Ga naar inhoud


Onkyo TX-8150 Network problemen


Aanbevolen berichten

Beste, 

 

Wie weet heeft één van jullie ervaring met het volgende probleem:

 

Ik heb een Onkyo TX-8150. 

Deze is momenteel ongeveer 3 jaar oud. 

Sinds enkele weken wil het gedeelte "NET" niet meer werken. 

Dwz, geen internetradio, geen muziek vanaf de NAS, geen muziek vanaf een USB apparaat. 

 

Op internet vind ik slechts één persoon met (wat er uitziet als) hetzelfde probleem. (zie video)

De receiver is niet meer te bereiken via zijn IP adres. Ook niet wanneer ik deze rechtstreeks op de laptop aansluit. 

Ook kan ik tussen de settings de netwerkinstellingen niet altijd terugvinden. Deze komen en gaan zonder enige begrijpbare reden. 

 

De overige functies van deze receiver werken perfect.  (FM, DAB+ en aangesloten bronnen zoals DVD speler en digitale geluidsingang satellietontvanger)

 

Ik heb al geprobeerd om een firmware update uit te voeren, maar via het netwerk gaat dit (om verstaanbare redenen) niet. Maar zo heb ik dus ook ontdekt dat er geen USB's meer herkent worden.

 

De receiver van stroom ontdoen gaf ook geen oplossing. Evenals een hard reset/ fabrieksinstellingen terugzetten... 

 

Het toppunt is dat ik deze receiver van Onkyo heb toegestuurd gekregen nadat ik mijn TX-8050 ter reparatie (onder -verlengde- garantie) had opgestuurd. (De TX-8050 had een fabricagefout waardoor deze na verloop van tijd ook geen netwerkverbinding meer kon maken en op den duur helemaal geen geluid meer produceerde en zelfs niet meer aan wou gaan. Onkyo was hier van op de hoogte en deed een terugroepactie om de receiver gratis te laten repareren). Ik kreeg toen van Onkyo de melding dat de TX-8050 een verloren zaak was en dat ik daardoor de TX-8150 teruggestuurd kreeg... 

 

Maar nu zit ik wel weer met een netwerk receiver die niet meer naar behoren werkt... 

 

Iemand van jullie die dit herkent? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

23 minuten geleden zei Tonskidutch:

afgezien van die verlengde ONKYO garantie

zou ik zelf alleen proberen de receiver volledig te resetten

anders ONKYO in de mangel via consumenten vertegenwoordiging of juridische helpdesk

 

De reset brengt geen soelaas. 
De Onkyo klantenservice is ingelicht... Maar of ik daar ooit wat van ga horen is nog maar de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een hele reeks defecte toestellen van Onkyo, deze kunnen worden ingeruild.

 

Dit vond ik bij het doorlopen van het "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" :

 

Het is trouwens eveneens mogelijk om, in plaats van de trade-in, een cashback te vragen bij de aankoop van één van de volgende nieuwe apparaten :

  • TX-NR555
  • TX-NR 656
  • TX-RZ710
  • TX-RZ810
  • TX-RZ1100
  • TX-RZ3100
  • PR-RZ5100
  • HT-S7805
  • HT-S9700THX
  • CR-N765
  • TX-8150

 

Het slechte nieuws is

 

Customer Service Program

 

Monday 29th October 2018
 
Dear customers,
 
Pioneer & Onkyo Europe GmbH (now acquired by Aqipa GmbH) has made the decision to withdraw the Customer Care Program from new applications. 

This extended goodwill warranty has been running for several years and it has now reached the stage where if present, the defective network chip malfunction will have already taken place and be identifiable as the sole reason of an issue that is experienced. 

It has been stated from beginning of the program that Pioneer & Onkyo Europe GmbH (now Aqipa GmbH) may revise the Terms and Conditions of the Customer Care Program or Cashback Program at any time and may suspend or terminate either Program at any time without notice.
 
If you do now experience any issues, please contact your nearest service centre for diagnosis of the issue and respective repair.
 
We apologise for any inconvenience caused.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje handig bent met solderen vervang dan alle elco's op het System board. Je zult zien, je hebt hierna weer een puik spelende receiver.

 

Het is algemeen bekend dat de Onkyo's na een aantal jaren nogal gebrekkig gaan functioneren omdat er niet al te beste elco's worden toegepast. 

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Toppers:

Het is algemeen bekend dat de Onkyo's na een aantal jaren nogal gebrekkig gaan functioneren

Maar die oudere modellen draaien nog steeds hoor, dus als de nieuwe modellen reeks betroffen is zoals Tripleboy in zijn lijstje weergeeft, is dat wel genuanceerder dan jou stelling "algemeen bekend"

 

belangrijk is dat ze dit aanbieden

3 uur geleden zei Tripleboy:

If you do now experience any issues, please contact your nearest service centre for diagnosis of the issue and respective repair.

dan maak er ook werk van

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎3‎-‎11‎-‎2019 om 14:27 zei Tonskidutch:

Maar die oudere modellen draaien nog steeds hoor, dus als de nieuwe modellen reeks betroffen is zoals Tripleboy in zijn lijstje weergeeft, is dat wel genuanceerder dan jou stelling "algemeen bekend"

 

1e) Bij mij draaien de "oudere" modellen (zonder op-amp in de eindtrappen) ook nog puik, maar de soldeerbout is er bij alle Onkyo modellen wel aan te pas gekomen om de "brakke" print elco's die Onkyo gebruikt te vervangen.

 

2e) Vanwege de goede sound uit de Onkyo's bij mij thuis kocht een vriend van ons vorig jaar een Onkyo uit de line-up 2018 pracht ding maar inmiddels op het HDMI/System board al weer kleine printelco's vervangen. Hij moest soms een uur wachten alvorens de Onkyo ging spelen vanuit standby.

aangepast door Toppers
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

ik heb inmiddels ook de erkende ONKYO service dealers in Nederland en België gecontacteerd. 

De man in België wist me te zeggen dat dit niet meer onder het customer care programma valt. Hij kende het probleem in ieder geval meteen en hij zou me een offerte maken.

De man uit Nederland wist me te zeggen dat hij bij ONKYO zelf moet navragen of dit al dan niet onder garantie zou kunnen gemaakt worden.

 

ik heb geen idee wat me dit zou kosten... 

 

Als ik het zo hoor kan ik best geen ONKYO meer kopen in de toekomst ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste jaren hebben ze hele series verkocht die na korte tijd de geest gaven, ook vele HDMI boards zijn stukgegaan op menig receiver, men is toen gekomen met een verlengde Garantie periode, na de overname stopte dit alweer, een zwarte periode voor het merk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Tripleboy:

De laatste jaren hebben ze hele series verkocht die na korte tijd de geest gaven, ook vele HDMI boards zijn stukgegaan op menig receiver, men is toen gekomen met een verlengde Garantie periode, na de overname stopte dit alweer, een zwarte periode voor het merk.

 

Dan hebben ze wel wat imagoschade te herstellen. Vanaf welke series zouden die problemen dan verholpen zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi  Met de leeftijd heeft het niks te maken ik had januari 2018 een OnkyoTX-RZ820 aangeschaft en kreeg de zelfde probelemen na enkele weken. 1 keer kreeg ik van de service afdeling een toetsencombinatie om een harde reset uit te voeren. Helaas weet ik die niet meer heb email niet meer. Reset werkte prima maar niet langer dan een week of twee. Ik heb toen aangekondigd dat ik de koopovereenkomst zou beeindigen als ik binnen 14 dagen geen gerepareerd toestel zou krijgen. Op de laatste dag van de termijn kreeg ik het toestel terug met een nieuw HDMI moederboard.

Binnen 2 dagen wederom problemen. Koopovereenkomst ontbonden en een  Yamaha RX-A880  gekcht. Wat een verademing in vergelijking met de Onkyo.

In de tijd dat ik de problemen had was er nauwelijk iets te vinden over algemene problemen met de netwerk functie. Maar als ik dat nu allemaal zie. Wat een puinbak.

Zo snel mogelijk de oevereenkomste ontbinden en geld terugeisen.....

Succes

 

Overigens a;s ik de stekker eruittrok en weer opstartte werkte het weer een paar dagen.

aangepast door satje4U

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...