Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Procar001

DM800HD-SE Dreambox DM800 se clone?

Aanbevolen berichten

Weten jullie bij het bekijken van de binnenkant of dit een originele of een clone is?

Ik vind ook geen plugin in de menu om de code te genereren om op de Dreambox site te checken.

Vorige week aangekocht op en 2dehands-site. 

20190327_231640.jpg

aangepast door Procar001

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel simpel; Clone

Er zit een wifi aansluiting op.

Dan hoeven we niet eens te kijken naar boatloader en sim kaart versie.

Boxen worden al jaren niet meer gemaakt dus gratis hoop ik voor je

aangepast door theboyk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Originele dreambox 800 Hd Se is nooit met wifi geleverd,is 100% kloon

Als jij het zeker wilt weten haal even de simkaart uit de houder(zit onder de hardeschijf bracket) weet je het snel genoeg,originele sims zitten vast met een soort hars(lijm) en kunnen er ook niet zo er uit,de rest kan je zo er uit uithalen,zal wel of een Estar Sim 3.0 of een Sim 2.10 er in zitten.

Succes 

aangepast door usefullaliman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Originel dreambox Sim is A2P,nogmaals deze zijn niet zomaar te verwijderen(verwisselen),als men het toch wil verwijderen dan moet het met enige kracht gebeuren ,met gevolgen schade aan het board e.t.c.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sim kaart zit vast, durf niet forceren om uit te halen. Maar.. jullie zeggen met wifi sowieso clone waarom dan nog kijken naar sim kaart?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De DM800se V1 wordt sinds augustus 2014 niet meer geproduceerd. De V2 sinds 2016. De enige Dreambox die af fabriek met WiFi werd geleverd is de 'dikke' DM8000 en ook die productie stopte in 2012.

De DM800se die je nu nieuw koopt is altijd een clone. Je kunt dat zien in het OLED scherm bij een koude start..

De DM800se v1 geeft Boot #88 en de v2 #89. Alle andere waarden..... Clone...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Das duidelijk.. ik zie ook dat er op het display "lijnen" zitten in de tekst, waarschijnlijk ook een clone indicatie? Ik check bovenstaand straks even. Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Mimisiku,recies.

Ook kloon sims kunnen vast zitten(chinezen weten de weg naar de lijm ook),maar je kunt het wel zien wat er op de sim staat,nogmaals staat er geen A2P (dreambox security) er dan is alle andere sims een kloon

@Procar001, waarom naar de sim kijken? nou om je er van te overtuigen dat het een kloon dreambox is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kopen van een DM800 (clone) is ook een beetje dom... Voor hetzelfde geld heb je een Enigma2 box met een veelvoud aan geheugen én minstens 2 x zo snel..Om nu nog een Dreambox 800se te kopen puur omdat het(zogenaamd) een Dreambox is.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok maar dat wist ik niet en ben ook niet vertrouwd met de verschillende toestellen.. Wat is jouw suggestie dan voor een andere box?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei... Dat is geheel aan jezelf. Wat zijn je eisen en wat is je budget. Klaarblijkelijk heb je een 'Dreambox' gekocht omdat je daarvan gehoord hebt (en de mogelijkheden waarvan een deel hier NIET bespreekbaar is). Er zijn nu 100-den zogenaamde Enigma2 boxen die exact hetzelfde kunnen (en meer) dan wat de -ooit trendsetter -  Dreambox kan.

Als een enkele tuner voldoende is kun je nog steeds een originele Dreambox kopen die nu 'normaal' geprijsd zijn.

DM520 (kabel of satelliet) € 109

DM525-Combo (kabel én satelliet én Digitenne) € 139-159

DM820 (kabel of satelliet) € 169

Maar er zijn er vele, vele meer.. Populair is het merk VU+ vanwege de prijs kwaliteit en stabiliteit.

VU+ Zero 4K (kabel of satelliet) € 149

Dus zelf even bepalen en zoeken... Wat he ook gaat kiezen. Ze zijn allemaal vele malen sneller als de oude DM800se en hebben ten minste 2 maal zoveel geheugen. M.a.w. slechter kan het nooit worden.

Zo heb ik een DM8000 met 4 tuners (satelliet en kabel) met daarin een Canal Digitaal, TV Vlaanderen en Ziggo smartcard. Deze zendt via thuisdeling de codes naar de andere ontvangers in huis (allemaal VU+ Zero 4K). In 1 VU+ Zero 4K die op de slaapkamer staat zit een HD+ smartcard voor de Duitse publieken in HD en RTL UHD voor de F1... Om een idee te geven

aangepast door Mimisiku
Extra Info

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen