Ga naar inhoud


krimp vs schroef connectoren


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Op 4-11-2019 om 20:27 zei minplus:

Ik heb namelijk nog een professionele krimptang uit mijn netwerk tijd toen er nog arcnet en ethernet aangelegd werd met coax kabels.

 

Vast.

Helemaal gezien wat hij hier aangeeft in mijn citaat uit zijn 1e bericht.

 

 

Maar goed, er zijn veel zinnige adviezen binnengekomen over hoe je (schroef)connectoren plaatst.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, zo zei mijn installateur de vaseline niet te gebruiken bij het opdraaien, maar pas na montage van de F connector.

Hij was niet zo te spreken over tape, omdat je daarmee ook vocht insluit dat dan niet meer weg kan.

Tevens zei hij, net als Sprietje, de plastic alu folie niet mee te vouwen in de vlechtdraad.

Verder was hij ook van mening om niet met de vingers aan de vlechtdraad te komen.

 

Ik voor mijzelf weet dat secuur werken het beste is.

Wanneer je zonder er met de vingers aan te komen een F connector monteert, dan is dat het beste.

Tape ben ik het ook mee eens, tenzij je zoals ik vulcaniserende tape gebruikt.

 

Tegelijk ben ik er nuchter in dat een installatie toch na 10/15 jaar  eens wat vervanging nodig heeft.

Tegen de tijd dat corrosie van de koperdraad optreedt, is de buitenmantel al verstaft, is mijn ervaring.

Toch goede adviezen zoals je zei, en ik leer er zelf ook wat van.

 

Ik merk wel op dat wanneer vocht of lichaamszuur tijdens het monteren in contact komen met de verbinding, het proces van oxidatie vertragen of teniet doen wanneer men dit afdicht met vulcaniserende tape. Als er geen zuurstof bij kan komen, is er ook geen oxidatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...