Ga naar inhoud


dvb-t antenne signaal combineren met coax schotel


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De vraag was of er een antenne kabel koppelfilter bestaat die zowel de 13/18 Volt spanning alsook de 5 Volt antenne voeding spanning op een kabel kan zetten.

Niet of er DVB-T2 ontvangers zijn voor 12 volt voeding spanning voor de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei luisteraar:

Maar als het nog niet bestaat houd het op

 

Voor de echte hobbyist houdt het dan niet op, maar begint het juist! :):)

 

Als het gaat om óf sat kijken, óf dvb-t2, en nooit tegelijkertijd, zat ik te denken of het niet met een diseqc switch zou kunnen.

DVBt-kabel op een diseqc poort, die alleen spanning krijgt als daarnaar geschakeld wordt.

Moet wel nog de spanning omlaag, en hopelijk is de ondergrens van 950MHz in de switch niet al te sterk afgefilterd.

 

Lijkt me een leuk experiment, om te proberen.

 

Heb ook een schakeling gezien waarin een Spaun UniTap gebruikt werd om spanning te leveren aan een multiswitch die niet in standby mocht bij geen actieve receivers (bij gecascadeerde Unicable multiswitch en legacy multiswitch).

 

Als het werkelijk belangrijk voor je is om de beste oplossing (een aparte kabel, in dit geval) niet toe te passen, dan moet je creatief zijn...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Topic is 2 jaar oud en wellicht niet meer relevant, maar het moet lukken.

Ik zelf heb de opstelling gehad met een signaalcombiner en een einddoos. Alles werkte. Alleen verstoringen op RTL7. Ik weet niet waarom.


Er zijn ook Diseqc switches, zoals Triax DiSEqC switch 4/1 MFD 411 beschikbaar waar je een DVB-T2 kunt bijsteken. Zogenaamde Terrestrische ingang met jusite frequentiebereik. Binnen gebruik je een einddoos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...