Ga naar inhoud


DVB-C fbc tuner ??????


guppje29

Aanbevolen berichten


Ik heb zonet ook een FBC kabel tuner voor de 920 UHD besteld en draai met OE 2.5/Gemini4.

De laatste updates, ben ik benieuwd of er iemand op het forum dit werkend heeft?

Of alleen met Openatv?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag de nieuwe FBC kabel tuner van Dreambox in mijn 920 gedaan, samen met de Bluetooth dongle die ik erbij had besteld.

Het was eigenlijk een plug and play situatie, want de twin kabel tuner ging er uit en de FBC erin, dus de Ziggo kabel lijst stond nog in de zenderlijst.

Opvallend is dat de temperatuur die via de skin wordt weergegeven, lager is dan met de twin tuner voor kabel, en de twin satelliet tuner met Multistream functie.

Het scheelt maar 4 graden, maar toch.

Na de installatie meteen maar een 8tal opnames tegelijk gemaakt van ongeveer een kwartier. Hierna de opnames stilgezet en afgespeeld.

Alles wat op mijn Ziggo kaart kan worden bekeken wordt keurig afgespeeld, netjes DM.

 

Ik ga nog wat testen met grotere opnames, maar mijn eerste ervaringen zijn positief.

 

Later zal ik hier nog wat ervaringen plaatsen.

 

Prettig weekend!

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na een 2tal weken getest te hebben kan ik alleen maar constateren dat de nieuwe FBC kabel tuner van Dreambox gewoon goed werkt en stabiel is.

Ook met meerdere opnames te gelijk, geen problemen.

 

Het heeft misschien wat langer geduurd dan de concurrenten voordat hij leverbaar is maar ik ben dik tevreden.

Zelfs het omschakelen van de FBC naar de twin Multistream tuner, en terug gaat goed.

 

Ik zeg erbij dat ik wel draai op de laatste OE 2.5, omdat dit mijn favoriete image is.

Op Openatv werkt de blindscan van de satelliet tuner niet, vandaar dat ik bij OE 2.5 blijf.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wordt de One dan al uitgeleverd met DVB-C FBC???

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...