Ga naar inhoud


Wat gaan we kopen


ikku

Aanbevolen berichten

ach niet overdrijven ik gebruik al heel lang meerdere low kost lnb´s en blijven werken.

jou gedachte van draaibare schotel een motor en mount kosten ook geld voor dat

geld kan je veel lnb´s kopen.

Als je nu eens zegt wat je wilt ontvangen kunnen we je een gericht advies geven

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


nederland engeland en wat we zoal tegenkomen, op een donkere namiddag , of zoals nu met gebroken bekken in bed liggen ,, en om het geld is het me niet te doen wel om de narigheid om weer de boel te vervangen , daarom iets geweldigs, en waar in het land kunnen we een gibertinni op100xp bestellen, ik kan het niet vinden , zal wel aan mij liggen

 

aangepast door ikku
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ikku:

nederland engeland en wat we zoal tegenkomen ,, en om het geld is het me niet te doen wel om de narigheid om weer de boel te vervangen , daarom iets geweldigs

Dat zal je aan de sats 13 19 23 28 E genoeg hebben

Een schotel van rond de 90cm 4 lnb´s disesq 4-1 schakelaar klaar

Dan zou ik lnb´s nemen met dubbele uitgangen (2 coaxen) dan kan je muti

satontvanger tuner nemen om bv tv kijken en tegelijk opnemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik in het begin heb uitgelegd , ik wil geen 4 5 6 of 25 lnb,s, gewoon een motortje schoteltje  en lnb,, heb ik al jaren en bevalt mij prima,, daarom dit ,,ik heb vroegen al dat spul al is gehad om er dan na een storm achter te kommen dat je weer is het dak op moet om de boel af te stellen ,, nee ikku niet, zal tegenwoordig allemaal wel beter zijn maar niet bij mij .

Maar waar in het land kan ik een gibertinni op100xp bestellen weet iemand dat 

En nog even over de tunner,, ik heb nu al weer een hele lange tijd de dreambox 500 hd, met een pli image bevalt me uitstekend , en met het vervangen van de decoder wacht ik nog even tot het 4 k gebeuren losbarst

Ik ben er te lang uit om te weten wat tegenwoordig goede schotels /lnb en motoren zijn, en daarom jullie advies,, ik weet wel hier in het westen van nederland heb je genoeg aan 60 cm,, maar ik ben een hebbert en wil gewoon veel meer,, 

 

aangepast door ikku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gibertini OP 100 XP is zover ik weet niet in Nederland te koop, wel de OP 100 LN met de plastic lnb-houder.
De OP 100 XP koop je in Duitsland voor €63,90. Alleen de verzendkosten naar Nederland zijn behoorlijk hoog.
Inverto-lnb's gaan niet vaker kapot dan andere merken is mijn ervaring. Ik gebruik zelf 4 Black Ultra's en werken al meet dan 10 jaar probleemloos.
Waarschijnlijk omdat ze veel gebruikt worden, hoor je ook vaker dat er iets mee is.

 

Gibertini OP 100 XP.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken maar vier bekende merken rotors, maar dat is misschien een tekortkoming van mij gezien het feit dat ik geen antennebouwer ben en geen rotor had

twee voor consumenten

moteck

stab

en twee voor profi's

ras

egis

en er blijkt ook een samsung te zijn...

 

dus voor de consument is de keuze beperkt

gewicht en schotelmaat alsmede protocol dat je receiver kent zal wel het belangrijkste zijn voor de keuze

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei ikku:

ik heb vroegen al dat spul al is gehad om er dan na een storm achter te kommen dat je weer is het dak op moet om de boel af te stellen ,, nee ikku niet,

Ik wil je niet van je standpunt afhalen jij moet het zelf beslissen.

Toch ben ik van mening dat vast opgestelde schotel minder problemen zal hebben na een storm dan een draaibare systeem

een draaibaar systeem is zwaarder zal dus eerder zwiepen.

Een draaibaar systeem heeft draaipunten dus grote kans op verschuivigen

Veel rotor producenten zijn gestopt met produceren van motoren geen vraag meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over de gebertinni schotel kan ik heeeel kort zijn,, niet te krijgen in nederland,, het probleem met motoren is dat die dingen 10 jaar of zo mee gaan ,en met de afnemende vraag naar satellite gebeuren  zijn ze er mee gestopt,  toevallig had cardwriter er nog 1, nu niet meer stabb120hh heb ik nu,, nu schotel ,,wat gaan we doen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Ik heb alle twee soorten motors, de Stab H120 (buis bovenaan) en de Powertech DG380 (buis onderaan).

Ik ding kan ik met zekerheid zeggen dat ze na enkele jaren kapot gaan, vooral als er veel wind staat beweegt de buis ontzettend op en neer waardoor deze niet meer stabiel is.😭

Als je een draaibare schotel wilt neem dan een Polar mount met Actuator deze dingen zijn beter bestand tegen windstoten dan een diseqc rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een jaar of 10 een stabb motor werkt naar vole tevredenheid, begint alleen wat ruimte te krijgen , dus weer zelfde gekocht,, en waar haal ik een gibertini vandaan ,, staat er wel bij sommige winkels,, ga je ze bellen blijkt het toch net niet orgineel te zijn,, dus ik zou je zeer dankbaar zijn als je mij een winkel of wat kan laten zien,, ik kan alleen de stabb met buis onderaan,, schroef je die dingen verkeerd om loopt de aansluiting vol met water

 

 

aangepast door ikku
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

moteck

stab

en twee voor profi's

ras

egis

en er blijkt ook een samsung te zijn...

amiko was het... die goedkope die ik met een samsung verwisselde (uit een ander topic in samenhang met de VU+)

verkrijgbaarheid van Gibertini

webshops leveren ook naar buitenland en dat kost alleen iets meer aan verzendingskosten, maar is in beginsel gunstiger tot aan de deur

 

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...