Ga naar inhoud


Foscam vindt Debian niet?


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Foscammetjes, de sofware hiervan draait op Windows 10.

Bij opname kun je een FTP-adres opgeven en daar gaat het om.

 

Ik wil streamen naar mijn Debian maar denk dat ik daar een verkeerd

adres invul. Nu heb ik staan ftp://url-debian/home/con/camera.

Bij Port 21 ingevuld en Pasv bij ftp-mode.

Gebruikersnaam en password van de Debian ingevuld maar hij

vertikt het om verbinding te maken.

(Het voorbeeld van Foscam is ftp://192.168.1.103/dir)

 

Debian komt wel in mijn Windows 10 netwerk voor en in de betreffende

map camera kan ik bestanden plaatsen en verwijderen.

Zo ook met Filezilla.

 

Als ik de URL in Windowsnetwerk zie dan is dat: \\DEBIAN\con\camera

 

Bij Filezilla is dat Sftp en wel: sftp://con@url-debian/home/con/camera

 

Wie sleept mij hier doorheen? 😊

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Tonskidutch:

firewall van je Deb aangepast?

 

Volgens mij bevindt zich geen firewall op de Debian.

Althans, niet in mijn beleving.

 

En indien toch aanwezig, hoe pak ik dat aan met de CLI?

 

Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Con:

ftp://url-debian/home/con/camera.

Volgens mij moet dit gewoon worden vervangen door het IP adres van je debian machine....? Of moet de foscam camera een URL notatie krijgen voor het adres? (Ik ben van de oude stempel en gebruik gewoon ip adressen!)

Dus iets invullen als 192.168.1.50:/home/con/camera/

(Ervan uitgaande dat de server 192.168.1.50 als IP heeft)

Vergeet de laatste "/" niet, en de dubbele punt...  Als je een link geeft naar de PDF van de manual kijk ik anders wel even 🙂 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de file te groot is om te uploaden;

Het betreft oa de FI9816P.

https://www.foscam.nl/index.php/productattachments/index/attachments/v/463/

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kon toch, tot 10MB. zie bijlage.

Foscam_FI9816P.pdf

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn settings, hij zegt succes maar bij uploaden gaat het blijkbaar toch mis (onderaan links)

 

cam.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De IP setting, username en password zijn correct, want dit controleert de test functie.

De fout is dat de directory niet schrijfbaar is voor de FTP Daemon. Doe eens chmod 777 camera op de Debian server vanuit de con homedir. En volgens het voorbeeld moet er geen / achter de directory naam staan. (Mijn fout in vorige bericht)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Big fellow:

De IP setting, username en password zijn correct, want dit controleert de test functie.

De fout is dat de directory niet schrijfbaar is voor de FTP Daemon. Doe eens chmod 777 camera op de Debian server vanuit de con homedir. En volgens het voorbeeld moet er geen / achter de directory naam staan. (Mijn fout in vorige bericht)

/ of geen / maakt niet uit, hij blijft succes zeggen.

 

En hier mijn Debian instellingen, veel toegankelijker kan ik hem niet maken volgens mij.

Vraag me wel af of con con goed is.

image.png.ca05d51e4e23ab41263b7e8d61b0cb66.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens wat er in je log staat... De daemon zou een log moeten bijhouden in /var/log . Als je in een terminal "tail -f " met de logfile naam erachter doet en dan de camera laat uploaden, dan kan je zien wat er gebeurt "real time"....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Big fellow:

Kijk eens wat er in je log staat... De daemon zou een log moeten bijhouden in /var/log . Als je in een terminal "tail -f " met de logfile naam erachter doet en dan de camera laat uploaden, dan kan je zien wat er gebeurt "real time"....

 

In de daemon lees ik verder niet veel bijzonder, laat staan iets ad-hoc;

Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Reached target Paths.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Listening on D-Bus User Message Bus Socket.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Reached target Sockets.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Reached target Basic System.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Reached target Default.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1562]: Startup finished in 53ms.
Jul 24 23:10:20 debian systemd[1]: Started User Manager for UID 1000.
Jul 24 23:12:34 debian minissdpd[722]: 6 new devices added
Jul 24 23:20:27 debian systemd[1]: Starting Cleanup of Temporary Directories...
Jul 24 23:20:27 debian systemd[1]: Started Cleanup of Temporary Directories.


 

 

Wel in de vsftpd.log file;

Wed Jul 24 23:27:04 2019 [pid 4293] [con] OK LOGIN: Client "::ffff:192.168.8.150"
Wed Jul 24 23:27:06 2019 [pid 4297] CONNECT: Client "::ffff:192.168.8.150"

Deze regels worden iedere 2 seconden herhaald. Heb je hier wat aan?
 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

192.168.8.150 is de camera neem ik aan?

Even googlen op vsftp en home directory access gaf mij dit als resultaat:

Citaat

FTP is generally more secure when users are restricted to a specific directory.vsftpdaccomplishes this with chroot jails. When chroot is enabled for local users, they are restricted to their home directory by default. However, because of the way vsftpd secures the directory, it must not be writable by the user. This is fine for a new user who should only connect via FTP, but an existing user may need to write to their home folder if they also shell access.

In this example, rather than removing write privileges from the home directory, we're will create an ftp directory to serve as the chroot and a writable files directory to hold the actual files.

 

Lees het hele artikel hier https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-up-vsftpd-for-a-user-s-directory-on-ubuntu-16-04

Je moet dus een paar stappen volgen, en dan komt het vanzelf goed. Begin echter even met je home directory op 770 te zetten. (chmod 770 /home/con) ....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...