Ga naar inhoud


Dreambox 920


MRDreambox

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn vader (net 83 geworden) heeft een nieuwe dreambox gekocht.

nu vroeg hij mij, als leek, hem ëven" te helpen met aansluiten/installeren.

nu komt het.......... ik heb hier geen kaas van gegeten en krijg het dus niet voor elkaar.

mijn vraag hoe stel ik deze i.c.m.een canaal digitaal kaart zo in dat er ook nederlandse zenders worden ontvangen.

alle vrije zenders functioneren wel maar bv NED1 etc niet.

wanneer ik de (oude) M7 weer aansluit doet alles het wel.

vraag..... wat zie ik hier over het hoofd.

hoop op jullie adviezen/tips.

bvd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet een softcam installeren, bijv.  CCcam 2.3.2 is het makkelijkst.  Hoe je dat moet doen is afhankelijk van welke software er op staat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

PB gestuurd...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Codx:

Je moet een softcam installeren, bijv.  CCcam 2.3.2 is het makkelijkst.  Hoe je dat moet doen is afhankelijk van welke software er op staat.

Dat gaat niet werken. De ontvanger werkt met een ARM processor.

U hoeft er een OSCAM op te installeren.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.3.2 is juist gecompileerd voor ARM (en er bestaat ook een mipsel versie). Alleen redelijk buggy en voor zover ik weet leest die geen M7 kaarten (2.3.1 althans). Alleen leuk voor mensen met thuisdeling en het grote gros illegale CS kijkers...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In lekentaal,

Een Dreambox standaard uit de doos kan geen Canaldigitaal decoderen.

Daarvoor dient er een alternatieve software geïnstalleerd te worden en daarna een software die de kaart in de kaartlezer "vertaalt" voor de Dreambox.

Dat laatste noemt men een softcam,

 

 

Om je verder te helpen, kan je aangeven wat je ziet wanneer je de ontvanger inschakelt, op het scherm staat dan het software logo.

Is de ontvanger verbonden met het internet zodat er software geïnstalleerd kan worden?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS geeft aan een leek te zijn... Aannemelijk is dat daar de fabriekssoftware op staat. RescueLoader 1.02 en DreamOS 2.2 of 2.5...

De vader is 83 en een DSR-8142 gewend. Dan is een luxe DM920 een behoorlijke uitdaging (ook al is pappa technisch onderlegd). Hij gaat van een heel rudimentair gebruikersinterface naar iets veel complexers (welk image hij ook moge kiezen).

 

Kans is groot dat de keuze iets 'OpenPli' achtigs wordt omdat dit door de meesten als het meest gebruikersvriendelijk wordt gezien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren langs geweest met de box. Inderdaad DreamOS 2.2 erop. Box opgewaardeerd naar RescueLoader 1.03, DreamOS 2.5 erop. Software update, OScam en Canal Digitaal configuratie erin. Via DreamBoxEdit de 'fastscan' lijst van Canal Digitaal erin. Picons erin.. Paar keer herstart voor de securité... Werkt als de brandweer...

Expres de originele software erop gelaten omdat die niet zo indringerig is. Leert het makkelijkst aan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je waarom er voor deze ontvanger gekozen is?

Een Rebox o.i.d. is naar mijn mening een betere keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen idee. Hij had tests gelezen en vond dat deze er goed uitkwam.. Eigen vrije keuze natuurlijk.. Had wel aangegeven dat hij dan beter een DM900 had kunnen kopen. €100 goedkoper met voor hem dezelfde specs.. Het gaat hem puur om satelliet kijken via Canal Digitaal en dat hij vrij kan kijken en opnemen.

Andere (fallback) tuners is helemaal niet aan de orde... Hij had i.d.d. een stuk goedkoper klaar kunnen zijn met dezelfde mogelijkheden....

Maar goed, hij is er superblij mee en dát is tenslotte wat telt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...