Ga naar inhoud


CI module en uitgestelde decoderen


Aanbevolen berichten

Ik vrees dat we in de toekomst ook bij M7 de CI module zullen moeten gebruiken.  Wanneer?  Dat is koffiedik kijken.  Ik hoop dat het nooit komt, maar...

 

Bij het gebruik van een CI module, heb je het directe probleem dat naar een uitzending kijken, en een ander kanaal opnemen niet meer gaat.  Ook 2 verschillende opnames maken is niet mogelijk.

Er is een oplossing (gedeeltelijk) en die is gecodeerd opnemen, en uitgesteld decoderen.  Dit werkt met Oscam op een aantal receivers (waaronder de Mutant HD2400 en de Xtrends modellen).

 

Echter met een CI module heb ik nog niet veel succes (om niet te zeggen geen) gehad om dit te doen.

 

Ik begrijp dat in de receiver de hardware moet geschikt zijn om uitgesteld te kunnen decoderen via de CI module.  Volgens wat ik her en der kan lezen zou dit het geval zijn met de VU+ 4K modellen.

En dan nog in combinatie met specifieke software.

 

Mijn vraag nu:

 

Kan iemand mij uitleggen met welke modellen receivers je gecodeerd kunt opnemen, en de opname uitgesteld kunt coderen zodat er een ongecodeerde opname op de HDD staat.

En met welke software (image) dit dat kan.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over het algemeen alle 4K modellen indien de ECM stream aan de CI(+) kan worden aangeboden.. De VU+ 4K modellen kunnen dit, de Dreamboxen van de nieuwe generatie kunnen dit.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Over het algemeen alle 4K modellen indien de ECM stream aan de CI(+) kan worden aangeboden.. De VU+ 4K modellen kunnen dit, de Dreamboxen van de nieuwe generatie kunnen dit.

 

Met welke software?

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat betreft de Vu+ modellen, kan VTi dat, of andere software daarin ook voorziet weet ik niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei luisteraar:

Openvix bied de mogelijkheid gecodeerd op te nemen en bij afspelen via softcam of ci+ decodering af te spelen

Bij openatv en vti is me dat nog niet gelukt

 

 

 

Afspelen ja.  Maar ook de opname decoderen en ongecodeerd op slaan?

PS:  Met softcam is niet de vraag.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Kabeltje87:

Maar ook de opname decoderen en ongecodeerd op slaan?

Ik zeg toch gecodeerd opnemen en later bij afspelen decoderen via softcam of ci module

openvix kan dat op de andere images is het me niet gelukt

 

image.png.6d67f35dc4b5c6eee6420586f611b747.png

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei luisteraar:

Ik zeg toch gecodeerd opnemen en later bij afspelen decoderen via softcam of ci module

 

 

Of wel begrijp ik U niet, ofwel begrijp jij mij niet.

 

U zegt dat je via de CI module kunt afspelen.  Ik vraag of je de gecodeerde opname ook uitgesteld kunt decoderen en op slaan als ongecodeerde file.

Dit gaat nl. via een iets andere weg dan gewoon de file afspelen.  Is dit ook ondersteund?

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog eens proberen uit te leggen waar ik tegen aan zit te hikken.

 

Je neemt een programma op met de optie:  niet decoderen, neem ecm op.

De file die dan op de HDD staat is niet met VLC af te spelen op een PC, want ze is nog gecodeerd, gescrambled.

(indien ze wel met VLC af te spelen zijn - direct na de opname, dan is de opname misschien toch gedescrambled tijdens de opname)

 

Deze file kun je wel met de receiver afspelen via de CI module en kijken.  Uitgesteld decoderen.  Dat begrijp ik. En zover ben ik mee.

Dit moet je echter binnen de 2 dagen doen wegens veranderende codes.

 

Wat nog altijd niemand bevestigd heeft is: kun je deze file omvormen tot een ongecodeerde file door uitgesteld decoderen via de CI tot een nieuwe ongecodeerde file die wel met VLC op een PC af te spelen is?

Of gebeurt dit automatisch wanneer Uw receiver in standby gaat?

Kun je mij tenminste bevestigen dat de files op HDD die zo opgenomen zijn, wel met VLC op een PC af te spelen zijn, na uitgesteld decoderen?

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadat je opnames zijn afgewikkeld, zet je de receiver met VTI firmware in standby en begint VTI met decoderen een na de ander!!!

het decoderen duurt zolang de opnames duren mbt minuten opname en een na de ander staat gedecodeerd op je hdd

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.  Dat klaart e.e.a. op.

 

Dus samengevat:  een VU+ 4K met VTI software is een goede gok om toekomst gericht te werken.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben we de mode woorden IPTV en interactief.

 

1.  Wat is er interactief aan?  Niet veel.  Maar als je hiermee bedoeld dat een je programma afzonderlijk kunt opvragen via Netfilx of NLziet of zoiets.  Dan ja.

Ik vind dat echter maar een magere definitie van interactief.

 

2. IPTV.  Ik kijk liever TV op een normaal scherm, en niet op een GSM of tablet.  Want dat zijn de enige apparaten waarop het min of meer werkt.

Wil je het op een normale TV dan zul via een Chromecast of iets dergelijks moeten passeren.  En mijn ervaring is dat het daar nog al eens misloopt.  Ik heb via deze weg nog nooit één stream helemaal kunnen bekijken zonder een storing.  Denk dan aan uitvallen beeld.  Gestopte stream. Geen geluid. En ja even de stream opnieuw openen en je kunt verder kijken.  Ik kan dit soort dingen missen als kiespijn.

Noem mij maar ouderwets.

 

3. Als dan alles via IPTV gaat lopen.  dan kunnen ze al die satellieten op de schroothoop gooien.  Want niemand kijkt toch meer ouderwetse lineaire TV.

Als dat zo is, waarom zitten er dan honderden sportzenders op de sat?  Niet dat ik daar een boodschap aan heb.

 

4. Wel waar is dat de Film zenders aan hun zwanenzang begonnen zijn.  Hiervoor zijn er idd tig alternatieven.

 

Maar ja, het is modern om met vieren naar een voetbalmatch op een GSM te kijken....

Neen dank je.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk IPTV op een 65" scherm, IPTV heeft niets met schermafmetingen te maken.

Sat voor de Nederlandse/Belgische markt wordt te duur, de doorgifte kosten stijgen, het aantal abonnees daalt.

Sat voor FTA en landen met een geringe internet dekking blijft wel rendabel.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...