Ga naar inhoud


FBC interessant als ik veel opneem?


Loek3000

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een mutant hd51 waar ik best tevreden mee ben. Nu lees ik het e.e.a. over de fbc toepassing. Ik neem veel op dus heb ik een twin tuner in de hd51 en gebruik ik de XP1000 als extra tuner die ook soms opneemt en dit op een ssd die is ingebouwd in de hd51, kortom ik kan maximaal 3 programma's tegelijk opnemen, voor vele meer dan genoeg, alleen het gebeurd regelmatig dat ik 2 programma's tegelijk opneem en een 3de wil kijken, maar door een timer kan ik dan niet meer naar alle zenders zappen, waarom dit zo is, laat ik even achterwegen anders wordt het een erg lang verhaal, maar hier komt het dus in het kort op neer.

 

Nu lees ik dus van alles over FBC en dat wat ik wil (zoveel mogelijk tuners) wel mogelijk is met o.a. Vu+ One SE. Dan komen de vragen bij mij boven als:

* Ik heb nu 5 lnb's met 8 aansluitingen voor dus 2 x naar de hd51 en 1 x naar de xp1000, de lnb's zijn aangesloten op een 8x1 switch, wavefield t55, gekozen is voor 0,8w, 13,0e, 19,2e, 23,5e en 28,2e, moet ik bv andere lnb's kopen?

* Passen andere tuners in de HD51 of moet ik echt over op de Vu+ One SE?

* Moet de switch ook worden vervangen

* Is de tijd rijp voor mij om over te gaan als je meeweegt dat ik vaak via de satelliet opneem?

* Zijn de kosten hoog voor de overstap en wat is redelijk gezien wat ik ermee wil doen?

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites


FBC is alleen interessant als je ook Unicable gaat gebruiken. Oppassen als je een Canal Digitaal/TV Vlaanderen kaart gebruikt. Die vliegt in no-time in de strafmodus 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS lijkt me tevreden over zijn installatie, ik zie dan ook niet in waarom hij zijn LNB's en zijn switchen zou moeten op unicable zetten.

Loek,

zet gewoon een FBC tuner in die hd51 (of als dit niet kan een nieuwe ontvanger mét FBC tuner erin), daarmee heb je 8 tuners beschikbaar om op te nemen (2 via de binnenkomende coax, en 6 doorgeluste tuners). Je kan dus op elk moment alle zenders op 8 verschillende transponders van 2 willekeurige satelliet-kwadranten ontvangen.

enige minpunt is dus dat je nog steeds beperkt bent tot 2 kwadranten - maar je kan nog steeds uitwijken naar de XP1000 als je een 3e kwadrant nodig hebt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de SID beperking niet van CDS/TVV. Bij sommige zenders maar 2 SIDs/10sec. Bij de anderen 4.... Als je niet oplet gaat de kaart in straf-modus...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de reactie, ik snap er nog niet heel veel van, dus moet nog veel lezen, wat ik wel hier lees is dat FBC tuner al genoeg is en dat ik alle huidige apparatuur kan blijven gebruiken?

 

Duidelijk dat ik me er meer in moet verdiepen, ik wil ook niet honderden €'s uitgeven aan een iets prettigere ervaring (ik zou aan bv 4 tuners absoluut genoeg hebben)

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja - een FBC tuner werkt ook met een "klassieke" installatie.

en die strafmode kan vermeden worden door de juiste configuratie instellingen voor CCcam of oscam. Je loopt dan wel het risico van zwarte opnames, of je zorgt voor een tweede kaart die je intern gaat doorsharen, geeft weer wat speelruimte. Of iets in die aard .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees dat er 3 coaxen zijn, 2 naar de hd51 en eentje naar de XP1000. Ik lees ook wel iets van een 8-in-1 switch, maar aangezien ze 3 kabels toekomen neem ik aan dat er 3 van die switchen (disecqs) aanwezig zijn bij de schotel.

2 coaxen zijn voldoende om de FBC tuner te bevoorraden via zijn huidige installatie.

als hij meer geld wil uitgeven dan is er inderdaad misschien meer mogelijk, maar heeft de TS dit nodig ?

hij kan beginnen met een FBC tuner te plaatsen, dan kan hij achteraf zijn installatie nog altijd upgraden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is een fbc tuner dé oplossing voor mij?

 

Even ter voorbeeld:

 

Wat ik het meeste opneem is van NPO, RTL en Veronica, soms BBC en soms ook van 13,0, maar 95% dus van de Nederlandse zenders.

 

Ik wil dus de mogelijkheid hebben bv op 1 avond, dat ik van npo1, 2 en 3 tegelijk iets kan opnemen. Zoals ik het hier begrijp kan dat en nog meer, dus ook 5,6 of 7 opnames tegelijk?

Heb ik dan ook maar 1 lnb uitgang voor die hd51 nodig?

 

Ik zie niet dat Mutant die FBC ondersteund, maar ik kan het mis hebben.

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat is mogelijk, de beperking is het aantal te decoderen zenders.

Met 2 antenne kabels aangesloten kan je met 2 tuners NED 1,2 en 3 tegelijk opnemen.

Met die configuratie kan je verder ook andere zenders kijken of opnemen binnen de gebruikte kwadranten.

Wil je teveel tegelijk decoderen gaat de kaart in strafmode en het beeld op zwart.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk maar naar de transponder gegevens van je zenders die je vaak wilt opnemen

 

op kingofsat of in je settingseditor (dreamboxedit) daar staan ze overzichtelijk onder elkaar en ziet de verschillen

NPO1HD Astra 3B fr 12187.50 polariteit H

NPO2HD Astra 3B fr 11739.00 polariteit V

al bij het verschil vertikaal <> horizontaal wordt een tweede tuner noodzakelijk indien je met de standaard twintuner en standaard twin-LNB werkt

 

de ingebouwde common access kaartlezer met seca3 kaart moet dan al 2 SID's aanspreken middels de softcam voor die twee verschillende transponders

 

de CI+ module (met juiste CI+ helpers in je image) kan indien er gecodeerd wordt opgenomen tot wel 12 uur gelijktijdig opnemen op je HDD en dan tijdens standby 12 uur per opgenomen programma decoderen en je hebt alles wat je maar wilt om te kijken

je kunt dus beter een dagdeel later wakker worden

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand eigenlijk hoeveel kwadranten van de astra3 satellite gebruikt worden voor het doorsturen van de basiszenders in NL en VL ?

als het er 2 zijn dan kom je met die FBC tuner ruimschoots toe om op te nemen. De keren dat je nog een 3e kwadrant nodig hebt, bvb voor die BBC, moet je je tweede ontvanger gebruiken.

als het er méér dan 2 zijn dan hangt het af van welke zenders je gaat opnemen. Eenmaal alle LNB's "gelocked" kun je enkel nog kijken naar de transponders waarvan je bent aan het opnemen, of die nog beschikbaar zijn via de intern geluste FBC tuner.

en ja, het hangt er ook van af hoeveel kaarten je kunt aanspreken. Met maar 1 kaart zal het beeld snel zwart worden. Je kan dan wel nog FTA kijken natuurliojk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...