Ga naar inhoud


SSD in 7020 niet snel genoeg ??


Tiidmasine

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn dreamboxen (2 x 7020HD V1, 1 x 7020HD V2 en 1 x 7080 HD) SSD schijven geplaatst. Heb schijfjes van Kingston gebruikt van elk 120GB. Wat mij opvalt is dat opgenomen programma' s vaker "fouten" vertonen dan met standaard hd' s (Gebruikte 320GB' s 7200 rpm van Western Digital.) Met " fouten"  bedoel ik blokjes en vervormingen in het beeld. Ik heb nu SSD' s van 240GB besteld met SATA3 interface wat zo' n 8 mbit/sec moet kunnen doen. Heeft iemand van u ervaring met SSD schijven in een van de genoemde dreamboxen en zo ja met welk resultaat en welk merk/type SSD' s zijn gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
16 minuten geleden zei Tiidmasine:

SATA3 interface wat zo' n 8 mbit/sec

Wanneer ze echt maar 8 Mbit/sec doen, ik neem aan dat je geen millibit bedoelt, is dat wel erg krap voor de meeste video streams.

Een beetje HD stream zal met gemak 12 - 15 Mbit/sec doen.

 

Maar SSD en HDD opslag media zijn duidelijk veel sneller als hierboven aangenomen.

 

 

Ik weet niet of het nog steeds geldt, maar het gebruik van SSD's in video toepassingen werd niet aanbevolen.

De prijs/opslag verhouding valt in het voordeel van de HDD uit.

De snelheid van de schijven in een Satelliet ontvangen zal nooit een beperking zijn voor de werking hiervan

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even mijn verontschuldigingen aangaande de snelheid vermelding: Deze is max. 8GB/s maar omdat de dreamboxen waarschijnlijk geen SATA3 hebben zal het wel wat langzamer gaan.

Verder heb ik momenteel last van artefacten door atmosferische omstandigheden (En dat met een schotel van 120cm en slechts 1 quatro lnb welke kort geleden door een professional is afgesteld.

 

Zal wachten op beter weer en doe opnieuw een poging met de nieuwe ssd's (eerst maar eens 1) De hoofdreden om over te schakelen op ssd is de geringe warmte ontwikkeling. 1 van mijn 7020 hd V1 kan slecht tegen warmte. Loopt ie nog al eens vast. Heb er 2 dwarsstroom ventilatortjes in gezet (ieder op halve snelheid zodat ze bijna onhoorbaar zijn) Daar is het wel beter van geworden. De uitgaande luchtstroom is gericht op de chip met het koelblokje. Bij de 7080 is dat beter: die heeft al een fan van zichzelf.

 

In het uiterste kan ik de ssd's nog wel in mijn pc's zetten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2019 om 21:44 zei paardengek:

Even een vraagje, om welke zenders gaat het, welke niet goed worden opgenomen ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Vooral Veronica, Net 5 en soms National Geographics. Normaliter zou je dat mogelijk minder erg kunnen vinden. Ik gebruik echter een stukje software, genaamd TSDOCTOR (NIets illegaals, netjes voor betaald) waarmee je ts streams kunt bewerken. Ik haal m.b.v. dat programma de reclames uit opnames welke ik wil bewaren. Werkt goed, maar als er veel artefacten in een opname zitten, kan ik ze als verloren beschouwen.

aangepast door Tiidmasine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...