Ga naar inhoud


OSCAM en nieuwe (2019) Ziggo smartcard


rotewerken

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mimisiku:

OScam schrijft via de AU naar de kaart.. Zonder SysID doet OScam niets. Je zou theoretisch in dvbapiau gewoon de boel kunnen enabelen en dan die 0606:AAAAAA verwijderen OScam opnieuw starten. Dvbapiau stuurt dan iedere EMM 'fristlos' naar de kaart... Krijgt de kaart het alleen erg druk :)

 

Dus dit is ipv via de HUMAX? Dat zou me enorm helpen. Is lastig aansluiten, een grote TV in de meterkast 😉 (heb enkel in de meterkast COAX)

Hoe zou ik dat dan moeten doen? Maakt me niet uit als de kaart het effe druk krijgt en ik hem daarmee kan laten schrijven...

Of begrijp ik je niet goed? In hoeverre resulteert dit in problemen dan, als de kaart het druk krijgt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben er een beetje klaar mee. Het lijkt wel of je geen oplossing wil en ook verder geen moeite wil doen. Het blijft allemaal vaag en op zijn minst ontwijkend. Klaarblijkelijk is er een maagdelijk systeem geleverd (Humax + kaart). En het móet in je TV Headend draaien. Prima. Dan eerst zorgen dat de primaire zaken op orde zijn. Als 10 minuten al teveel is, dan moet je het maar zelf uitzoeken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet bekend ben met Ziggo (ik kom van KPN IPTV af) en ben niet bekend met die card readers.

Heb vooraf veel gelezen, maar dat gaat allemaal over 0604 kaarten. Dat is blijkbaar erg anders allemaal. Mijn kennis is onvoldoende om de gaten in te vullen. Jij geeft hints, of hebt het over details waarvan je er maar van uit gaat dat ik ze snap. Dat is dus niet zo.

Ik zal Ziggo wel bellen, waarom die kaart niet werkt.

 

Desalniettemin bedankt voor je inzet tot dusver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo zal vertellen wat ik ook aangeef. Gewoon de Humax aansluiten en de kaart erin. Geen idee hoelang Ziggo de activatiepuls actief houdt. Ziggo verwacht niets anders dan dat je hun apparatuur inzet na levering. 'Open' ontvangers en andere creatieve oplossingen ondersteunen ze niet. De Ziggo kaart werkt namelijk wel in hun systemen dus dat is voor hun geen enkel argument...

 

Heb hier Dreamboxen, VU+, Mutant en Coolstream ontvangers. Ziggo kaarten 0604 en 0606 werken daar met de juiste config erin prima... Maar ja, als je beeld gaat verwachten met een niet geactiveerde kaart, kun je wachten tot je de spreekwoordelijke ons weegt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is het een idee om TV headend te vergeten en de Humax in de huiskamer te installeren.

Dan kan je de raad en tips naast je neer te leggen.

 

Wil je toch  TV headend gebruiken, volg dan de aanbevelingen en tips.

Je hoeft geen tv in je meterkast te plaatsen, elke electrosuper verkoopt tv verlengkabels

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus een interpretatie verschil. Geactiveerd betekent bij Ziggo niets meer dan dat het kaartnummer is toegevoegd aan het actieve kaarten bestand! Dat dus vanaf dat moment vanuit hun database ook EMM's specifiek voor jouw kaart worden verstuurd. Maar dan moet de kaart dus wel fysiek verbonden worden met hun netwerk! Inderdaad: door de kaart in de Humax te stoppen en de installatiewizard van de Humax door te lopen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei rotewerken:

Ik denk dat iets niet helemaal duidelijk is:

ik heb GEEN VRAGEN over TV Headend.

ik heb vragen over OSCAM!

Die OScam is toch verbonden aan je Raspi?? En de koppeling tussen beide is wel degelijk onderdeel van debat (geweest)... Dat communicatieprobleem is opgelost waardoor het kaartprobleem naar voren kwam.. Je hebt abusievelijk de term 'geactiveerd' geïnterpreteerd als 'werkend' en daardoor heb je ons op het verkeerde been gezet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik ziggo dan inderdaad verkeerd geinterpreteerd heb en dit dus verkeerd heb overgebracht aan jullie. 

 

Zal alles wel morgenvroeg naar beneden slepen en in de gang de wizard doorlopen.

 

dit had ik overigens al eens gedaan. Humax interactieve TV, pin codes, etc. Of is dit weer iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opzet is op zich wel duidelijk en is op zich niks mis mee. Er ontbreekt ervaring (en dat is op zich ook niet erg), maar neem dan aan wat er gezegd/gevraagd wordt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opzet is simpel. Humax met kaart erin aanzetten. De installatiewizard doorlopen. Onderdeel van de installatie is ook de zenderscan. Als alles succesvol is verlopen zit er in de box een zenderlijst. Stem af op NPO 1 HD en kijk of er goed beeld is. Zo ja, een uurtje laten staan (bakkie koffie doen) dus niet zappen!! Na een goed uur even naar een gecodeerde zenderoverschakelen (RTL 4 HD als voorbeeld). Heb je beeld? Dan is de kaart geactiveerd. Zoniet, terug naar NPO 1 HD en via Ziggo een heractivatie aanvragen.. Na een uur dezelfde test herhalen... Eenmaal beeld op gecodeerde zenders kan de boel uit en de kaart weer in de Smargo....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...