Ga naar inhoud


Nvidia shield TV garantie


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik wilde jullie er even op attent maken dat Nvidia een vreemde manier van garantie denkt te kunnen hebben. 

Ik heb mijn Nvidia Shield TV ongeveer 1,5 jaar geleden in Europa (Frankrijk) gekocht. Omdat de lipjes van de batterijhouder van de afstandsbediening waren afgebroken, heb ik Nvidia een bericht gestuurd of ze niet zo'n batterijhoudertje konden opsturen.

In eerste instantie kreeg ik positief antwoord, zo in de trend van "stuur de factuur maar" dan komt het wel goed. 

Uiteraard meteen opgestuurd, het tweede antwoord was "maak er een foto van en geef het serienummer van de batterijhouder maar door" 

Idem dito, binnen 5 minuten hadden ze mijn bericht gelezen.

's Middags krijg ik een antwoord van hun terug "de Nvidia shield TV heeft twee jaar garantie maar de accessoires hebben maar één jaar garantie". Helaas voor U want de remote heeft dus maar één jaar garantie.

Ik heb ze daarop geantwoord dat ik dat vreemd vond omdat in Europa de garantietermijn op elektronica altijd twee jaar is. Tevens heb ik ze gewezen op de factuur waarop ook twee jaar vermeld stond en ik heb ze de volgende website gestuurd https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/consumer-contracts-guarantees/consumer-guarantees/index_nl.htm

Kennelijk hebben ze dit toch gelezen en ik kreeg een email met de verzenddocumenten van Fedex erbij. Of ik de afstandsbediening zorgvuldig wilde inpakken en daarna kon ik een afspraak maken met Fedex om het ding op te laten halen. Voor de duidelijkheid, ik woon in de middle of nowhere in Z-Frankrijk. Ik had gezien dat het pakketje naar Amsterdam zou gaan.

Uiteraard netjes ingepakt en binnen twee dagen is het opgehaald en twee dagen later kreeg ik al bericht dat Fedex vandaag, een pakketje zou komen brengen. En jawel, een doos waar gemakkelijk tien complete Nvidia shields inpassen werd bij mij afgeleverd. Veel plastic lucht maar ergens op de bodem, een gloednieuwe afstandsbediening.

 

Moraal van het verhaal, ook Nvidia dient zich aan de Europese wet te houden en niet zelf garantieregelingen bedenken.

 

ik ben in elk geval goed geholpen door Nvidia die een duwtje in de rug nodig hadden.

 

Groetjes van een tevreden Nvidia shield TV gebruiker,

 

tom  

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Je aanspreekpunt is dan ook niet nvidia maar de winkel waarbij het product gekocht is, nvidia heeft dus gewoon juist gehandeld de eerste keer. dat ze je nu toch een nieuwe sturen is alleen maar een service maar dit hoeven ze absoluut niet tedoen, garantie is altijd bij verkopende partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2019 om 13:05 zei wapper:

Je aanspreekpunt is dan ook niet nvidia maar de winkel waarbij het product gekocht is, nvidia heeft dus gewoon juist gehandeld de eerste keer. dat ze je nu toch een nieuwe sturen is alleen maar een service maar dit hoeven ze absoluut niet tedoen, garantie is altijd bij verkopende partij.

Volgens Consuwijzer heb je recht op verkopersgarantie of fabrieksgarantie.

 

Ik lach me overigens zowat een breuk over de superslappe wazige uitleg van Consuwijzer. Ze wijzen niet duidelijk een aansprakelijke aan.

https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/consuwijzer

Aan zo'n overheidsinstelling heb je niks! Als er regels zijn wil ik graag weten waarop en waaraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De regels zijn eenvoudig en duidelijk, je hebt alleen te maken met de verkoper.

Daarnaast kan de fabrikant nog je van dienst zijn, maar daartoe is die niet verplicht.

De handelaar dient op zijn beurt weer de garantie bij zijn leverancier te claimen, maar dat mag de consument verder niet interesseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Daarnaast kan de fabrikant nog je van dienst zijn, maar daartoe is die niet verplicht.

 

Dat vind ik dus slap geouwehoer.

Ze kunnen even goed zeggen: "daarnaast kan uw buurman u nog van dienst zijn, maar is daartoe niet verplicht".

 

Consuwijzer is van de Overheid en die zit wel heel zwak te laveren tussen consument en ondernemer. Consuwijzer hult zich in vaagheid om beide partijen te vriend te houden. Consuwijzer bedrijft politiek en verschaft je daarom weinig juridische helderheid.

Waarom brengen zij eigenlijk die fabrikant ter sprake als die voor de consument geen rol zou spelen? Juist..., die speelt wel een rol!

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan zijn, alleen zit het consumentenrecht niet in elkaar.

Bij de koop ben je geen overeenkomst met de fabrikant aangegaan, maar met je leverancier.

Die is verantwoordelijk.

De fabrikant kan je eventueel van dienst zijn wanneer hij dat bij zijn produkt aanbiedt, maar hij is het niet verplicht.

 

Kijk maar eens op conformiteit.nl/verkopers-of-fabrieksgarantie.htlm

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...