Ga naar inhoud


Wat gaan we kopen


ikku

Aanbevolen berichten

Na een jaar of 10 is mijn schotel ,motor ,lnb aan vervanging ,, Schotel triax 80cm,, maar als er een beetje storm staat moet ik de boel weer uitrichten, motor stabb120 cm ,, maar door de roest kan ik de motor niet meer afstellen en een ?lnb.

Dus ik wil weer is wat nieuws,.. gewoon een draaibaar systeempje, en niet iets met 25 lnb,s, maar wat,, graag jullie ideenen  op opties, want ik weet het ff niet meer,, gewoon goede schotel motor en lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ikku

 

Welkom op dit forum

 

Wat een goede keus voor je is hangt af welke satellieten je wilt ontvangen. Ik weet ook niet wat je met een Triax 80 bedoeld. Er bestaat een Triax 78 die is 70cm breed en 78cm hoog en er bestaat een Triax 88, die is 85cm breed en 95cm hoog.
Hoe groter de schotel des te meer satellieten je kunt ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is de schotel triax 88,.. en welke satellieten, waar we normaal naar kijken , maar omdat ik er zo lang uit ben zou er toch best iets ``geweldigs`` kunnen zijn ,, ik heb geen idee,. de grootste schotel die ik heb gehad was een schotel die toen der tijd gebruikt werd door radio alkmaar ?? en dat ding stond lans de snelweg bij hoorn,, niks te doen ,,, twee meter draaibaar polarmount  systeem , met actuator,, probleem daarmee was dat het signaal van bv 19.2 zo hard binnenkwam dat de schotel iets naast de sat gezet moest worden ,, voordeel wat de schotel zag kon je ook kijken ,.. nadeel stond op me schuurdak ,en ondanks de tuidraden vond het dak het niet fijn bij storm😊 dus weer weg ,, visiosat gehad, magic module, gold cards, cardsharing, en noem maar op ,, vroeger kocht je een triax,,alps en stabbmotor, en werk prima,, maar ik stel me voor , mede omdat de techniek voortschrijd, dat er weer allemaal nieuwe,betere dingen op de markt zijn ,,. maar wat,, en nog een vraag,, is elke lnb geschikt voor 4k ontvangst,, het uitvogelen welke schotel lnb de meeste opbrengst heeft heeft iemand hier allang uitgevonden , mede welke diseq motor is het sterkst, is dit nog steeds de stabb??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat terwijl TS zegt ''Niet iets met 25 LNB's''

🤔

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ikku

 

Tot voor een paar jaar geleden kon je nog veel satelliet-transponders in DVB-S, QPSK ontvangen. Die zijn tegenwoordig bijna allemaal omgezet naar DVB-S2, 8PSK. Daar heb je een wat sterker signaal voor nodig. Het is dus geen garantie dat wat je vroeger met je huidige schotel kon ontvangen, je dat vandaag de dag ook nog kunt ontvangen.
Het is daarom belangrijk dat je weet welke schotel je nu hebt.
Ik heb het vermoeden dat je op het dak moet klimmen om dat op te meten.
Bij een Triax schotel kun je het ook van een afstandje zien welke schotel het is.
Bij een Triax 78 zit de reflector op 5 punten bevestigd, bij een Triax 88 zit de reflector op 6 punten bevestigd, zie de bijlages.

 

TD78.jpg

TD88.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog effectieve schotelmaat. Wil je een goede degelijke schotel die net iets groter is, dan kun je de Gibertini OP 100 XP of de OP 100 SE nemen die beide een effectieve schotelmaat hebben van 94.0 x 101.0cm.. Daarvan is de schotel van aluminium en is in diverse kleuren te koop.

Gibertini SE.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bevestiging van de lnb ziet er in ieder geval beter/sterker uit dan de triax,, en over lnb welke, ik heb er natuurllijk het 1 en ander over gelezen , en ook dat bepaalde merken niet jaren meegaan,.. dus welke,, en .... is elke lnb ,mede voor de toekomst geschikt voor 4 k, of heeft dat er niks mee van doen, type lnb dus,en wat is het verschil tussen de xp en de se qua schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist over deze lnb heb ik hier/op dit forum gelezen dat ze nogal makkelijk stuk gaan , uitzonderingen daargelaten ,, en de prijs als een super lnb nu is 40 of euro kost?????????? is het prijsverschil wat je uitsmeert over het aantal jaren gebruik te verwaarlozen,, de gibertinni qua prijs ligt in de zelfde klasse als de triax dus overdenken waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...