 (zie foto).

 

Succes morgen.

BBC one.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

46% is gene vette zalle 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...