Ga naar inhoud


krimp vs schroef connectoren


tommiedepommie

Aanbevolen berichten


5 uur geleden zei zeeteefje:

 

Als het goed is draait de connector er toch echt moeilijk op.

 

Nee hoor. Als na tien jaar de LNB of switch het heeft begeven is de connector nog als nieuw en schroeft simpel los. LNB of switch vervangen, beetje vaseline toevoegen , vastschroeven en je kan er weer 10 jaar tegen.

Je hebt gelijk zeeteefje. Als ik het filmpje zie dat Sprietje net geplaatst heeft, dan draait de connector wel erg makkelijk om de kabel. Ik krijg het niet voor mekaar om dat met de hand te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het vaak ook maar met moeite met de hand voor elkaar; zeker als ik er meer achter elkaar deed, deden m'n vingers daarna goed zeer (4 LNBs naar 2 switches: 16 F-pluggen)! :(

 

Sindsdien gebruik ik een "aufdrehhilfe" zoals deze op deze foto:

 

218492976_AufdrehhilfeF-stecker.png.6d5fc463ec097b8efa10579f709f2122.png

 

 

Sprietje had eerder in dit topic al een soortgelijk hulpstuk als dit, laten zien op een foto.

 

Overigens vind ik het geen probleem, als de connector goed strak om de kabel komt te zitten.

Immers bij het aansluiten op een F-vrouwtje, of bij het loskoppelen daarvan, wil je niet dat de F-opschroefconnector per ongeluk een stukje losdraait van de kabel.

Ik ben nog wel eens situaties tegengekomen, waar dat wat al te gemakkelijk gebeurde. Met als gevolg, dat de massaverbinding in de plug er niet beter op werd.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2019 om 20:09 zei Sprietje:

Dan heb je waarschijnlijk toch niet de juiste maat F-connector.

Jawel, de juiste maat Sprietje.

Ik vind het juist verdacht als de connector er te makkelijk op gaat.

Zeeteefje gebruikt vaseline, en dat begrijp ik nu.

Eerder in dit draadje verbaasde ik me over het feit dat mensen zich bezeren aan de vlechtdraad, en toen antwoordde jij dat dat wel degelijk kan gebeuren.

Dan vraag ik me af hoe je met de hand een connector in zijn geheel kunt opdraaien, en je tegelijk kunt bezeren aan vlechtdraad.

Iemand die kracht genoeg heeft om handmatig een connector op te draaien heeft dan ook geen last van stekeltjes in de vlechtdraad, of je moet juist te grote connectoren gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2019 om 23:08 zei a33:

Ik krijg het vaak ook maar met moeite met de hand voor elkaar; zeker als ik er meer achter elkaar deed, deden m'n vingers daarna goed zeer (4 LNBs naar 2 switches: 16 F-pluggen)! :(

 

Sindsdien gebruik ik een "aufdrehhilfe" zoals deze op deze foto:

 

218492976_AufdrehhilfeF-stecker.png.6d5fc463ec097b8efa10579f709f2122.png

 

 

Sprietje had eerder in dit topic al een soortgelijk hulpstuk als dit, laten zien op een foto.

 

Overigens vind ik het geen probleem, als de connector goed strak om de kabel komt te zitten.

Immers bij het aansluiten op een F-vrouwtje, of bij het loskoppelen daarvan, wil je niet dat de F-opschroefconnector per ongeluk een stukje losdraait van de kabel.

Ik ben nog wel eens situaties tegengekomen, waar dat wat al te gemakkelijk gebeurde. Met als gevolg, dat de massaverbinding in de plug er niet beter op werd.

 

Groet,

A33

Geheel mee eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2019 om 19:54 zei moonchild:

De absolute top op schotelgebied is bij elkaar gekomen in deze thread, echt gasten die hun schotel op een nm nauwkeurig afstellen. En zij gebruiken schroef connectoren, wat een wonderbaarlijke wereld :D

Ja, en wat is daar mis mee?

 

Krimp zal direct waterdicht zijn, maar wat gebeurt er wanneer je krimpt? Het kan zomaar zijn dat dit niet goed gaat.

Het gaat me er niet om wat beter is, wat de topicstarter vraagt. Ik geef mijn imput met schroefconnectoren, en daar komt reactie op, en daar leren wij allen van.

Het is dat je een smiley gebruikt, maar je lijkt nog wel negatief te zijn over schroefconnectors. Ik zou zeggen: doe mee aan de discussie en verklaar je nader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2019 om 10:30 zei tommiedepommie:

Goedendag,

 

ik heb de volgende vraag, 

 

Wat is beter om coax af te monteren schroef  of krimpconnectoren?

Ik heb namelijk nog een professionele krimptang uit mijn netwerk tijd toen er nog arcnet en ethernet aangelegd werd met coax kabels.

 

alvast dank

 

groetjes tom  

Even terug naar tommiedepommie van 2 augustus die zich nog steeds zit te verkneukelen...

 

Gewoon de professionele krimptang gebruiken: geen gekloot met bloedende vingers, kapotte draadjes, extra isolatietape en wat dies meer zij. Gewoon snel klaar en oerdegelijk.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja minplus, ik zou het met je eens zijn als het een oeverloze discussie zou zijn van krimp- of schroefconnectoren.

Ik vind het tot nu toe interessant dat meerdere leden hun manier van werken laten zien, met de voor- en nadelen. En ja het is waar dat ik een beetje doorzaag over het bezeren aan vlechtdraadjes, vooruit, dat laat ik dan voor wat het is.

Om dan een relevante vraag te stellen: Wat kost een krimpconnector ten opzichte van een schroefconnector? En naar ik aanneem kun je een krimpconnector maar een keer gebruiken.

Het lijkt me dan voor de hand te liggen dat een particulier die hooguit eens in de twee jaar een connector plaatst eerder kiest voor een schroefconnector. Iemand die dagelijks GSO systemen plaatst zal dan voor krimp gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...