Ga naar inhoud


3D tv van LG


AEO

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

 

Helaas worden ee geen 3D tv' s meer geproduceerd, maar ik heb al jaren een Samsung tv uit de 7000 serie, waar ook 3D op zit. Omdat ik ook een 3D videocamera heb, man ik zo mijn vakantiefilms in 3D bekijken. Nu wilde ik een upgrade gaan doen naar Oled met meteen ook 4K.

Het is lang zoeken geweest, maar het is me gelukt om een LG Oled 65E6V te vinden, nieuw. Waarschijnlijk een vergeten toestel ergens uit het magazijn van een webwinkel.  Deze tv heb ik ingesteld met alle 4 lnb' s die ik heb. Zo kan ik de satellietzenders inlezen van Astra 2, Astra 3, Astra 1 en Hotbird.

Het is een tv die in 2016 is geproduceerd. Maar na het inlezen van alle zenders ontbraken NPO2 en SBS6. De transponder stond niet in de lijst en die heb ik handmatig toegevoegd. Toch leest hij deze transponder niet, want met een scan zijn ze niet gevonden, terwijl de overige zenders, zoals NPO1, NPO3, en alle RTL zenders, NET5 en Veronica wel werden gevonden. Als ik handmatig zoek ziet hij wel dat er signaal is, 100%, ook voor de signaalkwaliteit. Heeft er hier misschien iemand ervaring met dit toestel, zie ik iets over het hoofd?

Al vast dank voor reacties.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met welke parameters zoek je op die transponder?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Inmiddels ben ik er achter gekomen hoe het moet. Ik had geprobeerd om een nieuwe transponder toe te voegen, dat lukte maar toch werkte het niet, omdat de oude symboolrate weer werd gepakt. Wat verder in het menu heb ik wel gevonden hoe je van een bestaande transponder de symboolrate kan veranderen. NPO1 en SBS6 kan ik dus nu gewoon ontvangen. Er is echter één ding wat ik nog niet heb kunnen vinden, n.l. het verwijderen van een of meerdere zenders, dat heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Het beeld van deze tv is echter verbluffend mooi, vooral met 4k resolutie!

Zonet even via Youtube een 4k video van Svalbard bekeken, geweldig, ik herkende alle plekken van Longyearbyen waar ik vorig jaar  tweede week van februari was, toen de poolnacht eindigde.

Goed, nu nog uitzoeken hoe ik ongewenste zenders kan verwijderen.

Groeten voor iedereen,..............AEO 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is er een channeleditor voor die LG, kon hem zelf niet zo een twee drie vinden maar met velen vindt je zeker wel een adres

https://www.setedit.de/SetEdit.php?spr=2&Editor=173&device=LG

zoekstring channeleditor eerst

dan vindt je hem bij de bekende maker van alle editors

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...