Ga naar inhoud


Na verhuizing geen astra 3 meer


Glubbers

Aanbevolen berichten

Hallo medegebruikers van sat4all,

 

Graag jullie hulp.

 

Ik ben een week geleden verhuisd. Op het oude adres ( hemelsbreed 150 meter van het nieuwe adres) had ik een werkende setup met astra 1 en astra 3

Nu ben ik vandaag al de hele middag bezig met het uitrichten van de schotel maar ik krijg het niet voor elkaar.

 

Ik heb een monoblock en astra 3 zit in de klem.

Helaas krijg ik nul comma nul signaal er op

 

Astra 1 krijg ik echter een signaal kwaliteit van: SNR: 94% + SNR: 15,1 dB en AGC: 16% 

Elevatie is volgens de schotel nu tussen 28 en 30 graden. 

Ik heb de app van cahors gebruikt. Deze geeft aan 28,44 graden elevatie. 157,8 graden aizmuth. 

Volgens de app heb ik de schotel precies goed staan maar nog steeds geen signaal

 

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven waarom ik totaal niet astra 3 kan vinden wat ik ook probeer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je de kop van de Astra 23,5 hebt uitgericht op de Astra 19,2 en dat je dus met de lnb van van de Astra 23,5 de Astra 19,2 ontvangt.
Het gaat om een duo-lnb. Heb je de duo-lnb ongeveer 13 graden schuin staan, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 lager dan de kop van de Astra 23,5 die in de klem staat?
Als je een stukje aluminiumfolie over de kop van de Astra 23,5 plakt die in de klem staat, moet je dus de zenders van de Astra 19,2 nog steeds kunnen ontvangen als je de schotel goed hebt uitgericht.

 

hoek van 13 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Dank voor je reactie.

 

Dit had ik al getest met een hand voor de kop van de lnb houden.

Ik weet zeker dat de lnb kop voor astra 3 in de klem zit

 

Als ik dus mijn hand voor de kop van astra 1 doe hangt de fta zender op dat moment. (ZDF HD)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk altijd dat jouw lnb net nu kapot Is gegaan.  Je kan het uitsluiten door eens de diseqc instellingen te wisselen en de astra1 te zoeken. 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei dvbs:

Het kan natuurlijk altijd dat jouw lnb net nu kapot Is gegaan.  Je kan het uitsluiten door eens de diseqc instellingen te wisselen en de astra1 te zoeken. 

 

Dat is natuurlijk ook een kans, maar zou het dan niet zo zijn dat beide niet meer zouden werken? Zowel kop voor astra 3 als kop voor astra 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat Is perfect mogelijk.  Maar nu ik er aan denk. Ontvang je soms de verticale transponders?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, en voor alle zekerheid astra1 op poort b. Maar voor je dat doet zou ik eens afstemmen op een zender die op een verticale transponder zit. Bijvoorbeeld npo 2. stel dat dit lukt, dan Is het een polarisatie probleem op die lnb. 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs Ik heb het geprobeerd maar helaas :(

 

Even voor de goede orde ik heb onderstaande dingen geprobeert

 

  • Klem linker lnb kop*
    • op poort A instellingen voor Astra 1, op poort B instellingen voor Astra 3
    • op poort A instellingen voor Astra 3, op poort B instellingen voor Astra 1
  • Klem rechter lnb kop*
    • op poort A instellingen voor Astra 1, op poort B instellingen voor Astra 3
    • op poort B instellingen voor Astra 3, op poort B instellingen voor Astra 1

Bij elke instellingen krijg ik zonder problemen signaal via Astra 1 en kan ik ook bijvoorbeeld ZDF HD bekijken.

Echter krijg ik geen signaal via Astra 3 (Zie 1 van de vorige afbeeldingen waar alles op 0% blijft staan)

 

* gezien achter de lnb kijkend naar de schotel 

 

Hopelijk heeft iemand het antwoord wat ik ben op dit moment idee loos

Aan de LNB ligt het gelukkig niet.

 

Ik heb voor de zekerheid ook de schotel en voet op een behoorlijke verhoging getest maar ook dit losse het probleem niet op :(

Er staat wel een boom in de buurt van het zicht van de schotel (boom heeft echter geen bladeren op dit moment) maar verwacht zeker niet dat deze in de weg staat.

 

Alvast bedankt voor het mee denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de duo-lnb eens op zijn kop dus met de coaxaansluitingen omhoog om even uit te testen en dus ook ongeveer 13 graden schuin.
Dan zijn de lnb's verwisseld. De kop van de Astra 19,2 ontvangt dan de Astra 23,5 en de kop van de Astra 23,5 ontvangt dan de Astra 19,2.
Als je nu wel de Astra 23,5 ontvangt en niet meer de Astra 19,2, dan weet je zeker dat duo-lnb niet in orde is.
De diseqcvolgorde moet natuurlijk blijven staan zoals het origineel hoort dus Astra 19,2 op positie 1 en Astra 23,5 op positie 2. De switch is immers niet anders aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Sprietje:

Zet de duo-lnb eens op zijn kop dus met de coaxaansluitingen omhoog om even uit te testen en dus ook ongeveer 13 graden schuin.
Dan zijn de lnb's verwisseld. De kop van de Astra 19,2 ontvangt dan de Astra 23,5 en de kop van de Astra 23,5 ontvangt dan de Astra 19,2.
Als je nu wel de Astra 23,5 ontvangt en niet meer de Astra 19,2, dan weet je zeker dat duo-lnb niet in orde is.
De diseqcvolgorde moet natuurlijk blijven staan zoals het origineel hoort dus Astra 19,2 op positie 1 en Astra 23,5 op positie 2. De switch is immers niet anders aan te sluiten.

 

Dit ga ik zeker morgen even proberen.

Even voor de zekerheid. Lnb omdraaien maar wel de zelfde kop in de klem houden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...