Ga naar inhoud


Na verhuizing geen astra 3 meer


Glubbers

Aanbevolen berichten

Nee de andere kop.
Bekijk de bijlage.
Normaal zet je de duo-lnb met de kop van de Astra 23,5 in de klem met de aansluitingen omlaag.
Nu monteer je hem op zijn kop met de aansluitingen omhoog met de kop van de 19,2 in de klem. Je gaat dan de goed werkende kop van de 19,2 voor de 23,5 ontvangst gebruiken.
Als de kop van de 23,5 inderdaad kapot is, zul je de 19,2 niet meer ontvangen en de 23,5 wel.

CanalDigitaal duo-lnb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is de Astra 3 kop positie misschien op Astra 1 gericht (19 Graden oost) en kijkt de andere kop nu naar 14,5 graden Oost?

Je kijkt dan naar Astra 1 met de Astra 3 kop, maar zal nooit Astra 3 kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de reacties,

 

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de lnb kapot is :(

Ik heb het idee van Sprietje geprobeerd. Wat ik ook deed ik kreeg op beide koppen geen signaal. En dat voor zowel Astra 1 als 3.

 

Ik ga met de vrouw overleggen wat we gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Glubbers:

 

Dit ga ik zeker morgen even proberen.

Even voor de zekerheid. Lnb omdraaien maar wel de zelfde kop in de klem houden?

 

Dat kan maar dan moet je schotel verstellen. Gemakkelijker is andere kop in de houder te zetten. Je wisselt zo de koppen om en test of de kop defect is of de boom de oorzaak is.

 

update: Ik zie net dat je het getest.

aangepast door Zatter
Update

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zatter dat had ik inderdaad gedaan. Maar zoals je in een voorgaande post kunt lezen heb ik ook al meerdere dingen geprobeert waaronder dus verschillende koppen in de houder en zelfs toen de instellingen aangepast met welke kop welke schotel zou moeten ontvangen.

 

maar bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Glubbers:

 

 

 

Hoe zeker ben je van vrij zicht? De astra 1 is altijd makkelijker te ontvangen dan de astra3. Stel dat je (vanaf de schotel gezien) naar de boom kijkt; is het dan rechts van die boom dat je probeert de sat te onvangen? Misschien is het op het  randje? (als test: geraak je aan de 28.5?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Glubbers:

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de lnb kapot is :(

Ik heb het idee van Sprietje geprobeerd. Wat ik ook deed ik kreeg op beide koppen geen signaal. En dat voor zowel Astra 1 als 3.

 

Dan zou inmiddels ook de kop waarmee je eerst 19oost kon ontvangen ook kapot zijn gegaan? Bijzonder.

(Ik neem aan dat je daarbij ook weer de diseqc-opdrachten hebt aangepast? Hoewel, Je schakelde op Toneburst/simple Diseqc A/B zo te zien. Heb je ook al gewoon diseqc geprobeerd in plaats van Toneburst?)

 

 

En ik snap dit niet zo goed:

19 uur geleden zei Glubbers:

Even voor de goede orde ik heb onderstaande dingen geprobeert

  • Klem linker lnb kop*
    • op poort A instellingen voor Astra 1, op poort B instellingen voor Astra 3
    • op poort A instellingen voor Astra 3, op poort B instellingen voor Astra 1
  • Klem rechter lnb kop*
    • op poort A instellingen voor Astra 1, op poort B instellingen voor Astra 3
    • op poort B instellingen voor Astra 3, op poort B instellingen voor Astra 1

Bij elke instellingen krijg ik zonder problemen signaal via Astra 1 en kan ik ook bijvoorbeeld ZDF HD bekijken.

Bij al deze vier situaties kreeg je ontvangst op 19oost, terwijl de schotel onveranderd op 23oost uitgericht bleef? Dat lijkt me onmogelijk.

 

Ik zou op basis hiervan dus echt nog niet kunnen bedenken, wat nou precies de oorzaak is.

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Glubbers:

Schiet mij maar lek,

 

Ik verplaats de schotel ongeveer 20 cm naar achter en heb ineens wel signaal. Blijkt de boom toch in de weg te hebben gezeten. Sorry guys maar thnx voor jullie hulp.

Nu heb je nog signaal maar een boom groeit. Dus grote kans dat je binnenkort geen signaal meer hebt door het blad en de groei van de boom zelf.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...