Ga naar inhoud


dvb-t antenne signaal combineren met coax schotel


luisteraar

Aanbevolen berichten


Als je 2 combiners gebruikt, kun je de signalen door 1 coaxkabel laten lopen alleen kun je daar niet de voeding van 5v voor de antenne er ook nog eens doorheen sturen.
Je stuurt al 13 of 18v door de coax voor de lnb's. je kunt dan niet ook nog eens 5v door de coax sturen voor de antenne. Die 5v voeding zul je na de combiner in de coax naar de antenne moeten plaatsen.

 

diplexer-diagram.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk in de richting dat de 12/18 volt die naar de lnb gaat via een spannings regelaar terug gebracht wordt

naar 5v voor de antenne versterker lijn.

Dus de lnb spanning kan dan ook de antenne versterker voorzien.

Nu bedenk ik mij als niet naar sat gekeken wordt of dan nog 12/18 volt naar

lnb gaat indien niet gaat mijn wens niet op.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een antennevoeding van 5v die je bij de combiner moet plaatsen in de coax naar de antenne. Het handigste is dus om de combiner zo dicht mogelijk bij het huis, tegen het huis of in het huis te plaatsen.
Voor binnen kun je i.p.v. een omgedraaide combiner ook een aansluiddoos nemen, zie bijlage.

 

5v voeding.png

Hirschmann fs 302 f.jpg

Hirschmann fs 302f.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wilt kan helemaal niet.
Ook als je een satellietontvanger uit zet, staat er meestal nog een voedingsspanning op de coax. Niet voor niets dat er altijd gezegd wordt dat je eerst de stekker van de satellietontvanger uit het stopkontakt moet trekken voordat je de F-connectores los schroeft om kortsluiting te voorkomen. Misschien wil je wel naar de satelliet en naar terrestrial tegelijk kijken op 2 verschillende tv's.
Maar wat is er mis aan dat je de combiner zo dicht mogelijk tegen het huis zet. Een aparte coax van de schotel en van de antenne kant toch altijd buiten. Dan plaats je die powerinserter van 5v in een mooi waterdicht doosje. Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum t.b.v. diseqc-switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sprietje:

Ook als je een satellietontvanger uit zet, staat er meestal nog een voedingsspanning op de coax

Precies die spanning wil ik benutten om de dvb-t antenne versterker te voeden.

De combiner buiten zal dus de 12/18 volt moeten omzetten naar 5 of 9 volt voor de

versterker van dvb-t.

Maar als het nog niet bestaat houd het op

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei luisteraar:

Ik denk in de richting dat de 12/18 volt die naar de lnb gaat

Aparte apparatuur heb jij. Bij mij gaat er 14/18 volt naar de lnb.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Officieel is V toch 13 Volt en H 18 Volt?

Verder staat er ook nog 22 kHz. gesuperponeerd op de coax kabel en worden er nog diseqc signalen gestuurd.

wanneer je aan die leiding een regelaar voor 5 volt gaat hangen heb je een uitdaging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geeft de minste demping.

Bij voldoende signaal sterkte kan je koppelen, wanneer een separate kabel niet of moeilijk te leggen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen ik ga niet aan zo een ontwerp beginnen filters enz.

De voeding lijkt me het minste probleem met een smoorspoel ,condensator ,regulator enz kan

je een goede 5v krijgen.

Blijkbaar zijn zulke koppelaars nog niet op de markt.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard is 13volt voor de lage band en 18volt voor de hoge band.
Lnb's werken tussen 11-14V op de lage band en 16-20V op de hoge band.
Als je erg lange coaxkabel gebruikt kun je bij sommige ontvangers een verhoogde voedingsspanning inschakelen. Dan heb je 14V en 19V.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...