Ga naar inhoud


krimp vs schroef connectoren


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

ik heb de volgende vraag, 

 

Wat is beter om coax af te monteren schroef  of krimpconnectoren?

Ik heb namelijk nog een professionele krimptang uit mijn netwerk tijd toen er nog arcnet en ethernet aangelegd werd met coax kabels.

 

alvast dank

 

groetjes tom  

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Ik heb geen ervaring met krimpconnectoren, maar kan wel zeggen nooit problemen te hebben gehad met schroefconnectoren.

Zolang je zorgvuldig te werk gaat moet het volgens mij geen verschil maken. Wellicht zal een krimpconnector direct waterdicht zijn, en daarom gebruik ik bij schroefconnectoren altijd vulcaniserende tape.

Het is me wel opgevallen dat sommige 7 mm connectoren wel heel gemakkelijk op de kabel te schroeven zijn, meestal bouwmarkt spul.

Qua diameter klopt het dan, maar het is dan de schroefdraad die het verschil maakt.

Mij ontgaat het nut om de vlechtmantel niet met de vingers terug te vouwen. Zal dat beetje lichaamszuur nu zoveel verontreinigen?

In dezelfde video komt men ook aan met diverse contactdozen, dat is volgens mij schadelijker.

Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk van de vlechtmantel en de folie mee te nemen in de schroefbeweging als ik de wartel er op draai, waarbij ik de folie in 2 of 3 delen in lijn met de kabel doorsnijd. De wartel draai ik er dan met de hand op voor de eerste windingen, daarna verder met een tang.

Wanneer je ervoor zorgt dat de kern van de kabel zuiver uit de wartel komt, zonder vlechtdraad, en dat de vlechtdraad netjes met het opschroeven van de wartel meegewikkeld wordt, dan krijg je een prima resultaat. Even afdichten met vulcaniserende tape tegen opkruimend vocht, en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites