Ga naar inhoud


Heeft deze schotel onbelemmerde ontvangst?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Vandaag was dit huis in Duitsland in het nieuws.
Toen ik de schotel zo dicht tegen de overstek van dit huis zag hangen dacht ik, zou je daar nog wel een beetje ontvangst hebben.
Tja, nat zal de schotel niet worden maar het lijkt me dat hij veel te dicht tegen het dak hangt. Ongeveer 20cm schat ik zo en die overstek is toch behoorlijk groot. Hij zal wel op de Astra 19,2 gericht zijn en ik heb nog even nagekeken, de elevatie daar is 31 graden. Nu staat de schotel wel een klein beetje naar het hogere gedeelte van de nok gericht maar ik kan toch bijna niet geloven dat het bovenste deel van de schotel signaal ontvangt. Daar komt nog bovenop dat de zijkant van de schotel nagenoeg of tegen de erker staat. Heeft de schotelmonteur de schotel misschien ook niet helemaal goed kunnen uitrichten of heeft hij de rand van de schotel nog om moeten buigen zoals ze bij de schotel in de bijlages ook hebben moeten doen?
Wat denken jullie? Heeft deze schotel geheel onbelemmerde ontvangst?

 

Wer-erschoss-Walter-Luebcke-Verdacht-fuehrt-in-rechte-Szene_reference_4_3.jpg

detail.jpg

paste net niet 1.jpg

paste net niet 2.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kon ook nog wel eens de 13oost zijn, waar die op gericht is.

Zie fotoos, voor 13oost en 19oost.

 

Die dakrand lijkt me inderdaad ook wat problematisch; elevaties zijn 31,2 en 30,5 graden.

 

Groet,

A33

 

13oost uitrichting Dld   2019-06-18 12-56-30.png

19oost uitrichting Dld   2019-06-18 12-57-41.png

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...