Ga naar inhoud


Roland Garros 8K te ontvangen?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Hoi, puur uit nieuwsgierigheid wou ik eens zien of ik nu die Roland Garros 8K zender kon ontvangen.

In principe zou dat toch moeten kunnen, ook al kan mijn ontvanger maximum 4K tonen, vermits volgens kingofsat de satelliet Hotbird is, DVB-S2 en symbolrate 27500.

Ik heb hier geen enkel signaal op deze transponder, dus vroeg ik mij af, komt dat doordat mijn schotel een Multytenne Twin is, of hebben mensen met een grotere schotel ook geen signaal op deze transponder?

 

 

astra8k.jpg

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezien de FEC 9/10 bedraagt heb je dus een hogere C/N waarde nodig. Kortom je schotel is te klein.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Codx:

Gezien de FEC 9/10 bedraagt heb je dus een hogere C/N waarde nodig. Kortom je schotel is te klein.

Maar heb jij signaal op die transponder?

Want ik heb 0% signaal, wat wel heel weinig is.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 De signaalwaarde krijg je pas te zien als je een lock hebt, althans bij de meeste ontvangers.

naamloos.png

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Codx:

 De signaalwaarde krijg je pas te zien als je een lock hebt, althans bij de meeste ontvangers.

Ok, met het screenshot erbij is het inderdaad duidelijk dat het daaraan ligt, en het bijv. niet om een foutje in de gegevens van kingofsat ligt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op Lyngsat kijkt zie je dat er voor deze transponder met deze waardes een C/N van minstens 11 dB nodig  is,  zo'n multytenne is maar 45 cm groot.  Ik vermoed dat je daar amper 9 dB mee haalt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Codx:

Gezien de FEC 9/10 bedraagt heb je dus een hogere C/N waarde nodig. Kortom je schotel is te klein.

 

1 uur geleden zei Codx:

Als je op Lyngsat kijkt zie je dat er voor deze transponder met deze waardes een C/N van minstens 11 dB nodig  is,  zo'n multytenne is maar 45 cm groot.  Ik vermoed dat je daar amper 9 dB mee haalt.

 

Codx slaat de spijker precies op zijn kop. Voordat er weer meningen worden gegeven dat multytenne niet schuin genoeg gemonteerd is in Nederland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Deze zender is alleen te zien met een pcie kaart en je moet dan ook nog een snelle pc hebben.😥

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Deze zender is alleen te zien met een pcie kaart en je moet dan ook nog een snelle pc hebben

 

Klopt een snelle PC + een snelle videokaart. Bovendien is er geen tennis te zien maar wel een doorlopend demo filmpje.

ScreenShot017.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangen en bekijken zijn 2 verschillende dingen.

 

Overigens is een pci-e kaart niet nodig. Je kunt gewoon streamen naar een pc met videolan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...