Ga naar inhoud


1G mobiel internet gratis


Aanbevolen berichten

Hoi

ik lees net een nieuwsbrief van KPN / XS4ALL

kan met mijn huidig internet + TV abo ook voor de telefoon of laptop/tablet een extra sim kaart krijgen van 1GB voor 0 euro

bedoeld voor mobiel internetten

 

dat is niet verkeerd, dacht ik.

maar is 1GB voldoende voor, maps en wathsapp's per maand als de rest thuis via wifi gaat

buitenhuis gebruik ik eigenlijk niet echt de telefoon

maar thuis is het toch wel 130GB en meer

 

wie heeft het al eens gecontroleerd voor de mobiele data hoeveelheid

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Tonskidutch:

maar is 1GB voldoende voor, maps en wathsapp's per maand als de rest thuis via wifi gaat

 

Dat is meer dan voldoende.

 

Het hangt er natuurlijk vanaf of je de ganse dag foto's aan het versturen bent met Wattsapp.

Maar je kan ook instellen (als dit zo al niet staat) dat die enkel foto's via wifi mag versturen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎-‎7‎-‎2019 om 13:59 zei Tonskidutch:

Hoi

ik lees net een nieuwsbrief van KPN / XS4ALL

kan met mijn huidig internet + TV abo ook voor de telefoon of laptop/tablet een extra sim kaart krijgen van 1GB voor 0 euro

bedoeld voor mobiel internetten.

 

Heb zojuist de nieuwsbrief van KPN van enkele dagen terug bekeken maar kan niets vinden hierover, misschien een tip of url waar te lezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik geef het op, tenminste voorlopig.

met twee simmetjes dus een voor telefonie en die nieuwe met die vrije 1Gb data kan ik mijn simm niet met het juiste serialnummer actief krijgen

elke keer blijkt het serialnummer niet correct te zijn en als ik die voor bellen weg laat en de sim in slot 1 of in slot 2 stop geen resultaat...?

Kan dat ook komen doordat beide simm's een andere pincode hebben?

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff, gelukt

het was inderdaad de serialnumber van sim1 en de pin code van de sim 2 (gezien de uitgangssituatie waar de sim reeds aanwezig was)

sim 1 voor data van XS4ALL is nu geactiveerd

maar let op

heel erg veel data gebruik uitschakelen via sim 2 (telefoon zonder databundel) en dus alles via sim 1 was ook wel meerdere minuten klikken en lezen

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels van XS4all de simkaart ontvangen voor de 1 GB  en heb deze in mijn HUAWEI Smart geinstalleerd  op de plek waar ik eerst een SD kaart had geplaatst.

Ik heb alleen een mobiel abonnement bij TMOBILE voor bellen en geen internet

Ik heb op de telefoon bij Sim 1 ( XS4ALL) de datalimiet ingesteld dat ik niet boven de 1GB kan komen .  

Moet ik dit ook zo instellen voor de SIM 2  ( Tmobile ) zoals ik begrijp uit bovenstaand bericht van Tonskidutch

Volgens mij kun je toch alleen internetsites bezoeken met de SIM 2 ( XS4all ) en geen Whatsapp berichten omdat die bij SIM 1 ( Tmobile ) al binnenkomen.

Of zie ik dit verkeerd 

Wat ik ook vreemd vond vannacht is er een update uitgevoerd en ik moest mijn pincode weer opnieuw invoeren.

Voorheen gaf ik dan de pincode van Tmobile in maar nu moest ik de pincode van XS4all ingeven voor het vrijgeven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van de update bij samsung heeft me een collega ook al gemeld, dat is een bug in de android versie

 

je hebt gelijk mbt whatsapp die staat op de telefoon sim aangemeld, maar ik gebruik deze alleen via wifi thuis

je hebt ook gelijk betreffende de datalimiet, daar had ik in eerste instantie niet aan gedacht en kun je een limiet overschrijding vermijden

goed tip marcow

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vindt ik dat er ook een nadeel is : ik kan geen SD kaart meer gebruiken voor foto, s en als iemand een Whatsapp bericht stuurt als ik niet thuis ben moet ik op zoek naar een gratis WIFI verbinding .

Maar ja een gegeven paard mag je ....................

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aanvulling op mijn bericht van 15 juli   in dit forum  

 

Na installatie van de XS4ALL  Simkaart  kon ik vorige week toen ik terug kwam uit Duitsland van een fietsvakantie niet  meer bellen .

Na het verwijderen van de XS4ALL  simkaart lukte dit weer .

Ik heb wel getracht in Duitsland  internet verbinding voor het eerst uit te proberen maar dat lukte van geen kant

Bij kiezen welke provider voor mobiel internet  zag ik bij SIM 1  VODAFONE/XS4ALL  staan .

Ik begrijp dit niet  .

Voor de zekerheid gewoon de WIFI van het hotel gebruikt om onnodige kosten te voorkomen en alle mobiele internet verbindingen uitgezet   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...